يكشنبه 18 مرداد 1383

آثار ”ابراهيم گلستان“ براي تجديد چاپ با مشكل روبه‌روست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب
بعد از ”اسرار گنج دره جني“، مجموعه داستان“مدومه“ ابراهيم گلستان براي گرفتن مجوز چاپ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فرستاده شده است.
به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تنها كتابي كه بعد از انقلاب از ابراهيم‌گلستان - داستان‌نويس صاحب سبك نگارشي معاصر- به چاپ رسيد، ”اسرار گنج دره جني“ است كه طي چند ماه به چاپ دوم هم رسيده است.
اما مجموعه داستان ”مدومه“ كه براي نخستين بار در سال 1348 منتشر شد، چند ماهي كه از طرف انتشارات بازتاب‌نگار به وزارت ارشاد فرستاده شده است. به گفته بردايي - از مسؤولان انتشارات ـ براي دو داستان ”از روزگار رفته حكايت“ و ”در بار يك فرودگاه“ اين مجموعه اصلاحيه‌هايي از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داده شده؛ اما موارد وارد شده به داستان ”مدومه“ بسيار وسيع‌تر است كه با نبودن اين داستان، كتاب ديگر ”مدومه“ نخواهد بود و گويا بايد از خير چاپ آن گذشت.
اين ناشر همچنين تصميم دارد براي چاپ داستان بلند ”خروس“ گلستان كه در سال 1348 نوشته شده و در مرداد سال 1374 توسط انتشارات روزن در آمريكا منتشر شده است نيز اقدام كند. پيش از اين در كتاب ”شكوفايي داستان كوتاه“ شكلي از اين داستان ارايه شده بود كه با اعتراض ابراهيم گلستان هم مواجه شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما به گفته ليلي گلستان ـ مترجم و فرزند ابراهيم گلستان ـ اين داستان‌نويس ساكن آمريكا به تجديد چاپ كتاب‌هايش در ايران سخت علاقه‌مند است و البته ايجاد تغيير و حذف و اضافاتي را در آنها نمي‌پذيرد. اين در حالي است كه در بررسي داستان‌نويسي معاصر ايران، ابراهيم گلستان از نام‌هاي همواره مطرح است و بسياري علاقه‌مند به خواندن داستان‌هاي او هستند كه نثرش به‌عنوان يكي از درخشان‌ترين نثرهاي اين روزگار شناخته مي‌شود.
از ابراهيم گلستان تا امروز ”آذر، ماه آخر پاييز“ ، ”جوي و ديوار و تشنه“ ، ”مدومه“ و ”اسرار گنج دره جني“ به چاپ رسيده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10751

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آثار ”ابراهيم گلستان“ براي تجديد چاپ با مشكل روبه‌روست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016