چهارشنبه 28 ارديبهشت 1384

رويكرد به فوتبال در جشنواره‌ي امسال فيلم كن، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


ظهور فيلم‌هاي مربوط به ورزش فوتبال در جشنواره‌ي امسال فيلم كن، بيانگر علاقه‌ و رويكرد جهان سينما به محبوب‌ترين ورزش جهان، آن هم در آستانه‌ي مسابقات جام جهاني سال 2006 است.

به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا، به نقل از منابع خبري اينترنتي، در گذشته، فيلم‌سازان پرداختن به اين بازي و هيجانات مربوط به استاديوم‌ها و ثبت صحنه‌هاي به يادماندني را كاري مشكل مي‌پنداشتند اما گسترش روزافزون توجه مردم جهان به فوتبال سبب شده تا آنها تغيير عقيده دهند.

به اين ترتيب فوتبال راهش را در درام‌ها، مستندها و كمدي‌هاي جشنواره‌ي كن پيدا كرده است.

پله، اسطوره‌ي فوتبال برزيل كه براي اكران فيلم مستند “پله براي هميشه” در كن حضور يافته، گفت، نمي‌داند چرا ورود اين “بازي زيبا” به سينما تا اين حد به درازا كشيده است؟

وي افزود: من هميشه در تعجب بوده‌ام و هميشه اين سوال را مطرح كرده‌ام كه چرا فوتبال كه به عنوان ورزش اصلي مردم دنيا شناخته مي‌شود نتوانسته به دنياي سينما راه يابد؟

ديگر فيلم‌هايي كه امسال در جشنواره‌ي فيلم كن به موضوع فوتبال پردخته‌اند، شامل فيلم “رئال، فيلم”، يك فيلم مستند - درام درباره‌ي تيم رئال مادريد است. فيلم‌هاي ديگر دو فيلم كمدي اسپانيايي به نام‌هاي “طولاني‌ترين پنالتي در جهان” و “رمئو و ژوليت ازدواج كردند” است؛ اين فيلم داستان ازدواج بين يك هوادار تيم بارسلونا و يكي از حاميان تيم رئال مادريد را روايت مي‌كند.

پله كه در سال 1981 در فيلم “فرار به سوي پيروزي“ بازي كرده است، گفت: ديويد بكهام مي‌تواند در جهان سينماي جديد حرف اول را بزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فوتبال در چندين فيلم ديگر اين جشنواره نيز نقش موثري دارد، براي مثل در فيلم “كريسمس مبارك” در صحنه‌اي سربازان انگليسي، فرانسوي و آلماني در جريان جنگ جهاني‌ اول با هم به بازي فوتبال مي‌پردازند.

ساير فيلم‌هاي فوتبالي اين جشنواره شامل “او مرد است” درباره‌ي يك دختر نوجوان است كه در براي بازي در تيم فوتبال مدرسه‌اش وانمود مي‌كند پسر است و فيلم “اكنون و براي هميشه” درباره‌ي سقوط هواپيمايي در سال 1949 و كشته شدن اعضاي يك تيم فوتبال ايتاليايي است.

فيلم “مسابقه‌ي بزرگ” به درگيري سه هوادار بازي فينال مسابقات جام جهاني 2002 و فيلم “بازي زندگي‌شان” درباره‌ي شكست انگليس در برابر آمريكا در مسابقات جام جهاني 1950 است.به گزارش ايسنا،فيلم “زيدان، چهره‌ي قرن 21” نيز از ديگر فيلم‌هاي اين جشنواره است.

پله در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن ابراز خوشحالي از حضور در كن گفت: پدرم هميشه به من مي‌گفت مردان بايد قوي باشند، مردان نبايد گريه كنند، اما زماني كه برزيل در يك بازي شكست خورد، ديدم كه پدرم گريه كرد. من به پدرم گفتم پدر نگران نباش، من به خاطر تو جام جهاني را خواهم برد. آن زمان 9 يا 10 سال داشتم، آن گاه هشت سال بعد در سوئد در تيم برزيل بودم و برزيل برنده‌ي جام جهاني شد. اين هديه‌اي از سوي خدا بود؛ چرا كه من به پدرم قول داده بودم. تاريخ آن روز لحظه‌ي احساسي فيلم ”پله براي همشيه“است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22838

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رويكرد به فوتبال در جشنواره‌ي امسال فيلم كن، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016