سه شنبه 2 خرداد 1385

صاحب نخل پنجاه و نهم نامشخص است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


هفت روز از گشايش پنجاه و نهمين دوره جشنواره فيلم كن گذشت، در اين مدت آثاري از كن لوچ، «آلمادووار» و « مورتي» در سانس‌هاي مختلف به روي پردهرفتند اما هنوز بحث‌هاي داغ درباره برنده جايزه اصلي اين فستيوال يعني نخل طلاي كن آغاز نشده است.

بنا به بررسي بخش تحقيق و گزارش‌هاي فرهنگي وهنري ايسنا، در روزهاي گذشته در جشنواره كن آثاري چون رويداد تابستاني، بادي كه تاكستان را لرزاند، سوسمارو چارلي مي‌گويد به روي پرده رفتند.

نگاهي خواهيم داشت به خلاصه داستان و عوامل فيلم‌هايي كه در اين مدت در كن به نمايش درآمده‌اند.


رويداد تابستاني - کارگردان: لو يي

/ فيلمنامه نويسان: لو يي، فنگ مي، مايينگ لي/ فيلمبردار: کينگ هوا/ تدوين: لو يي، جيان ژانگ/موسيقي: پيمان يزدانيان/بازيگران: لي ها او، ژيونگ ژو، لينگ لينگ هو، ژيانمين شانگ /‌١٤٠ دقيقه

اولين فيلمي که در بخش مسابقه کن به نمايش در آمد ، " رويداد تابستاني " اثر لو يي بود. اين فيلم که محصول مشترک چين و فرانسه است در چين ‌١٩٨٩ مي گذرد. يو هانگ دختر جواني است که براي ادامه تحصيل خانواده و نامزدش را ترک مي کند و به بيجينگ مي رود. در آنجا عاشق يکي از همکلاسي هايش مي شود و مفهوم تازه اي از عشق را کشف مي کند....


بادي كه تاكستان را لرزاند - کارگردان: کن لوچ

فيلمنامه نويس: پائول لاورتي/فيلمبردار: باري آکرويد/موسيقي: جرج فنتون/ تدوين: جاناتان موريس/بازيگران: سيليان مورفي، پادريس دلاني، ليام کنينگهام و اورلا فيتزجرالد/‌١٢٤ دقيقه/ محصول انگلستان، ايرلند، ايتاليا، آلمان و اسپانيا

ماجرا در ايرلند ‌١٩٢٠ مي گذرد. گروهي از مردم داوطلب حضور در گروه هاي چريکي براي مقابله با نظاميان بريتانيايي و حفظ استقلال ايرلند هستند. دامين، که پزشک است و از نظر شغلي در موقعيت خوبي قرار دارد، کارش را رها مي کند و به برادرش ، تدي، که از اعضاي همين گروه هاست مي پيوندد و وارد يک نبرد سخت براي کسب آزادي و استقلال مي شود.

بازگشت - کارگردان و فيلمنامه نويس: پدرو آلمودوار

/بازيگران: پنه لوپه کروز، کارمن مائورا، لولا دوئوس، بلانکا پرتيلو، يوهانو کوبو

آلمودوار که قبلا با فيلم " همه چيز درباره مادرم" و " بد آموزي" در جشنواره کن شرکت کرده بود، امسال نيز با فيلم " بازگشت " در بخش مسابقه حضور دارد. بازگشت، راجع به ذهنيات خرافي سه زن درباره مرگ و روح انسان مرده است. رايموندا، که همسرش يک کارگر بيکار است و دختر جواني دارد، سل خواهرش که آرايشگر است و مادرشان که سال ها پيش همراه همسرش در آتش سوزي از بين رفته است. روح مادر آنها به سراغشان مي آيد و اتفاقات عجيبي براي رايموندا و دوستش، آگوستينا مي افتد.


Fast Food Nation - کارگردان: ريچارد لينک ليتر

فيلمنامه نويسان: ريچارد لينک ليتر، اريک اس کلاسر/بازسگران: آنا کلوديا تالنسن، کاتالينا ساندينو مورنا، اشلي جانسون، اتان هاوک

ريچارد لينک ليتر متولد ‌٣٠ جولاي ‌١٩٦٠ آمريکاست . او کارگردان دو فيلم مطرح پيش از طلوع و پيش از غروب است و امسال نخستين باري است که در جشنواره کن شرکت مي کند . با دوفيلم: fast food nation که در بخش مسابقه حضور دارد و A scanner darkly در بخش نوعي نگاه.

دان اندرسون يکي از شرکاي رستوران هاي زنجيره اي مايکي است و يکي از شعبه هاي بزرگ اين رستوران با مشکل حادي مواجه شده است. گوشت هايي که براي تهيه همبرگر خريداري کرده اند به طرز مشکوکي فاسد شده اند و اندرسون به دنبال کشف علت ماجراست.

چارلي مي گويد( از زبان چارلي )- کارگردان: نيکول گارسيا

/فيلمنامه نويسان: نيکول گارسيا، ژاک فيشي، فردريک گارسيا/بازيگران: سوفي کاتاني، ژان پير بکري، ونسنت ليندون و...

زندگي هفت نفر طي سه روز ، برخوردهايشان، هفت نفر در جستجوي خويشتن، در مقابله با هم و...

جاده سرخ - کارگردان و فيلمنامه نويس: آندره آ آرنولد

/بازيگران: کيت ديکي، توني کران، مارتين کامپستون، ناتالي پرس

جکي بنا به موقعيت شغلي که دارد هر روز ناچار است با تعداد زيادي از افراد روبرو شود و زندگي آنها را زير نظر داشته باشد. يک روز ، مردي بر صفحه مانيتورش ظاهر مي شود که جکي هرگز فکرش را هم نمي کند که بخواهد دوباره او را ببيند ولي حالا در موقعيتي است که ناچار شده با او روبرو شود.

KLIMLER - کارگردان و فيلمنامه نويس: نوري بيل سيلان/

بازيگران: ابرا سيلان، نوري بيل سيلان، نازان کيريلميس، مهما اريلماس

نوري بيل سيلان ، کارگردان ‌٤٧ ساله ترکي، پيش از اين در سال ‌٩٥ با فيلم کوتاه " KOZA" و در سال ‌٢٠٠٣ با فيلم "UZAK( دوردست) " در بخش مسابقه جشنواره حضور داشته است و فيلم " دور دست " در همان سال موفق به دريافت جايزه بزرگ کن شد.

انسان آفريده شده براي اينکه به سادگي خوشحال باشد و به دلايل ساده تري غمگين ..همان طور که به سادگي متولد شده و به دليل ساده تري مي ميرد...عيسي و بهار دو انسان تنها هستند که در جستجوي خوشبختي اند، سعادتي که هميشه متعلق به آنها نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

داستان هاي سرزمين جنوبي - کارگردان و فيلمنامه نويس: ريچارد کلي

/ بازيگران: دواين جانسون، شون ويليام اسکات، سارا ميشل گلار

ريچارد کلي کارگردان ‌٣٠ ساله آمريکايي که امسال براي اولين بار در کن حضور دارد ، جوان ترين فيلمساز بخش مسابقه است و تا کنون ‌٣ فيلم بلند ساخته است.

لس آنجلس، ‌٢٠٠٨: شهر در معرض معضلات اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي است. داستان هاي سرزمين جنوبي يک داستان حماسي است راجع افزايش سريع جرم و جنايت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30104

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صاحب نخل پنجاه و نهم نامشخص است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016