يكشنبه 21 بهمن 1386

"آواز گنجشک‌ها" در برلين پيچيد، مهر

فيلم جديد مجيد مجيدی فيلمساز صاحبنام ايرانی ظهر امروز يکشنبه اولين بار در دنيا در پنجاه و هشتمين جشنواره بين‌المللی فيلم برلين در قصر برليناله به نمايش درآمد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجيدی که به همراه رضا ناجی بازيگر اصلی "آواز گنجشک‌ها" به آلمان سفر کرده، ساعتی پيش پس از نخستين نمايش فيلم خود با حضور در نشست مطبوعاتی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

"آواز گنجشک‌ها" که در بخش مسابقه برلين حضور دارد تا پايان جشنواره در مجموع پنج بار نمايش داده می‌شود. اين فيلم برای برای دريافت جايزه خرس طلا جشنواره امسال با ۲۰ فيلم ديگر از جمله "خون بپا می‌شود" پل تامس اندرسن و "بی‌غم" مايک لی رقابت می‌کند.

فيلم مجيدی با نامزدی در ۱۱ رشته پيشتاز دريافت جوايز سيمرغ‌ بلورين بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر است که برندگان آن روز دوشنبه ۲۲ بهمن اعلام می‌شود. "آواز گنجشک‌ها" درباره کريم کارگر مزرعه شترمرغ است که از کار اخراج می‌شود و برای پيدا کردن کاری ديگر به تهران می‌رود، اما با مسائلی عجيب و غريب مواجه می‌شود. کامران دهقان، حامد آغازی، پويا صالحی، محمدرضا شيخی، شبنم اخلاقی و نشاط نظری از ديگر بازيگران فيلم هستند.

پنجاه و هشتمين جشنواره فيلم برلين از پنجشنبه پيش آغاز شد و تا ۱۷ فوريه (۲۸ بهمن) ادامه دارد. رياست هيئت داوران بخش مسابقه را کنستانتين کوستا گاوراس فيلمساز فرانسوی يونانی‌تبار و خالق فيلم ماندگار "زد" به عهده دارد و اولی هانيش مدير توليد آلمانی، دايان کروگر بازيگر آلمانی، والتر مرچ تدوينگر آمريکايی، شو کی بازيگر تايوانی و الکساندر رودنيانسکی تهيه‌کننده روسی همکاران او هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امروز يکشنبه جز فيلم "آواز گنجشک‌ها"، فيلم آمريکايی "مرثيه" به کارگردانی ايزابل کويست نيز در بخش مسابقه نمايش داده می‌شود و فيلم‌ "کرم‌های شب‌تاب در باغ" دنيس لی با حضور جوليا رابرتز و ويلم دافو در بخش خارج از مسابقه به نمايش درمی‌آيد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35875

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آواز گنجشک‌ها" در برلين پيچيد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016