شنبه 29 بهمن 1384

هوشنگ كامكار: سكوت سنگين موسيقي، به عدم حمايت از گروه‌هاي موسيقي برمي‌گردد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


هوشنگ كامكار سرپرست گروه كامكارها معتقد است كه محمدرضا لطفي از اساتيد موسيقي كه به تازگي به ايران بازگشته است به سرنوشت علي رهبري دچار خواهد شد.

كامكار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا افزود: استاد لطفي اگر چه برنامه‌هاي گسترده‌اي براي رشد و توسعه موسيقي در ايران اعلام كرده ولي اين برنامه‌ها در حد ايده و فكر است و براي عملي شدن به حمايت مادي و معنوي گسترده‌اي احتياج دارد.

وي تاكيد كرد: همه افرد علاقه‌مند به هنر مي‌داند كه وضعيت موسيقي ايران بايد چه گونه شود؟ ولي اين سوال مطرح است كه چگونه و با چه امكاناتي مي‌توان، موسيقي ايران را به وضعيت مطلوب حركت داد؟

كامكار به حضور علي رهبري در ايران و ترك او اشاره و تاكيد كرد: در حاليكه تمامي دنيا، علي رهبري و كارهايش را تحسين مي‌كردند او بسيار علاقه‌مند بود كه با جان و دل، سراي موسيقي ايران كار كند ولي شرايط به گونه‌اي شد كه او مجبور شد ايران را ترك كند.

وي در پاسخ به سوالي كه آيا موسيقي ايران در سكوت سنگيني به سر مي برد گفت: اين سكوت سنگين به عدم حمايت دفتر موسيقي وزارت ارشاد از گروه‌هاي موسيقي برمي‌گردد . از طرفي شايد مسئولان جديد ارشاد چون تازه آمده‌اند با وضعيت موسيقي آشنا نيستند يا اينكه چندان براي موسيقي دل نمي‌سوزانند.

كامكار به اجراي گروه نوبان به رهبري صهبايي اشاره كرد و گفت: صهبايي كه از خارج از كشور آمده با پول خودش مي‌خواست كنسرتي را برگزار كند ولي مجوز برگزاري اين كنسرت در آخرين لحظات صادر شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه گفت: گروه‌هاي بسياري در ايران هستند كه جايي براي تمرين ندارند و براي برگزاري كنسرت، وزارت ارشاد يك روز قبل يا همان روز، بليط‌ها را منتشر مي‌كند و زماني براي تبليغ و اطلاع‌رساني نمي‌ماند.

وي در عين حال گفت: ممكن است مشكلاتي مهم‌تر از موسيقي براي مسسولان وجود داشته باشد كه باعث شده نسبت به موسيقي كمتر توجه كند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28898

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هوشنگ كامكار: سكوت سنگين موسيقي، به عدم حمايت از گروه‌هاي موسيقي برمي‌گردد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016