Thursday, Aug 1, 2024

صفحه نخست » نیویورک تایمز: هنیه توسط بمبی که ۲ ماه قبل در ساختمان کار گذاشته شده بود کشته شد!

fasihi.jpgنیویورک تایمز: اسماعیل هنیه بر اثر انفجار کشته شد و نه اصابت موشک

یک بمب در اتاق هنیە کار گذاشته شده بود

بمب مجهز به تکنولوژی کنترل از راه دور بوده و بعد از تأیید حضور هنیه در اتاق، فعال و منفجر می شود

ایندیپندنت فارسی - فرناز فصیحی در گزارشی که در نیویورک‌تایمز منتشر شد، به نقل از هفت مقام خاورمیانه از جمله دو مقام ایرانی و یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران به وسیله «بمبی که از حدود دو ماه قبل در اتاق جاسازی شده بود» انجام شده است.

در این گزارش ادعا شده است که این بمب به صورت مخفیانه وارد مهمان‌خانه تهران که به‌وسیله سپاه پاسداران اداره می‌شود، شده و از همان زمان مخفی مانده است. انفجار این بمب باعث لرزش ساختمان، شکستن چند شیشه و تخریب بخشی از یک دیوار داخلی شده است.

نیویورک تایمز نوشت انفجار این بمب باعث شکستن شیشه چند پنجره و ریزش جزئی دیوار خارجی ساختمان هم شد.

این در حالی است که منابع موثقی در گفتگو با ایندیپندنت فارسی از انجام حمله از ساختمان مجاور اقامتگاه او خبر داده بودند. به گفته این منابع، اسماعیل هنیه یک ساعت قبل از حمله، از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ با یکی از پسرانش صحبت کرده بود.

بابک تقوایی در توئیتر نوشت: ادعای نیویورک تایمز مبنی بر حذف اسماعیل هنیه با استفاده از بمب قابل اعتماد نیست. فرناز فصیحی، روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز، از حسین دلیریان، مأمور "عملیات روانی سپاه" به عنوان منبع استفاده می‌کند. او برای تولید و پخش اطلاعات نادرست آموزش دیده است برای همین نمی توان به او اعتماد کرد.

حسین دلیریان به فرناز فصیحی گفته است که موساد دو ماه قبل از ورود اسماعیل هنیه بمبی را در ساختمان سپاه قدس قرار داده، اما این نمی‌تواند درست باشد زیرا موساد نمی‌توانسته پیش‌بینی کند که هانیه دقیقاً از کدام اتاق استفاده خواهد کرد.

:*:

بیشتر بخوانید: روایتی جدید از چگونگی نقطه‌یابی و ترور هنیه و محافظش در قلب تهران



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy