جمعه 25 دي 1383

"اسطوره مهر": درباره زندگي و آثار هنري ”سوسن تسليمي“ در ايران و سوئد منتشر مي‌شود، ايسنا

اسطوره مهر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب
كتابي با عنوان «اسطوره مهر» براساس فعاليتهاي هنري «سوسن تسليمي» در ايران و سوئد، تاليف بيتا ملكوتي، تا چندي ديگر منتشر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين كتاب شامل فصل‌هاي: سالشمار زندگي، تسليمي و تئاتر، تحليلي اجتماعي بر شش فيلم، تسليمي در سوئد، گزيده حرفهاي هنرمند، تسليمي از نگاه ديگران، زندگي و سينماي سوسن تسليمي و مقاله‌اي از سيروس تسليمي مي‌باشد. كتاب درمجموع 416 صفحه است و در ابتداي آن يادداشتي از سوسن تسليمي براي مؤلف نوشته شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تسليمي در اين يادداشت كه 27 نوامبر 2004 نگاشته، آورده است: «هنر سينما و تئاتر قله‌هاي بسياري براي فتح دارد و من خود را هنرجوي نوآموزي مي‌بينم كه در ابتداي راهم... هيچ هنرمندي به ويژه در تئاتر و سينما بدون مردم قادر به ماندن روي صحنه نيست. خشونت حرفه آن است كه با بي‌رحمي كامل تو را از صحنه به زير آورده و حذفت مي‌كند».
وي همچنين در پاسخ به درخواست مؤلف براي نگارش يادداشتي بر اين كتاب آورده است: «... فعلا از يك دنيا حرف و حديثي كه در ذهن و خاطراتم دارم هميشه چند صفحه را قبول كن و يادداشت مفصل را بگذاريم براي ”شايد وقتي ديگر”».
اين كتاب به زودي توسط نشر ثالث از سري كتاب‌هاي نگاهي به زندگي و آثار سينماگران ايراني به‌عنوان دومين مجموعه منتشر خواهد شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16919

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"اسطوره مهر": درباره زندگي و آثار هنري ”سوسن تسليمي“ در ايران و سوئد منتشر مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016