جمعه 19 بهمن 1386

"آواز گنجشک‌ها" فردا به صدا در می‌آيد، چراغ جشنواره پنجاه‌ وهشتم‌ برلين روشن شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


چراغ پنجاه‌وهشتمين جشنواره بين‌المللی فيلم برلين روز گذشته با نمايش فيلم مستندی از "مارتين اسکورسيزی" روشن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جشنواره فيلم برلين که به همراه جشنواره‌های کن و ونيز از معتبرترين رويدادهای سينمايی جهان محسوب می‌شود، ديروز در مراسم افتتاحيه شاهد نمايش فيلم مستند «نوری بيافروز» ‌ساخته "مارتين اسکورسيزی" بود که گروه موسيقی "رولينگ استونز" را در قالب فيلمی ۲ ساعته به‌تصوير کشيده بود.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين فيلم با ۱۷ دوربين فيلم‌برداری شده و اعضای اين گروه موسيقی را از هر زاويه ممکن نشان می‌دهد.

"اسکورسيزی" پس از نمايش فيلم در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت: «موسيقی برای من مطمئنا بخش از زندگی‌ام در دهه ۶۰ بود. موسيقی پايه‌ بسياری از فيلم‌هايی بود که من ساخته‌ام، از "‌خيابان‌ بی‌رحم" و "گاو خشمگين" تا "کازينو" و "‌مردگان".»

اين کارگردان ۶۵ ساله برنده اسکار که چهار تن از اعضای گروه "رولينگ استونز" را به همراه خود داشت، افزود: «ماهيت موسيقی چيزی است که مرا طی اين سال‌ها همواره تشويق کرده است.»

رقابت ۲۱ فيلم بخش رقابتی جشنواره برلين برای کسب خرس طلايی از امروز(جمعه) آغاز می‌شود و ۱۱ روز به طول خواهد انجاميد. براساس برنامه اعلام شده، فيلم «آواز گنجشک‌ها» ساخته "مجيد مجيدی" روز شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر و همچنين روزهای يکشنبه و روز پايانی جشنواره به نمايش درخواهد آمد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين فيلم «سه زن» ساخته "منيژه حکمت" با حضور "پگاه آهنگرانی"، "نيکی کريمی"، "رضا کيانيان" و "آتيلا پسيانی" روز چهارشنبه، چهاردهم و پنج‌شنبه، پانزدهم فوريه نمايش داده می‌شود.

فيلم «‌بودا از شرم فروريخت» ساخته "حنا مخملباف" نيز که در بخش کودک و نوجوان برليناله حضور دارد نيز روز دوشنبه، دوازدهم و جمعه، هفدهم فوريه به‌روی پرده خواهد رفت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35849

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آواز گنجشک‌ها" فردا به صدا در می‌آيد، چراغ جشنواره پنجاه‌ وهشتم‌ برلين روشن شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016