جمعه 13 شهريور 1383

تورج رهنما “ادبيات امروز ايران” را به جامعه‌ آلماني زبان معرفي مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب
“ادبيات امروز ايران“ به زبان آلماني منتشر مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين كتاب كه به شعر، رمان، داستان كوتاه و نمايشنامه‌ي امروز ايران مي‌پردازد توسط دكتر تورج رهنما در حال تاليف است كه نشر “بك” در مونيخ آلمان آن را منتشر خواهد كرد.
ديگر كتابي كه رهنما مشغول نگارش آن است “شعر امروز آلمان“ است كه به معرفي شاعران قرن بيستم آلمان مي‌پردازد. اما آخرين كتابي كه از تورج رهنما منتشر شده، “يك عمر در خدمت دو فرهنگ”، مجموعه مقالاتي است كه او به زبان فارسي و آلماني نوشته است. اين اثر به كوشش دكتر سوزان گويري - همسر رهنما و مترجم - و توسط نشر بهجت منتشر شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بخش اول كتاب مربوط به ادبيات امروز ايران است و شا مل مقالاتي چون “زمينه‌هاي پيدايي ادبيات نوين داستاني“،“پيشگامان داستان نويسي جديد در ايران“،“چند نكته درباره‌ي بوف كور“ و ... اما بخش دوم نيز با مقالاتي نظير “خاري در پاي زمانه (برتولت برشت)، “روشنفكر در برج عاج (الياس كانتي) “هنرمند و هراسهاي توصيف ناپذير (ماكس فريش)“ و .. به ادبيات امروز آلمان مي‌پردازد.
دكتر تورج رهنما استاد بازنشسته‌ي زبان و ادبيات آلماني دانشگاه تهران است كه به علت مشكل بينايي هفت سالي است كه با دستگاه مطالعه‌ي الكترونيكي كار مي‌كند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11609

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تورج رهنما “ادبيات امروز ايران” را به جامعه‌ آلماني زبان معرفي مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016