دوشنبه 2 مرداد 1385

جلد سوم نامه‌های آل احمد و دانشور تدوين شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


جلد سوم نامه‌های جلال آل احمد و سيمين دانشور برای کسب مجوز نشر ارايه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مجلد مربوط به سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۴، نامه‌هايی را که اين دو نويسنده‌ی معاصر در سفرهای کوتاهشان به برخی نقاط دنيا ازجمله اروپا، شوروی سابق و آمريکا به هم نوشته‌اند، شامل می‌شود.

کتاب در حجمی حدودا ۶۰۰ صفحه‌يی تدوين شده و به گفته‌ی مسعود جعفری - گردآورنده‌ی مجموعه - نامه‌ها تقريبا شبيه يادداشت روزانه هستند و به موضوع‌هايی همچون اصلاحات ارضی، انقلاب سفيد و غربزدگی می‌پردازند.

جلد نخست اين مجموعه، نامه‌های سيمين دانشور به همسرش - جلال آل ‌احمد - (در مسافرت آمريکا در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۳۱ تا ۱۳۳۲) و جلد دوم، نامه‌های جلال به سيمين (در فاصله‌ی شهريور ۱۳۳۱ تا خرداد ۱۳۳۲) بود که جلد سوم، نامه‌های هر دو اين نويسنده‌ها را به‌هم شامل می‌شود.

جعفری همچنين بخش دوم پايان‌نامه‌ی دکتری خود را با عنوان «سير رمانتيسم در اروپا» که به ايران اختصاص دارد، منتشر می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين پايان‌نامه در سال ۷۸ با همين عنوان منتشر شده بود که در حال حاضر بخش «سير رمانتيسم در ادبيات ايران» که از دوره‌ی مشروطه تا زمان نيما يوشيج و سال ۱۳۲۰ را دربر می‌گيرد، برای انتشار به نشر مرکز سپرده شده است.

اين مترجم که پيش‌تر دو عنوان از مجموعه‌ی مکتب‌های ادبی را با نام‌های «تخيل» و «رمانتيسم» منتشر کرده بود، ترجمه‌ی «پی‌رنگ» را نيز از همين مجموعه در دست انجام دارد.

ترجمه‌ی «طليعه‌ی تجدد در شعر معاصر فارسی» نوشته‌ی احمد کريمی حکاک، ديگر اثر منتشرشده‌ی اوست.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31075

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلد سوم نامه‌های آل احمد و دانشور تدوين شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016