جمعه 31 تير 1384

مسعود فروتن در اعتراض به وزارت ارشاد و راديو: آيا هنرمندان موسيقي از هنر نمايي افتاده‌اند؟! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


مسعود فروتن، به بازخواني ترانه‌هاي قديمي توسط خوانندگان امروزي اعتراض كرد.

وي كه ضبط برنامه‌هاي موسيقي را در سالهاي دور عهده‌دار بوده است در گفت و گو با خبرنگار هنري ايسنا گفت: من به غير از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شوراي موسيقي راديو معترض هستم. اينها كارهايي را پخش مي‌كنند كه خوانندگان به صورت بازخواني و حتي بدون پس و پيش كردن يك كلمه و نت از كارهاي خوانندگان زن قبل از انقلاب انجام مي‌دهند و اين را با يك روز شنونده بودن راديو پيام متوجه خواهيم شد!.

وي افزود: يكي كبوتر بهشتي‌ام را مي‌خواند كه پيش از 45 سال پيش توسط يكي از خوانندگان مطرح زن آن سالها خوانده شده است و ديگري ترانه خواننده‌اي را مي‌خواند كه زماني از شاگردان مهندس خرم بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فروتن تصريح كرد: مهمتر از همه عليرضا افتخاري كه انگار خود را وارث خوانندگان قبل از انقلاب مي‌داند! اين خواننده اخيرا كاستي را کاملا از ترانه هاي يک خواننده ي زن قديمي خوانده و به بازار عرضه كرده است.

وي با خطاب قراردادن شوراي موسيقي راديو و تصويب كنندگان اين ترانه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: آيا اين آقايان مي‌دانند كه اينها چه مي‌كنند؟ آيا هنرمندان موسيقي و ترانه از هنر نمايي افتاده‌اند كه نسل فعلي بايد با كارهاي نسل قبلي مشعوف شوند. من نمي‌دانم با اين وضعيت، موسيقي‌ ما به كجا خواهد رفت.

فروتن در پايان صحبت‌هايش اظهار داشت: البته راديو پيام كار قشنگي هم مي‌كند و كارهاي خوانندگان مطرح قديمي را مثل فرهاد، مازيار و اخيرا مهرپويا را كه مسئله‌اي نداشته‌اند پخش مي‌كند كه در نوع خود حركت جالبي است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25852

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسعود فروتن در اعتراض به وزارت ارشاد و راديو: آيا هنرمندان موسيقي از هنر نمايي افتاده‌اند؟! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016