Wednesday, Aug 28, 2024

صفحه نخست » بلندگوهای نفرت‌پراکنی؛ غلامعلی نعیم‌آبادی: دنیا زندگی کردن را از ما یاد بگیرد

28-1.jpgایران وایر - ایلیا مشتاق : امام جمعه‌های ایران عموما علیه اقلیت‌های مذهبی نفرت پراکنی می‌کنند. از جمله آن‌ها، «غلامعلی نعیم‌آبادی» است؛ یکی از چهره‌هایی که به بهاییت بسیار تاخته است.

نعیم‌آبادی در سخنرانی‌هایش افتراهایی علیه این اقلیت دینی مانند «مشروعیت ازدواج با محارم»، «چپاول دارایی غیربهایی‌ها» و «حقه‌بازی»مطرح کرده و آن‌ها را «میکروب جامعه» خوانده است.

او که نویسنده کتاب «بهاییت دین نیست» است، مانند دیگر ائمه جمعه، بهاییان را «فاسد» دانسته و آن‌ها را یک «جریان جاسوسی» و «در خدمت بیگانگان» معرفی کرده است.

نعیم‌آبادی متولد ۱۳۲۳ در شهر دامغان، از جمله افرادی به شمار می‌رود که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ نیز نقش داشته است. همین نقش باعث شد که به سرعت پس از انقلاب، امام جمعه دامغان شود و از ۱۳۵۸ تا آذر ۱۳۶۹ این سمت را برعهده داشت. بعدتر هم برای ۲۹ سال، یعنی تا ۲۰ تیر ۱۳۹۸ امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در این استان بود.

نعیم‌آبادی در طول دوران طولانی امامت جمعه خود با اعتراضات گسترده فرهنگیان و کارگران این منطقه مواجه و به دخالت در زد و بندهای گمرکی و فعالیت‌های اقتصادی مشکوک هم متهم شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

همچنین نامش در ارتباط با پروژه «مجتمع تجاری نور» بندرعباس مطرح شده است؛ پروژه‌ای که به گفته معترضان در سال ۱۳۹۸، پس از ۱۲ سال به بهره‌برداری نرسیده است و سرمایه‌گذاران آن با برگزاری تجمعات متعدد، او را به دریافت پول و مانع‌تراشی در روند ساخت این مجتمع متهم کرده‌اند.

به جز آن که در این امور نقش داشته و اعتراضاتی را علیه خود حتی در مراسم نماز جمعه برانگیخته، نسبت به جریان‌های سیاسی، زنان و حتی کشورهای مختلف دست به نفرت‌پراکنی زده است.

او حتی در یک سخنرانی خود گفته است: «اگر به جرم دزدی دست یکی دو نفر از دزدان جامعه قطع شود، برای سایران عبرت شده و امنیت برقرار می‌شود.»

جمهوری اسلامی الگوی زندگی در جهان است

نعیم‌آبادی مدعی است: «خدمات نظام جمهوری اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، زیرا در استانی مانند هرمزگان قبل از انقلاب اسلامی از امکانات اولیه همچون آب، برق و پزشک هم بی‌بهره بود.»

او بارها جملاتی نظیر این را با حداقل انتقاد به نحوه مدیریت در این منطقه مطرح کرده و کوشیده است تا ابعاد مختلف جمهوری اسلامی را موجه جلوه دهد.

نعیم‌آبادی معتقد است که جهان باید شیوه زندگی کردن را از این نظام سیاسی بیاموزد: «گاهی گفته می‌شود غرب آزاد است اما ما انقلاب کردیم که الگوهای ما اسلامی باشد نه آن که الگوی ما غربی‌ها باشد.»

او جهان غرب را «وحشی» می‌داند و می‌گوید: «مکتب اسلام، مکتب ادب و دوری از وحشی‌گری است. انقلاب اسلامی می‌گوید ما الگو هستیم و دنیا زندگی کردن را از ما یاد بگیرد.»

نعیم‌آبادی معتقد است که جمهوری اسلامی «خاری در چشم دشمنان» خود نیز است. او می‌گوید یکی از عوامل تحمل‌ناپذیر برای «دشمنان»، آخوندها هستند، زیرا از نظرش، روحانیت نگهبان ایران است.

این امام جمعه سابق معتقد است: «یکی از خواسته‌های مهم دشمن، شکستن روحانیت است. روحانیت شکسته شود، هیچ مانعی دیگر برای نفوذ دشمن وجود ندارد.»

او تاکید می‌کند: «شکستن روحانیت، اسلام را از بین می‌برد. پس باید آگاه باشیم تا جایگاه روحانیت شکسته نشود.»

اما جالب این که چندی بعد از این گفته خود اذعان کرده است که نظام برای رعایت حقوق بشر تحت فشار قرار گرفته است. او در سال ۱۳۹۴ گفته بود: «نظام جمهوری اسلامی بر مبنای اجرای احکام اسلامی پایه‌گذاری شده است اما شرایط جهانی از یک سو و اندیشه‌های مسلمانان از طرف دیگر مانع اجرای این احکام شده است، وگرنه با اجرای صحیح و کامل آن شاهد حیات طیبه می‌شویم.»

بدحجابی آغازگر بی‌حجابی

نعیم‌آبادی در مقوله حجاب بارها به مسوولان جمهوری اسلامی و همچنین زنانی که حجاب را با اختیار خود انتخاب می‌کنند، هشدار داده است.

