Thursday, Sep 26, 2024

صفحه نخست » انتشار فیلم لحظه ترور امروز فرمانده یگان هوایی حزب‌الله

terror.jpg ایران اینترنشنال - محمدحسین سرور، فرمانده یگان هوایی حزب‌الله عصر روز پنج‌شنبه در حمله هوایی اسرائیل به ضاحیه بیروت کشته شد. ساعاتی پیش از این حمله، دفتر بنیامین نتانیاهو قریب‌الوقوع بودن آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان را رد کرد و گفت حملات به حزب‌الله با قدرت ادامه دارد.

عصر روز پنج‌شنبه، شماری از رسانه‌های اسرائیلی از حمله هایی «هدفمند» اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت با استفاده از سه موشک خبر دادند.

یک منبع نزدیک به حزب‌الله در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید کرد که محمد سرور (ملقب به ابوصالح) در این حمله کشته شده است.

فیلم امروز از لحظه اصابت موشک به ساختمان محل اقامت فرمانده حزب‌الله:

:::

روز سه‌شنبه سوم مهر نیز اسرائیل در حمله دیگری به ضاحیه بیروت، ابراهیم قبیسی، از فرماندهان یگان موشکی حزب‌الله را هدف قرار داده و کشته بود.

تداوم حملات متقابل اسرائیل و حزب‌الله

هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال آتش‌بس فوری در مرزهای لبنان و اسرائیل، تبادل آتش میان دو طرف در روز پنج‌شنبه ادامه دارد.

مقام‌های محلی اسرائیل در شمال این کشور از ساکنان خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی نزدیک پناهگاه‌ها بمانند، زیرا احتمال حملات بیشتر حزب‌الله وجود دارد.

روز پنجم مهر رسانه‌های عبری گزارش دادند که ده‌ها موشک در حمله‌ای جدید از سوی حزب‌الله، به عکا و مناطق اطراف آن شلیک شده است.

ارتش اسرائیل نیز گفت که هواپیماهی جنگنده‌اش شامگاه چهارشنبه حدود ۷۵ هدف از حزب‌الله را در لبنان هدف قرار داده‌اند.

به گفته ارتش، اهداف مورد حمله در جنوب لبنان و دره بقاع شامل انبارهای سلاح، پرتابگرهای موشک، ساختمان‌ها، نیروهای عملیاتی و سایر زیرساخت‌ها بوده است.

در بیانیه مشترک کشورها برای طرح آتش‌بس آمده بود که وضعیت بین لبنان و اسرائیل از هشت اکتبر ۲۰۲۳ غیرقابل تحمل بوده است و خطر غیرقابل قبول تشدید گسترده‌تر تنش در منطقه را به همراه دارد.

امضاکنندگان بیانیه گفته بودند زمان آن فرا رسیده است که در یک توافق دیپلماتیک، غیرنظامیان در هر دو طرف مرز بتوانند با امنیت به خانه‌های خود بازگردند.

آن‌ها در پایان بیانیه گفتند پس از برقراری آتش‌بس در مرزها، آماده‌اند از همه تلاش‌های دیپلماتیک برای انعقاد توافقی بین لبنان و اسرائیل که به‌طور کلی به این بحران پایان دهد، حمایت کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy