پنجشنبه 25 دي 1382

گزارش فرهنگسرای پویا از کنسرت شهرام ناظری« درغم بم» به نفع زلزله زدگان بم

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کنسرت شهرام ناظری آواز خوان نامدار ایران جهت یاری رساندن به زلزله زدگان بم سه شنبه شب شش ژانویه با استقبال پر شور شش صد تن (بیش از ظرفیت سالن) در تاتر سولی پاریس برگزار شد.
« گروه مولوی» متشکل از محمد فیروزی ( بربط)، مسعود شعاری ( سه تار)، شروین مهاجر (کمانچه و کمانچه آلتو)، سیاوش ناظری ( دف) و پژهام اخواص ( تنبک و دمام)، شهرام ناظری را در این مراسم انساندوستانه همراهی می کردند.
جین برکین هنرپیشه مشهور انگلیسی، آرین مونشکین از کارگردانان نامدار تاتر فرانسه، نمایندگان سازمان جهانی حقوق بشر و ژان کلود کری یر نویسنده صاحب نام فرانسوی از شخصیتهای نامی در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدا فیلمی از ویرانی های زلزله بم با آوای زنده یاد ایرج بسطامی به نمایش درآمد که شرکت کنندگان را بسیار تحت تاثیر قرار داد. سپس میرعلی حسینی روزنامه نگار سرشناس ایرانی ضمن سپاس و قدردانی از مردم و حضور همبسته آنان جهت یاری رساندن به زلزله زدگان بم، دکتر عبدالکریم لاهیجی را به نمایندگی از سازمان جهانی حقوق بشر در فرانسه به صحنه فراخواند. پرفسور کیوان مزدا جراح ایرانی مقیم فرانسه که از نخستین ساعات زلزله در امر یاری رساندن به مردم بم تلاش چشمگیری را آغاز کرده است، از سوی سازمان پزشکان فرانسه از سازمانها و گروههای بشر دوستانه و مردم تقاضای کمک کرد.
« یرسو» خواننده مشهور قطعه ای را به زبان ارمنی برای زلزله زدگان اجرا کرد که با تشویق فراوان روبرو شد.
شعرخوانی ژان کلود کری یر نویسنده مشهور فرانسوی و خانم نهال تجدد با اشعاری از مولوی بخش دیگری از مراسم یود، که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
سپس شهرام ناظری ضمن قدردانی از مردم به منظور شرکت در این مراسم بشر دوستانه، کنسرتی را در دو بخش اجرا نمود که با استقبال بسیاری، بویژه تماشاگران فرانسوی که بیشترین شرکت کنندگان مراسم را تشکیل می دادند، قرار گرفت.
***
این کنسرت به دعوت فرهنگسرای پویا به منظور کمک رسانی به زلزله بم بر پا شده بود و درآمد آن معادل هفده هزار و هشتصد و پنجاه و یک یورو شد. این مبلغ حاصل درآمد کنسرت آقای شهرام ناظری و کمکهای مالی بود که با احتساب هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما گروه هنرمندان، دستگاه صوتی، هزینه هتل و مخارج اقامت چهار روزه شش تن از هنرمندان، چاپ آگهی تبلیغاتی ، مبلغ ده هزار و چهار صد و نود و چهار یورو معادل( یکصد و ده میلیون ریال) که این مبلغ در تاریخ چهارشنبه پانزده ژانویه به دفتر سازمان جهانی حقوق بشر در پاریس تحویل داده شد تا صرف کمک به زلزله زدگان بم شود. اسناد پرداخت وجه در فرهنگسرای پویا موجود است.
در ضمن تعداد دویست و هفت کارتن دارو و وسایل جراحی اهدایی خانم «انیس کرتا» شهردار «اورلئان» به شهرام ناظری واگذار شد تا از طریق مرکز موسیقی (خانه موسیقی) به بم انتقال یابد.

مدیر فرهنگسرای پویا – عباس بختیاری
15 ژانویه 2004

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3438

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش فرهنگسرای پویا از کنسرت شهرام ناظری« درغم بم» به نفع زلزله زدگان بم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016