او در یکی از سخنرانی‌هایش در سال ۱۳۹۸ گفته بود: «اگر جلوی بدحجابی گرفته نشود، به بی‌حجابی کشیده می‌شود و این شایسته نظامی که بر پایه قرآن و ارزش‌ها پایه‌گذاری شده نیست. باید مجلس و دستگاه‌های متولی در زمینه مبارزه با بدحجابی دست در دست یک‌دیگر دهند و وارد عمل شوند، وگرنه یک دست صدا ندارد و تنها با یک ارگان نمی‌توان جلوی چنین مشکلاتی را گرفت.»

سه سال قبل از این اظهارنظر، معتقد بود: «جامعه بشری به شدت از بی‌حجابی و زدوده شدن اخلاق و روحیه آزادمردی آسیب دیده است.»

او یکی از مبدا‌های این آسیب را هم فضای مجازی می‌دانست و گفته بود: «بی‌حجابی در فضای مجازی آغاز شده که باید جلوی آن گرفته شود، زیرا در غیر این صورت با زمینه‌سازی این اقدام ضد فرهنگی و دینی، کشف حجاب به فضای واقعی کشیده می‌شود.»

در واقع، هم با آزادی در فضای مجازی سر سازگاری ندارد و هم با داشتن اختیار پوشش توسط زنان.

در مراسمی که سال ۱۳۹۷ به مناسبت ولادت «حضرت زهرا» که در تقویم جمهوری اسلامی «روز زن» نامیده شده است، در بندرعباس برگزار شد، نعیم‌آبادی حجاب را نماد تمدن دانست و زنان بی‌حجابی ایرانی را بازیگران زمین دشمن معرفی کرد و گفت: «بی حجاب‌ها با عدم فهم این که در خدمت و سود چه کسی و علیه چه چیزی اقدام می‌کنند، با پوششی نامناسب در سطح جامعه حاضر می‌شوند. در حالی که با درک و فهم این موضوع و این که ارایه زیبایی‌ها به معنای تمدن نیست، این گونه عمل نخواهند کرد.»

او تاکید کرد که در تاریخ بشریت، ملت‌ها را سه موضوع نابود کرده است: «مشروبات الکلی، غنا و موسیقی‌های شهوت‌انگیز و زنان جلوه‌گر». این در حالی است که این موضوع صرفا بر اساس حلال و حرام اسلامی ساخته شده است و سندیتی ندارد.

مساله نعیم‌آبادی صرفا زنان نیست، او با شادی هم مساله دارد. در یکی از خطبه‌های خود گفته بود: «جزیره هرمز نباید جایگاه افراد بی قیدوبند و خوش‌گذران باشد. مسافران باید حرمت این جزیره شهیدپرور را حفظ کنند و دستگاه قضایی باید نسبت به این مساله ورود کند.»

اعتراضات مردمی فتنه دشمنان است

نعیم‌آبادی اکنون از لیست «جامعه روحانیت مبارز» در مجلس خبرگان رهبری حضور دارد و به تلاش‌هایش در راستای «ایستادگی» در برابر «دشمنان» ادامه می‌دهد. با این حال معتقد است در جامعه نسبت به او و هم سلکانش اجحاف می‌شود. می‌گوید: «برخی فکر می‌کنند ما پیرمردها عصازنان در پی پول هستیم! اما هیچ پرداخت حقوقی در خبرگان وجود ندارد.»

تاکید دارد: «اگر مسن‌ترها در مجلس خبرگان حاضر می‌شوند، به این دلیل است که این مجلس جایگاه شیوخ است.»

این نماینده مجلس خبرگان چه در جایگاه جدید خود و چه در مقام امام جمعه، بارها اعتراضات مردم ایران را اغتشاش و فتنه خوانده است؛ از جمله ضمن فتنه خواندن اعتراضات به گرانی‌ها در سال ۱۳۹۶ -که اتفاقا بخشی از آن از زیر عبای «احمد علم‌الحدا» بیرون جسته بود- از اعتراضاتی که به روحانیت می‌شد، ابراز نگرانی کرد.

او معتقد بود برخی معرضان که آن‌ها را «آشوب‌گر» می‌نامد، به حوزه‌های علمیه توهین کرده‌اند و در این رابطه افزود: «اگر حوزه نباشد، ادامه این مسیر را به چه کسی بسپاریم؟ آیا دانشگاه‌ها می‌توانند از پس وظایف حوزه‌های علمیه بربیایند؟!»

تاکید هم می‌کند: «یکی از وظایف حوزه‌های علمیه، ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.»

او سخن رهبر جمهوری اسلامی را تکرار می‌کند: «دشمن با تهاجم فرهنگی خود حمله کرده است.» اما راه حل کلی می‌دهد و می‌گوید: «همه باید جمع شوند و به مقابله با این تهاجم برخیزند.»

یکی از اهداف دشمن از نظر او، خالی کردن مساجد از جوانان است: «باید جلوی این فتنه دشمن را بگیریم.»

امریکا و اسرائیل نیز برای نعیم‌آبادی دشمنان جدی نظام هستند و می‌گوید جمهوری اسلامی توانسته است در مقابل آن‌ها بایستد. توضیح می‌دهد: «این دولت‌ها نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند، زیرا ایران اسلامی امروزه موذن حقوق بشر و دفاع از مظلوم است.»

اضافه می‌کند: «اگر ایران برای امریکا خطر نباشد، رییس‌جمهوریش به صحنه نمی‌آمد و فرماندهی عملیات را به دست نمی‌گرفت و آشوب‌گران را تشویق به اغتشاش نمی‌کرد.»

اما در یکی از سخنرانی‌هایش دشمنی آن‌ها را حتی فراتر از ایران دانسته و گفته است: «سردمداران امریکا و رژیم نژادپرست اسرائیل غاصب بزرگ‌ترین دشمنان بشریت و مسلمانان هستند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy