جمعه 21 بهمن 1384

پنجاه و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، آغاز رقابت برای شكار خرس‌های طلا و نقره در برليناله، صداي آلمان

شب گذشته / نهم فوریه / پنجاه و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با نمایش فیلم «کیک برفی» ساخته Marc Evans در حضور او و همچنین بازیگران اصلی این فیلم افتتاح شد. بدین ترتیب رقابت ۱۹ فيلم، از جمله دو فیلم ایرانی برای شکار خرس طلایی و خرسهای نقره‌ای جشنواره برلیناله شروع شده که از این ۱۹ محصول سینمایی، ۱۷ فيلم برای نخستين بار در جهان اکران می‌شوند. در این بخش مسابقه‌ای فیلم‌های «آفساید» ساخته جعفر پناهی و «زمستان» ساخته رفیع پیتز حضور دارند.

جشنواره برلیناله بخش‌هایی مختلفی چون فیلم‌های کوتاه، مستندها و کودکان و نوجوانان را در بر می‌گیره و در این بخش‌ها هم، جوایری ویژه اهداه می‌شوند. ریاست هیات داوران بخش مسابقه‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، این‌بار بر عهده شارلت رمپلینگ، هنرپیشه معروف انگلیسى است.

امسال هم چون سال‌های گدشته حضور کارگردانان آلمانی پررنگ است و در بخش‌های مختلف برلیناله مجموعا ۵۵ ساخته فیلم‌سازان آلمانی به نمایش درمی‌آيد که ۴ فيلم از آنها در بخش مسابقه‌ای جشنواره برلین شرکت دارند.

جایزه خرس طلایی به بهترین فیلم تعلق می‌گیرد و جوایز خرس‌های نقره‌ای نيز از جمله به بهترین بازیگران مرد و زن و همچنین بهترین کارگردان اهدا می‌گردد.

هر ساله بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین دیدن می‌کند و ۳۶۰ فيلمى كه در برلیناله امسال شرکت دارند، در ۲۸ سالن به روى پرده می‌آيند كه که مجموعا برای ۸ هزار بیننده گنجایش دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بزرگترین سالن نمایش، سالن تئاتر موزیکال برلین در ميدان مارلن ديتريش است كه ۱ هزار و ۸۰۰ تماشاچى و مهمان در آن جاى می‌گيرند.

ناگفته نماند كه جوایز خرس طلایی و خرس‌های نقره‌ای برلیناله شنبه آینده، هجدهم فوریه، یعنی یک روز پیش از پایان این جشنواره اهدا خواهند شد.

در طول روزهای آینده هم شما را در جریان رویدادهای این جشنواره خواهیم گداشت و به معرفی و نقد فیلم‌های ایرانی شرکت کننده در برلیناله خواهیم پرداخت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28760

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پنجاه و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، آغاز رقابت برای شكار خرس‌های طلا و نقره در برليناله، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016