Thursday, Sep 26, 2024

صفحه نخست » سازمان ملل متحد بزرگترین و بی‌خاصیت‌ترین نهاد بین‌المللی! جمشید عنبرستانی

UN-Iran.jpgهر سال در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شاهد برگزاری اجلاس سالیانه و گردهمایی رهبران کشورهای عضو این سازمان و نهاد بین المللی هستیم. از طرفی سازمان ملل تبدیل به مکانی برای حضورو دیدار و گفتگوهای مستقیم میان فاسد ترین و جنایتکارترین رهبران و نمایندگان کشورهای دیکتاتوری جهان شده است. افرادی مانند ابراهیم رئیسی رییس جمهور پیشین حکومت ملایان که باید به خاطر جنایت علیه بشریت بازداشت و دریک دادگاه بین المللی محاکمه میشد، دولت آمریکا برای او و هیئت همراه وی برای حضور در اجلاس سالیانه سازمان ملل فرش قرمز پهن کرد.

مسعود پزشکیان رییس جمهور منصوب شده خامنه‌ای نیز که با یک گله افراد مفتخور از اقوام و دوستان و آشنایان دور و نزدیک خود و به حساب و هزینه ملت به فقر و فلاکت کشانده شده ایران برای شرکت در اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد به آمریکا آمده است و به نظر میرسد با نقشه‌ای فریبکارانه و با «تقیه» و شامورتی بازی و با همکاری و کمک لابی‌های جمهوری اسلامی در اروپا و آمریکا برای دستیابی به پولهای بلوکه شده در صدد است تا امتیازاتی را از طرف حکومت ملایان به آمریکا و اروپا پیشنهاد و وعده بدهد تا این کشورها را وسوسه کند که به میز مذاکره برجام بازگردند. مانند یکی از وزرای پیشین نفت جمهوری اسلامی که اظهار داشت ما قرادهای سکسی نفتی با کشورها و خریداران نفت ایران امضا می‌کنیم.

کشور چین کمونیست که بزرگترین خریدارنفت ایران است از قرادهای سکسی نفتی رژیم ملایان با تخفیف سی درصدی نهایت لذت را میبرد.
سازمان ملل متحد و نهادها و ارگان‌های وابسته به آن در حقیقت بود و نبودشان دارای هیچگونه ارزش و خاصیتی نیست و در اصل مراکزی هستند برای زد و بندهای سیاسی، اقتصادی و بده بستان میان کشورها و مکانی که نمایندگان کشورهای دیکتاتوری و فاسد و نمایندگان کشورهای به‌ اصطلاح متمدن و دمکرات و حامی‌ حقوق بشر در کنار یکدیگر می‌نشینند که همواره زد و بندهای پنهانی نیز در رابطه با مسائل گوناگون میان آنان صورت می‌گیرد و اساسأ این سازمان کارنامه قابل قبولی در راستای اساسنامه و اهدافی که به عهده آن گذاشته شده است نداشته و ندارد.
رژیم ملایان در طول مدت چند دهه هر ساله در نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد بر پایه نقض فاحش حقوق بشر محکوم شده است اما این محکوم کردن‌ها هیچگونه تاثیری بر رفتارهای ضد بشری نظام ملایان علیه ملت ایران نداشته است و مسخره تر این است که چند ماه پیش نماینده رژیم ملایان به ریاست دوره‌ای نهاد حقوق بشری سازمان ملل انتخاب شده بود.
یونیسف که یکی دیگر از ارگان‌های وابسته به سازمان ملل متحد است هیچگاه در مقابل جنایاتی که جمهوری اسلامی در مورد کودکان ایران مرتکب شده موضعگیری درستی نداشته است. از طرفی با وجود آنکه در اعتراضات و خیزشهای انقلابی ملت ایران در سالهای گذشته صدها کودک با شلیک گلوله‌های جنگی مزدوران حکومت جان باختند، اما این نهاد که ادعای کمک و نظارت بر حق و حقوق کودکان در کشورهای جهان خاصه کشورهای جهان سوم و کشورهای فقیر را دارد، در رابطه با جنایات و بی‌عدالتی‌های رژیم ملایان علیه کودکان ایران یا راه سکوت و بی‌تفاوتی را پیش گرفته و یا به یک محکوم کردن آبکی بسنده کرده است.
شورای امنیت تنها نهاد تاثیرگذار در سازمان ملل متحد است که جهانخواران با دارا بودن حق وتو صحنه‌ گردان اصلی آن هستند که با تصویب قوانین و قطعنامه هایی که غالبأ در جهت تامین منافع آنان و متحدان این کشورها میباشد، کشورهای دیگر را ملزم به پیروی و همکاری در راستای قوانین و قطعنامه‌های تصویب شده و وضع شده در این شورا میکنند.
رییس کنونی سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش و رهبران برخی کشورهای عضو این سازمان و نهادهای سیاسی چپگرا در کشورهای گوناگون جهان با محکوم کردن آبکی جنایات وحشیانه سازمان‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی در حمله و شبیخون به درون خاک اسراییل در هفتم اکتبر، عملکرد دولت و ارتش اسراییل در پاسخگویی به این جنایات را افراطی و بسیار شدید قلمداد کرده و کشور اسراییل را متهم کرده‌اند که با انجام عملیات نظامی گسترده در غزه که قربانیان غیر نظامی زیادی را در بر داشته مرتکب جنایت جنگی شده است.
در یازده سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی کشورآمریکا توسط تروریستهای اسلامی وابسته به سازمان تروریستی القاعده که رهبر و فرماندهان و اعضای این گروه تروریستی تحت حمایت حکومت طالبان در افغانستان بسر می‌بردند مورد حملات تروریستی قرار گرفت و آمریکا در واکنش به این حملات کشور افغانستان را مورد تهاجم گسترده نظامی قرار داد و این کشور را به اشغال نظامی خود درآورد و حکومت طالبان را سرنگون و گروه تروریستی القاعده در این کشور را متلاشی کرد.
در اینجا این پرسش مطرح است که آیا آمریکا با حمله نظامی به افغانستان و اشغال نظامی این کشور برای نابودی گروه‌های تروریستی القاعده و طالبان که هزاران غیرنظامی افغانستانی در جریان این عملیات و جنگ میان نیروهای آمریکایی و تروریستها و شبه نظامیان طالبان و القاعده قربانی شدند متهم به ارتکاب جنایت جنگی شد؟ چرا رییس وقت سازمان ملل متحد و اکثر کشورهای عضو این سازمان و شورای امنیت از اقدام آمریکا در حمله و تهاجم نظامی به افغانستان برای نابودی گروه‌های تروریستی حمایت و پشتیبانی کردند؟ اما رییس چپگرای کنونی این سازمان و همفکرانش از نبرد اسراییل با گروه‌های تروریستی نه تنها حمایت نکرده بلکه این کشور را به ارتکاب جنایت جنگی نیزمتهم میکنند.
عملکرد سازمان ملل متحد باید مورد بازنگری قرار گیرد و تغییرات اساسی در نهادهای وابسته به آن صورت بگیرد تا این ارگان بین المللی که به فساد و باند بازی و زد و بند آلوده شده به یک مرجع سالم و تأثیر گذار و قابل اعتماد و احترام تبدیل شود و از طرفی لازم است که ازعضویت کشورهای دیکتاتوری و تروریستی در این سازمان جلوگیری به عمل آید.

جمشید عنبرستانی
*
*



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy