Tuesday, Oct 1, 2024

صفحه نخست » آلمان از شهروندانش خواست ایران را ترک کنند

2-4.jpgرادیو بین المللی فرانسه - مجلس ملی فرانسه نیز در نشست امروز خود چهارشنبه دوم اکتبر نسبت به وضعیت کنونی خاورمیانه و وقوع جنگی گسترده در آن ابراز نگرانی کرد.

ساعاتی پیشتر رئیس جمهوری فرانسه ضمن محکوم کردن حملۀ موشکی ایران به اسرائیل گفت که تمام امکانات نظامی فرانسه در خاورمیانه جهت دفع حملات ایران تجهیز شده‌اند. همزمان وزارت امور خارجۀ فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع خاورمیانه شد.

در پی حملۀ موشکی ایران به اسرائیل، عباس عراقچی، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی، ایالات متحد آمریکا را تهدید کرد که در صورت پشتیبانی از اقدام نظامی اسرائیل علیه حکومت ایران با واکنش این کشور روبرو خواهد شد.

همزمان سردار پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، بار دیگر اسرائیل را تهدید کرد که در صورت حمله به ایران، این کشور نیز متقابلاً کلیه زیرساخت‌های اسرائیل را هدف خواهد گرفت.

در پی حملۀ موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل، کاخ سفید اعلام کرد که به اسرائیل کمک می‌کند تا ایران را با نتایج سخت حملۀ موشکی‌اش روبرو سازد. دیروز سه شنبه اول اکتبر دولت آمریکا به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که پس از حملۀ موشکی‌اش به اسرائیل با نتایج سختی روبرو خواهد شد و دولت آمریکا به اسرائیل کمک می‌کند تا از رژیم ایران تاوان بستاند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که نه فقط این کشور از حق پاسخگویی اسرائیل به ایران دفاع می‌کند، بلکه نیز در اجرای پاسخ نظامی اسرائیل به ایران به دولت تل آویو یاری می رساند. خود رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که این کشور تماماً از اسرائیل در مقابل حکومت ایران پشتیبانی می‌کند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا، کاملا هریس، نیز حملۀ موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل را "غیرمحتاطانه و وقیحانه" خواند که به گفتۀ او یک بار دیگر ثابت کرد که حکومت تهران نیروی بی ثبات‌کننده و خطرناک در خاورمیانه است.

او در ادامه گفت که آمریکا برای دفاع از نیروها و منافع خود هرگز در اتخاذ تدابیر ضروری تردید نمی‌کند و در همکاری با متحدانش نه فقط مانع از رفتار خصمانۀ ایران می شود، بلکه بابت چنین رفتارهایی از آن بازخواست خواهد کرد.

در اظهاراتی جداگانه متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا، حملۀ موشکی ایران به اسرائیل را "وقیحانه و غیرقابل قبول" خواند و از همۀ ملت های جهان خواست که برای محکوم کردن این حمله به آمریکا بپیوندند.

او حملۀ موشکی ایران به اسرائیل را دفاع آشکار رژیم اسلامی از یک گروه تروریستی و بی ارتباط با دفاع از حاکمیت ملی این کشور دانست و افزود که هدف تهران صرفاً پشتیبانی از سازمان‌های تضعیف شدۀ تروریستی بوده که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته برای ضعیف کردن اسرائیل تأسیس و از آنها حمایت کرده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز، حملۀ موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل را پربسامد خواند و گفت که با این حمله جمهوری اسلامی ایران یقیناً با پی آمدهای بسیار سنگینی روبرو خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy