Wednesday, Oct 9, 2024

صفحه نخست » افت فشار اصلاح طلبان صندوقی در پی افشاگری مطهره گونه‌ای در نشان دادن آن روی سکه، حامد آئینه‌وند

Hamed_Aiynehvand_3.jpgاز زندانی شدن دوست اندیشمندمان مطهره گونه‌ای در پی اظهاراتی که در روزهای اخیر داشت متاسف شدم اما متعجب نه، چراکه من در برهه انتخابات در باره چرایی تحریم و عدم رای به پزشکیان استدلال‌های خودم را نوشتم و هم درباره رفتار انتخاباتی نیروهای حامی مشارکت به ویژه اصلاح طلبان و از جمله چهره‌های به اصطلاح دانشگاهی که حامی مشارکت شدند با توجه به سوابق آنها هشدار دادم و درباره پزشکیان به صراحت گفتم کسی که در جمهوری اسلامی پنج دوره نماینده مجلس بوده یعنی رفتار سیاسی‌اش را همواره با درکی که از هسته سخت قدرت دارد تنظیم کرده است که پنج دوره نماینده باقی مانده و آنهایی که تصور می‌کنند پزشکیان در مسیرخواست مردم حرکت می‌کند در بهترین حالت ساده لوح هستند و درک درستی از مناسبات قدرت در جمهوری اسلامی ندارند.

کاری به اینکه اصلاح طلبان موقعیت خود را در فضای واقعی سیاست ایران ناشی از رانت می‌دانند ندارم واینکه اگر به جای علی خامنه‌ای، سید محمد خاتمی ولی فقیه بشود نظر آنان راجع به ولایت فقیه چقدر مثبت خواهد شد هم ندارم. کاری هم به اینکه دوست دارند به هر قیمتی در قدرت وکنار سفره انقلاب هم باشند ندارم اما نمی‌دانم این جماعت حقیر بی پرنسیب با اینکه می‌دانند اندک سرمایه اجتماعی آنها وامدار این است که خود را منتقد ومقابل هسته سخت قدرت جمهوری اسلامی نمایانده‌اند وبا شعار آزادی بیان ونقد‌های ساختاری دلربایی کردند، چرا حداقلی از نمایش متناسب با نقشی که وانمود می‌کنند دارند در رفتارشان نیست واز هر گونه نقدی که متوجه رفتارشان بشود این همه خشمگین می‌شوند؟

مطهره گونه‌ای به زبان خیلی ساده شرحی داد از ویژگیهای مرسوم امام جمعه که در کتب فقهی آمده است از جمله عدالت و از اصلاح طبان صندوقی هم پرسید با این ویژگی‌ها چطور برای رفتن به نماز جمعه به امامت آیت ا.. خامنه‌ای سر از پا نمی‌شناسید؟ اگر ایشان آنقدر قابل است که پشتش نماز بخوانید این اداها چیست؟ اگر از عدالت ساقط است حمایت از حاکم جائر چه تناسبی با اصلاح طلبی یا شعارهای شمایان دارد؟ اصلاح طبان تصور می‌کردند که چون حق تحصیل دریغ شده از مطهره گونه‌ای را که به ناحق از او سلب شده به وی باز گرداند ه‌اند وی را خریده و تبدیل به بنده خود کرده‌اند و این دست پرسشها به وی ربطی ندارد و به عبارت دیگر غلط زیادی است. محمد فاضلی که خودش را دغدغه مند ایران نشان می‌دهد به جای جواب دادن به پرسش محترمانه وی، پرسیده چه خیری در این شکل از پرسشها یا کنشگری‌ها وجود دارد؟

از نگاه فاضلی این دست پرسش‌های حق طلبانه که نشانی از آزادگی دارد فروش اجناس فکری بنجل در دکان دو نبش اصلاح طبانی که می‌خواهند با رای مردم به ساز ولی فقیه غیر پاسخگو برقصند را دچار مشکلات جدی می‌کند و بنابراین خیری در آن نیست. در واقع خیر عمومی که فاضلی از آن سخن می‌گویند خیری است که از مسیر سفره انقلاب تامین و توزیع می‌شود. حالا که مطهره گونه‌ای به زبان ساده همه فهم اصلاح طلبان صندوقی را به چالش کشیده و آن روی سکه مزورانه آنان را نشان داده صندوقی‌ها هم به زبان خیلی ساده و همه فهم می‌گویند از طراحان چنین پرسش هایی به گرمی استقبال می‌کنند اما نه در دانشگاه... در زندان...

حامد آئینه‌وند
*
*



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy