Sunday, Oct 13, 2024

صفحه نخست » جناب کاپیتان «قالیباف»! چه کسی به شما اجازه داده سرخلبان هواپیمای ارباس به مقصد بیروت شوید؟!؛ ف. م. سخن

IMG_5534.jpegیادش بخیر، قدیم ها، در میدان توپخانه، یک «فُتو»یی بود که یک پرده ی نقاشی از یک هلیکوپتر در کنار پیاده رو عَلَم کرده بود و کسانی که می خواستند نشان دهند هلیکوپتر پرواز می دهند و با هلیکوپتر به جنگ صدام می روند پشت این پرده قرار می گرفتند و عکاس با دوربین پولاروید ش از آن ها عکسی می گرفت در حال پرواز دادن «مثلا» هلیکوپتر!

متاسفانه هر چه در اینترنت جست و جو کردم این جور عکس ها را پیدا نکردم ولی بدون تردید دوستانی که در جست و جوی اینترنتی خبره هستند می توانند این جور عکس ها را پیدا کنند.

باری عرض من این است که «فیلمْ‌آمدن» و «صحنه سازی» برای ژست آمدن هیچ عیب و ایرادی ندارد به شرط آن که این کار روی هواپیما و تانک و جنگ افزار واقعی صورت نگیرد والّا ممکن است کار دست کسی که فیلم بازی می کند بدهد خاصه این که شخص فیلم بازی کننده، رییس مجلس جمهوری نکبت باشد و اسم اش کاپیتان ممدباقر قالیباف باشد که مشهور به مرد ضد آتشی ست که در جریان آتش سوزی پلاسکو، شجاعانه به دل آتش زد و ققنوس وار سالم از میان آتش بیرون آمد! :)

در خبرهای حکومتی با مقدارِ زیادی از حیرت و تعجب و تحسین، عکس و فیلم هایی از جناب کاپیتان منتشر شد که ایشان بر روی صندلی «کاپیتان» و «سرخلبان» و به قول خلبانان «پایلوت این کماند» در حال هدایت هواپیمای ارباسی ست برای فرود در فرودگاه بیروت و نوشته شده است که ایشان در میان آتش و دود در بیروت فرود آمده است!

برای محکم کاری که بله آن کله ی کچل روی صندلی کاپیتان، خودِ خودِ ایشان است، جناب قالیباف در پاسخ به خبرنگاران می گوید:
«بله خلبانی هواپیما را خودم بر عهده داشتم تا مثل رهبرمان اعلام کنیم که ما مثل مردم در صحنه هستیم و ترسی از دشمن نداریم. ما طبق قوانین بین‌المللی رفتار کردیم و برخلاف تهدیدات دشمن هیچ ترسی از دشمن نداریم.»

ماشاءالله به این سردار دکتر کاپیتان شجاع! مثل پلاسکو، در اینجا هم ایشان توانست با هواپیمایش در میان آتش و دود فرود بیاید!

اما چند سوال فنی و غیر فنی از ایشان:
ایشان که رییس مجلس و به عبارتی طویله جمهوری نکبت است و کلی هم برنامه های وقت گیر برای جلسات با رهبر این طویله و غیره دارد، کِی فرصت کرده است تا Recurrent Checks شش ماهه و یک ساله ی خود را که «باید» در خارج از ایران و در فرانسه بر روی سیمولاتور اِرباس انجام شود و بعد از موفقیت در این چکِ لازم و بدون استثنا، که برای آزمایش آمادگی در مواقع اضطراری و غیره انجام می شود و گواهینامه ی خلبان بعد از این چک تمدید و تجدید می گردد، انجام دهد؟

کسی که روی صندلی سمت چپ کابین خلبان می نشیند، سرخلبان است نه خلبان دوم و به اصطلاح عوام کمک خلبان. حتی کمک خلبان هم باید Recurrent Checks را انجام دهد و هیچ فرقی با سرخلبان ندارد. ایشان کی و کجا این چک ها را انجام داده است؟

سوال دوم:
ایشان اِرباس متعلق به پدر گرامی شان یا ارث پدری شان را پرواز داده اند آن هم به عنوان خلبان سیویل و کشوری و نه نظامی؟ چون لباس و «رنک» خلبانان سیویل را به تن و بر شانه دارند. و این ارث پدری را در منطقه ی جنگی آن هم بدون گواهینامه معتبر بردن و نشاندن یعنی ثروت مردم ایران را مثل اسباب بازی در اختیار گرفتن و هر کاری که خواستیم با آن انجام دادن!

و سوم این که مسافرانِ رفت و برگشت این هواپیما که ها بوده اند؟

این حداقل اطلاعاتی ست که باید به مردم ایران که پول این جور سفرها و هواپیمای دربست و مسافران آن را می پردازند داده شود تا شجاعت و جسارت و مردمی بودنِ کاپیتان ضد آتش جمهوری نکبت کاملا عیان گردد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy