Sunday, Aug 4, 2024

صفحه نخست » ادعای جنجالی روزنامه الجریده کویت، جاسوسی دولت بایدن برای جمهوری اسلامی

aljadid2.jpgهیئتی آمریکایی برای خنثی کردن یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای به تهران سفر کرد

خبرنامه گویا - روزنامه الجریده کویت نوشت: هیئت امریکایی اسامی ۱۰ عامل موساد در داخل ایران که در ترور هنیه دست داشتند را در اختیار جمهوری اسلامی گذاشته است.

این روزنامه ادعا کرد که بایدن با این حرکت خواسته است که حسن‌نیتش را به رژیم ایران نشان دهد تا این کشور در چگونگی حمله تلافی‌جویانه خود به اسرائیل تجدیدنظر کند.

روزنامه الجریده کویت با انتشار گزارشی به نقل از یک مقام عضو شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی مدعی شد یک هیئت آمریکایی با میانجیگری عمان به تهران سفر کرده است.

هیئت آمریکایی با یک هواپیمای شخصی که از ترکیه حرکت کرده بود، پنج شنبه گذشته در فرودگاه بین‌المللی پیام کرج در غرب تهران به زمین نشست.

ایندیپندنت فارسی - بر اساس این گزارش، این مقام عضو شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی گفته است که هیئت امنیتی آمریکا بار دیگر به جمهوری اسلامی اعلام کرده واشینگتن از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، اطلاع قبلی نداشته است. این مقام ایرانی همچنین ادعا کرد که نمایندگان آمریکا افزوده‌اند جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از رفتار خودسرانه بنیامین نتانیاهو ناراضی است و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حضور نتانیاهو در قدرت به سود امنیت و صلح جهانی نیست.

بنا به نوشته الجریده به نقل از منابع مطلع در تهران، نمایندگان آمریکایی اعلام کرده‌اند که دولت بایدن می‌خواهد تغییرات اساسی ایجاد کند و معادلات منطقه‌ای جدیدی بسازد که کنار گذاشتن نخست‌وزیر کنونی اسرائیل هم بخشی از آن است.

براساس این گزارش، در گفته‌های این مقام ایرانی، همچنین اشاره شده که نمایندگان آمریکایی گفته‌اند به نظر می‌رسد هدف نتانیاهو کشاندن کل منطقه به یک جنگ تمام‌عیار است.


این مقام که نامش فاش نشد، به الجریده گفته که نمایندگان ایالات متحده به مقام‌های ایرانی تاکید کرده‌اند که نتانیاهو در سفر اخیرش به واشینگتن برنامه‌اش را برای تعدادی از «مقام‌های ارشد لابی صهیونیستی» فاش و اعلام کرده زمان یک جنگ بزرگ فرا رسیده است.

هیئت آمریکایی با یک هواپیمای شخصی که از ترکیه حرکت کرده بود، پنج شنبه گذشته در فرودگاه بین‌المللی پیام کرج در غرب تهران به زمین نشست.

براساس گزارش الجریده، هیئت آمریکایی حامل پیام دعوت رهبران جمهوری اسلامی به آرامش و خویشتنداری بود. الجریده به نقل از منابع خود در تهران نوشته است که آمریکایی‌ها به ایران هشدار دادند نتانیاهو با حمایت لابی یهودی در واشینگتن، طرح درگیر کردن منطقه در یک جنگ تمام عیار را در سر می‌پروراند و ترور اسماعیل هنیه در تهران، بخشی از این برنامه بوده است.

تکمیلی: واکنش کاخ سفید:

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy