سه شنبه 15 آبان 1386

شهرام ناظری: سمفونی مولانا منتشر می‌شود، می‌خواهم نابسامانی موسيقی را برطرف کنم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقی


شهرام ناظری باور دارد که با گرفتن نشان شواليه‌ی آواز ضروری است با دقت و کنترل بيشتری بر کارهايش نظارت کند تا نتيجه پخته‌تری را ارايه کند. او می‌خواهد گره‌ای را از نابسامانی اوضاع موسيقی کشور باز کند.

ناظری که عنوان پاواروتی ايران به ‌وی اطلاق شده است، درباره‌ی انتشار سمفونی مولانا در ايران به خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: قرار است انتشارات سروش اين سمفونی را منتشر کند؛ اين اتفاق در راستای کنترل بيشتر بر انتشار آثارم صورت می‌گيرد.

او توضيح داد: حدود ۳۰ سال است که کارهايم بدون اجازه و اطلاع از شبکه‌های مختلف راديو و تلويزيون پخش و منتشر می‌شوند، اکنون به‌ اين نتيجه رسيده‌ام که بايد کنترل بيشتری بر اين حوزه داشته و پخته‌تر عمل کنم.

وی تصريح کرد: هدف اصلی من اينست که با کارهای خود نابسامانی را برطرف و گره‌ای را باز کنم، تا راه جديد، سالم‌تر و مطمئن‌تری برای جوانان و موسيقی‌دانان و فضای کلی موسيقی کشور باز شود.

اين آواز‌خوان که در مقبره‌ی شمس‌ تبريزی، اجرايی را برای اهالی خوی، مسوولان فرهنگی و سينماگران کشور به‌صحنه برده است، همچنين تصريح کرد: اجرای کنسرت در چنين فضايی و با اين سيل جمعيت که ايستاده و حتا از درخت‌ها هم بالا رفته بودند، کار سخت و پراضطرابی بود، اما به‌طور قطع چنين اجرايی برای برگزارکنندگان، تجربه‌ای جديد در جهت اجراهای بهتر محسوب می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او افزود: پيش از کنسرت به‌خاطر ازدحام و فشار موجود، بسيار احساس نگرانی می‌کردم و از اين‌که اتفاق بدی بيافتد ناراحت بودم، اما خوشبختانه اين‌گونه نشد و با حضور در بارگاه شمس، اجرايی موفق را سپری کرديم و از اشعار مولانا مثل "باز آمدم" که به نيت و تفکر شمس اشاره دارد، استفاده کرديم.

ناظری با اشاره به اين مراسم و جايگاه ويژه‌ی شمس تبريزی، تصريح کرد: شمس يکی از آزادانديشان بشری است و يکی از قربانيان انديشه و تفکر عرفانی است که خصيصه‌ی عظيم بشری دارد و اينکه می‌گويم اينجا قونيه‌ی دوم شود خبر خجسته و مبارکی است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34820

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شهرام ناظری: سمفونی مولانا منتشر می‌شود، می‌خواهم نابسامانی موسيقی را برطرف کنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016