Sunday, Sep 8, 2024

صفحه نخست » "علی ضیا دیگه کم‌کم برای اینکه دیده بشه حاضره شلوارشم دربیاره!"، هتاکی و سرکوب پاسخ زنان نیست

ganji.jpgهتاکی و سرکوب پاسخ زنان نیست

«بیسیمچی مدیا» با انتشار این فیلم نوشته است:
«علی ضیا دیگه کم‌کم برای اینکه دیده بشه حاضره شلوارشم دربیاره! تهشم میگه بذاریم هرکی هرچی دوست داره بپوشه»

اکبر گنجی

🔹رسانه های نظامی و امنیتی حاضرند کل مردم را «اسلام هراس» و «اسلام ستیز» کنند و دست از تحمیل حجاب به زنان بر ندارند. بگذارید مردم نَفَس بکشند و هر زنی پوشش را آزادانه خودش انتخاب کند. هتاکی های بسیار زننده و سرکوب در ۴۵ ساله گذشته و در همه رژیم های غیر دموکراتیک پیامدهای خودش را نشان داده است.



🔹در دوران شاه که بی حجابی آزاد بود، هرچه به انقلاب نزدیکتر می شدیم زنان و دختران به نحو گسترده ای با حجاب می شدند و شاه که در عبور با خودرو از خیابان ها و بازدیدها آنها را می دید، با عصبانیت به اسدالله عَلَم می گوید که زنان بسیاری را دیدم که پدرسگ ها چادری شده اند. در دانشگاه ها و مدارس هم دختران چادری شده اند. عَلَم همیشه به شاه با افتخار می گفت که در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چنان خواهر و مادر همه شان را فلان کردم که فاتحه آخوندیسم برای همیشه خوانده شد. اما در اینجا به شاه می گوید که آخوندیسم دوباره برگشته و آخوند پدر سگ زنان و دختران را چادری می کند. گویی «شبحی در حال تسخیر ایران بود و همه نیروهای متحد نتوانستند برای بیرون راندن آن شبح» کاری کنند. آن متفکر برجسته که پیامبر پیروزی شبح در اروپا بود، تیزبینانه نوشت: «ما شکل و شمایل شبح زیرکی را که همچنان این تناقض ها را رو می کند اشتباه نمی گیریم....ما دوست قدیمی خود را می شناسیم، وروجک خود را می شناسیم، این موش خاکی را که می تواند زیرِ تندتند کارش را بکند...انقلاب را.»


🔹تحمیل حجاب از سوی جمهوری اسلامی فقط اکثر زنان را بی حجاب نمی سازد، اسلام ستیز می سازد. و این بسیار بزرگتر از یک انقلاب سیاسی درایران است. قاعده این است: مردم به حکومت های غیر دموکراتیکِ تحمیلگرِ سبکِ زندگی واکنش منفی نشان می دهند و هر چه بگوید عکس اش عمل می کنند. کنش های تحمیلی نظام سیاسی مردم را به عکس العمل وادار می کند.

🔹گمان باطل نکنید که تعدادی خارج نشین و رسانه های دولتهای خارجی زنان ایران زمین را بی حجاب یا به قول شما عریان کرده اند. آری عده ای دقیقاً همانند «جنبش ربایی» و «اعتراض ربایی»؛ به سرقت بی حجاب شدن زنان ایران زمین پرداخته و آن را نتیجه رهبری خودشان قلمداد می کنند تا از دولتهای خارجی ملیون ها دلار گرنت بگیرند و نوش جان کنند.

🔹مهندس مهدی بازرگان همیشه شاه را رهبر انقلاب ۱۳۵۷ معرفی می کرد. او آیت الله خمینی را یا همراه شاه یا به عنوان رهبر دوم انقلاب معرفی می کرد. آری انقلاب ۱۳۵۷ نتیجه عملکرد ۳۷ ساله شاه بود. اکنون هم مردم هر چه می کنند نتیجه عملکرد ۴۵ ساله جمهوری اسلامی است.

🔹مسئله ایران و ایرانیان همچون همیشه، گذار غیر خشونت آمیز به «نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر و عدالت به مثابه رفع کلیه اشکال تبعیض های قومی و مذهبی و جنسیتی و طبقاتی» است. به آزادی زنان و آزادی پوشش زنان باید از این منظر نگریست. بی حجاب شدن زنان ایران معلول عکس العمل به عملکرد جمهوری اسلامی، ضدیت با تبعیض، پیشرفت حق طلبی و حق محوری (این حق من است)، و....است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy