يكشنبه 19 فروردين 1386

انتقاد تلويحی وزير ارشاد به حضور بازيگران در تبليغات تجاری و اقتصادی، ايرانيوز

صفار هرندی: بارها اعلام کرديم که مديريت اصلی تابلوهای شهری با ماست

صفار هرندی نگرانی اهالی تئاتر به گرايش برخی هنرمندان به بلندپروازی‌های کاذب از طريق مطرح شدن در تلويزيون و سينما را وارد دانست و گفت :وقتی کسی با چهره کردن خود تبديل به بتی می‌شود و تصاوير آن در تابلوهای شهری معامله و سوداگری می‌شود معلوم است که سودای رسيدن به اين جايگاه به سرشان می‌زند.

به گزارش ايرانيوز، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر هفته يک سالن و مجتمع فرهنگی جديد در شهرهای مختلف کشور گشايش می‌يابد که افتخار آن به پای اهالی هنر و فرهنگ نوشته می‌شود .
محمد حسين صفار هرندی در جمع اعضای هيات مديره خانه تئاتر از ‪ ۱۵۸‬پروژه عمرانی در حال ساخت شامل سالن نمايش ، مجتمع فرهنگی ، کتابخانه و تالارهای بزرگ فرهنگی هنری در شهرستان‌ها خبر داد .
وی خاطر نشان کرد : بسياری از اين پروژه‌ها تا پايان سال به بهره برداری خواهد رسيد .
به گفته وی، با اجرای پروژه‌های در دست اقدام، نگرانی کمبود سالن‌های نمايش و مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها مرتفع می‌شود و زمينه فعاليت هنرمندانی که مورد غفلت قرار گرفته بودند فراهم خواهد شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: گاهی ناملايماتی به اسم نداشتن سالن‌های نمايش در شهر تهران را تحمل می‌کنيم تا در کنار آن رويشی در شهرستان‌های محروم کشور داشته باشيم اگر چه برای کمبود فضای نمايشی در تهران نيز چاره انديشی شده است .
صفار هرندی با اشاره به پيشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف بر نسبت نزديک ميان هنر با مقوله فن و فناوری تاکيد کرد و اظهار داشت :
هنرمندان بايد مراقب باشند از کاروان پيشرفت کشور عقب نمانند .
وی افزود : در زمانی که کشور برای کسب رتبه‌های جهشی گام‌های بلندی برمی دارد نقش هنرمندان نبايد ضعيف و يا ناديده گرفته شود .
وی از هنرمندان و اهالی تئاتر خواست به سهم خود متناسب با مسير پيشرفت جديدی که کشور در آن قرار گرفته در تدارک برنامه‌های لازم باشند .
وی تاکيد کرد : همه چيز گواه آن است که يک تجلی عزت مندانه بيش از گذشته در جامعه بروز و ظهور می‌کند که اميدواريم وجه شاخص آن در هنر ما به ويژه هنر تئاتر که مادر بسياری از هنرهاست تجلی يابد .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت حل مشکلات اهالی هنر و هنرمندان تئاتر ، توجه اين وزارتخانه به هنر تئاتر را خاطر نشان کرد و گفت : از ابتدای پذيرش مسووليت در اين عرصه توجه به ساحت تئاتر را مورد تاکيد قرار داده و پای آن نيز ايستاده‌ايم .
وی افزود : برخی مسايل که به عنوان مشکلات اين عرصه مطرح می‌شود شايد محصول غفلت باشد اما حقيقتا بودجه تئاتر ما در يک سال گذشته به طور جهشی افزايش يافته است .
وی بازسازی تئاتر شهر را يکی از دغدغه‌های اين وزارتخانه ذکر کرد و گفت : در بررسی‌های به عمل آمده ادامه فعاليت تئاتر شهر به دليل فرسودگی سيستم‌های داخلی آن خطرناک اعلام شده بنابراين کار بازسازی با جديت دنبال می‌شود .
وی از اين که بازسازی تئاتر شهر به بحث‌های رسانه‌ای گرفتار شده است اظهار تاسف کرد.
صفار هرندی در خصوص کمک و مساعدت اين وزارتخانه در ساخت خانه تئاتر خاطر نشان کرد سهمی که برای کمک به ساخت خانه تئاتر تعهد کرديم پرداخت خواهد شد و تلاش می‌شود اوايل سال اين پرداخت صورت گيرد .
وی در ادامه با اشاره به آيين نامه قانونی که در آن تمامی دستگاه‌های کشور مکلف به اختصاص درصدی از بودجه خود برای گسترش فرهنگ و گسترش فضايل اخلاقی شدند گفت: وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی متولی امر نحوه هزينه کرد اين بودجه در بخش‌های فرهنگی و هنری شده است .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به موج اقبال مردم به هنر تئاتر در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت : اگر بتوان خواسته‌های طبيعی مردم که مطابق با علايق مورد قبول جامعه باشد شناسايی و تقويت شود جايگاه تئاتر می‌تواند بسيار رفيع تر از اين در ميان مردم ظهور کند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صفار هرندی نگرانی اهالی تئاتر به گرايش برخی هنرمندان جوان تئاتر به بلندپروازی‌های کاذب از طريق مطرح شدن در تلويزيون و سينما را وارد دانست و گفت : اين مشکل پيچيده بايد توسط بخش‌های مختلف جامعه مرتفع شود.
وی افزود : وقتی کسی با چهره کردن خود تبديل به بتی می‌شود و تصاوير آن در تابلوهای شهری معامله و سوداگری می‌شود معلوم است که سودای رسيدن به اين جايگاه به سرشان می‌زند و وارد چنين مسيری می‌شوند که غالبا خواب و خيالی بيش نيست .
وی به مديريت ناصحيح تابلوهای شهری به عنوان محلی برای چهره شدن افراد اشاره کرد و گفت : بارها اعلام کرديم که مديريت اصلی تابلوهای شهری با ماست و امسال از معاونت مطبوعاتی خواستيم اين مساله را به صورت جدی دنبال کند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33057

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد تلويحی وزير ارشاد به حضور بازيگران در تبليغات تجاری و اقتصادی، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016