Wednesday, Sep 11, 2024

صفحه نخست » جمهوری اسلامی ضد ایرانی‌ترین حکومت تاریخ، عبدالستار دوشوکی

Abdolsatar_Doshouki_3.jpgروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ تحریم شرکت هواپیمایی ایران ایر علنی شد و مقامات جمهوری اسلامی می‌گویند مهم نیست و مسافران ایرانی می‌توانند دلارهای خودشان را به شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، امارات و قطر بدهند تا به اروپا و آمریکای شمالی سفر کنند. زیرا اولویت و ارجحیت جمهوری اسلامی منافع ملی روسیه در جنگ اوکراین است و تحویل موشک‌های ایرانی به "ارباب پوتین". همزمان در روز چهارشنبه مقامات ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان اتمام احداث بخش اول خط لوله گاز ترکمنستان به پاکستان و هند را جشن گرفتند. این در حالی است که این خط لوله گاز، ایران را دور می‌زند و علیرغم امضای قرارداد با پاکستان و تکمیل خط لوله گاز ایران به پاکستان و هند تا مرز شرقی ایران، پاکستان حاضر نشد احداث خط لوله گاز در کشور خویش را حتی "کلنگ زنی" بکند. این در حالی است که اکنون دولت ایران مردد است که کشور مسلمان و همسایه خود یعنی پاکستان را برای بدعهدی و نقض قرارداد به دیوان داوری پاریس بکشاند و حدود هجده میلیارد دلار غرامت دریافت کند یا نه. روزنامه جهان صنعت که طبیعتا می‌بایست در درجه اول منافع ملی ایران را در نظر بگیرد به دولت توصیه می‌کند و می‌نویسد: "اگرچه مطالبه ۱۸ میلیارد دلاری از پاکستان حق ایران است، با این حال برخی کارشناسان به دولت چهاردهم توصیه می‌کنند که آغاز به کار دولت را با شکایت از همسایه‌ها کلید نزند، به این دلیل که حسن همجواری و مراودات تجاری با پاکستان در شرایط تحریم ایران در هر صورت برای ایران حائز اهمیت است".

حقیقتا در قبال این همه خیانت و تاراج منافع ملی توسط مشتی "آخوند فاسد و دزد و تبهکار" خون گریست. باج دادن به روسیه و چین که متاسفانه فعلا صاحبان ایران شده‌اند، جای خود دارد. اما باج دادن به کشورهای کوچکی مثل عراق و قطر در میدان گازی مشترک یا کویت در میدان آرش؛ و یا میدان نفتی مشترک بنام فروزان با عربستان به یک امر روزمره برای یک رژیم ضد مردمی و ناتوان و ذلیل تبدیل شده است. جمهوری اسلامی برای استخراج گاز از این میدان سالها با شرکت‌های هندی مذاکره کرد و حاضر شدند امتیازات فراوانی هم بدهد. اما شرکت‌های هندی در عوض با عربستان همکاری کردند و از سال ۲۰۱۳ تولید گاز از این میدان مشترک را آغاز کردند. هم‌اکنون عربستان روزانه بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب گاز از این میدان تولید می‌کند و طرح توسعه شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، برای تولید روزانه ۷۵ میلیون متر مکعب نیز به سرعت ادامه دارد. عکس العمل ایران در قبال هند چه بود؟ دو دستی تقدیم کردن بندر چابهار به هند برای تامین منافع ملی افغانستان.

ایران در طول تاریخ توسط بیگانگان مورد هجوم و تاخت و تاز و غارت قرار گرفته. از مغول گرفته تا اسکندر، از اعراب گرفته تا اشرف افغان. اما جمهوری اسلامی در درازای تاریخ در ضدیت و نابودی منافع ملی ایرانیان روی همه دشمنان ایران از جمله صفویان و قاجاریه را نیز سفید کرده است. علاه بر کشتار بیرحمانه ایرانیان در عرض قریب به ۴۶ سال گذشته، ایران از نظر مالی تریلیون‌ها دلار ضرر کرده، و به ملتی فقیر تبدیل گشته. ضرری که با اشغال سفارت آمریکا توسط مشتی ابله و جنگ با عراق شروع شد و تا به امروز همچنان ادامه دارد. شکی نیست که ایران می‌توانست بزرگترین صادر کننده نفت و گاز و دیگر منابع طبیعی جهان باشد. اما امروز تبدیل شده است به شریک جرم گروه‌های تروریستی نظیر حماس و جهاد اسلامی و حزب الله و حوثی‌ها و امثال سید ابراهیم یعقوب زَکزاکی نیجریه‌ای که بر طبق ادعای دانشنامه حوزوی از نوادگان اهل بیت است. حال چگونه یک سیاه پوست آفریقایی می‌تواند "فرزند فاطمه و علی" باشد، خود جای حیرت است. مگر اینکه یک جهش ژنتیکی عظیمی رخ داده باشد.

حقیقتا باید خون گریست که بعنوان مثال در بلوچستان افراد و خانواده‌های وابسته به تیپ‌های فاطمیون افغانی و زینبیون پاکستانی شناسنامه دریافت کنند و استخدام می‌شوند. اما بلوچ‌های ایرانی به دلیل نداشتن شناسنامه رد مرز شوند و یک پدر بلوچ همین دو روز پیش به دلیل فقر و محرومیت و تبعیض آموزشی فرزندش، خودش را در مدرسه‌ای به آتش کشید؛ و صدها هزار دانش آموز شیعه لبنانی با پول بیت المال ملت ایران در بهترین مدارس لبنان آموزش ببینند و جمهوری اسلامی حقوق ماهانه بیش از صد هزار سرباز حزب الله را پرداخت کند، و بازنشستگان ایرانی از حقوق بازنشستگی محروم باشند. آنچه که جمهوری اسلامی با ایران و ایرانی می‌کند چنگیز مغول هم نکرد؛ و هیچ دشمنی با دشمن خود نکرد، و این قصه پر غصه پر خون بیگانه پرستی و غارت ایران برای بیگانه و گروه‌های تروریستی اجنبی بیش از ۴۵ سال است که ادامه دارد.

عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن
*
*



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy