چهارشنبه 10 تير 1383

كتاب "رافائل آلبرتي" شاعر دريا، مردم و آزادي منتشر شد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
كتاب رافائل آلبرتي, شاعر دريا, مردم و آزادي با ترجمه نازنين ميرصادقي و رامين مولايي منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران, ايلنا, نام و‌‏ آثار رافائل آلبرتي, شاعر, نقاش و نمايشنامه نويس پرآوازه اسپانيايي براي خوانندگان ايراني ناشناخته مانده است.
آلبرتي در خلال زندگي طولاني خويش (1999-1902) كم و بيش 3000 صفحه شعر سرود و نمايشنامه‌‏هاي بسياري نوشت كه تاكنون بارها و بارها بر روي صفحه رفته‌‏اند.
گفتني است زندگي طولاني اين شاعر و فعاليت او در زمينه‌‏هاي گوناگون هنري از جمله نقاشي و گرافيك, به او امكان آشنايي و دوستي با هنرمندان برجسته بسياري چون لوركا, آنتونيو ماچادو, پابلونرودا, وپابلو پيكاسو را داد.
شايان ذكر است, آلبرتي نزديك به سي‌‏و‌‏نه از عمر خود را در تبعيد و دور از وطنش- اسپانيا- گذراند.
رويارويي او با وقايع تاريخي معاصر كشورش به شعر او عمق و غنايي خاص بخشيده است كه همواره با مضموني انساني در مي‌‏آميزد. شعر او سرشار از موسيقي امواج و نسيم ساحلي درياست.
گفتني است, دريا مضمون بسياري از اشعار آلبرتي و همچنين آيينه‌‏اي بازتاب جزر و مد قلب پر جنب و جوش, روح بلند و سر سخت ناخداگونه اوست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كتاب حاضر گزيده از زندگي نامه آلبرتي به قلم خودش و نيز گلچيني از مجموعه كامل اشعاراوست.
"دختزار گمشده" به زبان اسپانيايي‌‏است كه در برگيرنده زندگي نامه آلبرتي تا سن 85 سالگي است و شاعر در طول پنجاه سال آن را به رشته تحرير درآورده است.
شايان ذكر است اين مجموعه براي اولين بار به فارسي ترجمه شده است. اين كتاب در 566 صفحه و با شمارگان 500 جلد و با قيمت 3400 تومان در انتشارات مس منتشر شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9553

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كتاب "رافائل آلبرتي" شاعر دريا، مردم و آزادي منتشر شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016