Wednesday, Sep 18, 2024

صفحه نخست » سرزمین بی مورچه، گیله مرد

Gileh_Mard.jpgداشتم یک مستند تلویزیونی در باره ایسلند تماشا می‌کردم

دانستم ایسلند تنها کشوری در دنیاست که مورچه ندارد. پشه یا به قول شیرازی‌ها «پشه کوره» هم ندارد (نمی دانم مار و افعی و آخوند دارد یا نه؟)

از آن کشورهای دنیاست که راه آهن ندارد

ارتش و نیروی نظامی هم ندارد

تا همین چند سال پیش نوشیدن آبجو ممنوع بود

۴۰ در صد کل اراضی این مملکت از یخ پوشیده شده است

در همین ایسلند در حال حاضر ۲۵ آتشفشان فعال وجود دارد که مدام خرناسه می‌کشند و گدازه‌های داغ بیرون می‌ریزند

ایسلند ۱۸۰۰ دریاچه و ۲۵۰ رودخانه دارد

ضمنا شب‌های ایسلند گهگاه ۲۴ ساعت طول می‌کشد. سه چهار ماهی هم از خورشید خبری نیست.

اگر می‌خواهید حسرت خوردن میوه‌های مرغوب بر دل‌تان نماند از رفتن به ایسلند خودداری کنید چون اساسا میوه خوب و غذای خوب آنجا پیدا نمی‌شود و مجبورید بجای سیب و انار و انگور، گوشت نهنگ و روده قوچ میل بفرمایید!

اگر در ایسلند بچه دار بشوید نام فرزند شما حتما باید ایسلندی باشد و فقط می‌توانید نام هایی را از میان یک لیست ۲۵۰۰ نفره انتخاب کنید که مورد تایید دولت باشد

دلم می‌خواهد بدانم آیا در این گریز ناگزیر هیچ ایرانی بینوایی به ایسلند کوچیده است؟ می‌خواهم بدانم آیا در ایسلند هم بقالی مشدی حسن و مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه وجود دارد.

دلم می‌خواهد بدانم آیا در ایسلند هم زعفران خراسان و سوهان قم و کلوچه لاهیجان و برنج دم سیاه رشتی و پیله باقلا و زیتون پرورده و دوغ آبعلی و شنبلیله و کله پاچه و گوشت حلال و ایضا تسبیح و سجاده پیدا می‌شود؟

ما ه پیش رفته بودیم مکزیک. دیدیم دو نفر توی آسانسور دارند فارسی صحبت میکنند. لام تا کام حرف نزدیم نکند بفهمند ما ایرانی هستیم! وقتی از آسانسور آمدیم بیرون گفتیم خدایا خداوندا! از دستاین ایرانی‌ها به کجا فرار کنیم؟! آدم اگر به جهنم هم برود آنجا هم ایرانی می‌بیند! حالا ترسم این است نکند در ایسلند هم ایرانی پیدابشود!

عجب گیری افتادیم‌ها!

گیله مرد
*
*



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy