چهارشنبه 4 آبان 1384

تغييرات اساسي در تالار وحدت، ايلنا

آيينه ساز :
اجراي موسيقي پاپ در تالار وحدت منوط به سياست‌‏هاي مركز موسيقي است
تالار وحدت ديگر به نهادهاي اقتصادي اجاره داده نمي شود


تهران- خبرگزاري كار ايران

از اين پس و با هماهنگي هاي به عمل آمده ، كليه برنامه هاي تالار اجرا شده در تالار وحدت درجه بندي كيفي مي شوند تا آثار فاخرتري به علاقه‌‏مندان ارائه شود.

" علي آئينه ساز " ، مدير تالار وحدت ، با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران ، ضمن تشريح فعاليت هاي اين تالار در ايام ماه مبارك رمضان گفت : با توجه به تصميماتي كه مسوولان بنياد رودكي اتخاذ كردند ، تصميم بر آن شد تا در اين ماه ، تعميرات اساسي در اين تالار بعد از زماني حدود 7 سال صورت گيرد ، چراكه طي اين مدت ، مكان مذكور به لحاظ فني به ويژه در زمينه صدا دچار مشكلات زيادي شده بود.
وي افزود : خوشبختانه با اقداماتي كه در طول چند هفته گذشته در خصوص تعمير و بازسازي تجهيزات فني انجام گرفته ، هم اكنون امكامات خوبي به ويژه در زمينه صوتي در اختيار تالار است.
وي تصريح كرد : سيستم هاي صوتي ما كه از 15 سال گذشته تاكنون ارتقاء پيدا نكرده بود ، از 400 وات قدرت به 4 كيلو وات قدرت يعني 10 برابر گذشته ارتقاء پيدا كرده است ، ضمن آن كه ما در گذشته از 18 كانال صدايي ميكروفن استفاده مي كرديم ، اما با تمهيداتي كه اخيرا صورت گرفته ، هم اكنون 41 كانال صوتي در سيستم صدايي تالار نصب و راه اندازي شده است كه جهش بسيار خوبي محسوب مي‌‏شود.
آيينه ساز همچنين گفت : در بخش نور هم به دليل اين كه سيستم نور تالار وحدت به لحاظ فني مشكلي ندارد ، فقط تعميراتي جزيي صورت گرفته است و سيستم ها فقط سرويس دهي شده اند.
مدير تالار وحدت با اشاره به اين كه اين مكان هنري ، يكي از منحصر به فردترين فضاي هنري در داخل و حتي خارج از كشور است ، افزود : تمام تلاش ما طي اين مدت كه به تعميرات اساسي تالار مشغول بوديم ، مبني بر آن بود كه امكانات تنها سالن ملي كشور را تا آن جا كه امكانات ما اجازه مي دهد ، ارتقا دهيم كه اميدواريم تا پايان ماه رمضان ، كليه تجهيزات و امكانات اين مجموعه براي برگزاري برنامه هاي مختلف چه در زمينه موسيقي ، چه در زمينه تئاتر و چه در زمينه همايش‌‏هاي هنري آماده باشد.
وي در توضيح ديگر برنامه هاي اجرايي براي تالار وحدت گفت : تصميم داريم ، با برنامه ريزي هاي كه به عمل آمده است ، سايت اينترنتي تالار را نيز راه اندازي كنيم . اين امر باعث مي‌‏ شود كه مخاطبان ، بيشتر در جريان برنامه ها و فعاليت‌‏هاي تالار قرار گيرند . هم چنين در راستاي منظم برگزار كردن برنامه هاي مختلف در تالار سعي كرديم تا جدول برنامه ها را از 6 ماه قبل تنظيم كنيم تا از هر گونه بي نظمي و ايجاد تداخل در اجراي برنامه ها جلوگيري شود . از سوي ديگر با برگزاري جلسات متعدد در خصوص نوع اجراهاي تالار ، تصميم بر آن شد كه كليه اجراهاي نمايشي و موسيقي به لحاظ كيفي درجه بندي شوند تا گروه هاي فاخرتري به لحاظ اجرا در تالار حضور يابند . زيرا ما هميشه بر اين عقيده هستيم كه جايگاه تالار نبايد پايين بيايد.
آيينه ساز در پاسخ به سوالي مبني بر ورود موسيقي پاپ به جدول برنامه هاي تالار وحدت گفت : اين مساله به سياست هاي مركز موسيقي بر مي گردد ، اما با توجه به سياست‌‏هاي مركز موسيقي تمام برنامه هاي اين تالار ، معطوف به اجراهاي سمفونيك ، ملي و كلاسيك است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خاتمه صحبت هاي خود گفت : در گذشته يكي از برنامه‌‏هاي تالار ، اجاره اين مكان به نهادهاي اقتصادي بود كه سازمان ها و شركت ها با پرداخت مبالغي قابل توجه تالار را براي برگزاري همايش هاي خود اجاره مي كردند . اما با توجه به اين كه سعي داريم وجهه فرهنگي- هنري اين مكان را حفظ كنيم ، از اين درآمد صرف نظر كرده و بيشتر برنامه هاي خود را به اجراهاي هنري اختصاص داده ايم.
مدير تالار وحدت در ادامه ، از برگزاري هفته بزرگداشت موتزارت در آذرماه توسط " لوريس چكناواريان" خبر داد و افزود : برنامه‌‏هاي اين هفته ، توسط گروه ارمنستاني با رهبري چكناواران در تالار وحدت اجرا مي شود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26919

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تغييرات اساسي در تالار وحدت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016