دوشنبه 25 شهريور 1387

"آقای بازيگر ايران" به دعوت فرزندش نمايشی متفاوت اجرا می کند، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
نشست مطبوعاتی سوييت سمفونيک «اين فصل را با من بخوان » صبح امروز با حضور رهبر اين ارکستر مجيد انتظامی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا در اين نشست مجيدانتظامی درباره اجرای اين سوييت سمفونی عنوان کرد: گره ای بين عاشورا و جهبه ها در اين برنامه ايجاد کرده ام و بنابر آن موسيقی از "روز واقعه" که بيانگر حماسه کربلاست شروع شده و تا سمفونی ايثار ادامه دارد. اين خطی بود که به کمک گروه نمايش خواستيم بيان کنيم تا برای تمامی مردم قابل درک باشد.
حسين پارسايی در اين جلسه با اشاره به اينکه اين برنامه بين روزهای ۴ تا ۱۲ مهرماه در سالن اصلی تالار وحدت اجرا می شود، عنوان کرد: اين حرکت برای شش تابلوی موسيقی در نظر گرفته شده و بخش های نمايشی با برنامه ريزی بهتر با تم های اصلی قطعات فيلم ها و بازيگران مربوطه اجرا می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: بخش نمايشی در دو سطح يکی در مقابل و ديگری در بک‌‏گراند گروه ارکستر به اجرای قطعات نمايشی می پردازند و گروه موسيقی نيز در دو لحظه قطعات را اجرا می کنند.
درفواصل موسيقی ها روايت ها با حضور دو روايتگر زن و مرد؛ مريلا زارعی وحبيب رضايی اجرا می شود.
پارسايی بخش پايانی حرکات نمايشی را پيش از پايان اجرای سمفونی ايثار، بسيار ويژه خواند و گفت: در اين بخش عزت الله انتظامی قطعه ای را روايت می کند که به هيچ وجه بازيگری اطلاق نمی شود و اين متن تنظيمی کولاژی دارد که با تاثير از موسيقی منطبق بر فيلم هاست.
طراح قطعات نمايش سوييت سمفونی "اين فصل را با من بخوان" با اشاره به اينکه حضور عزت الله انتظامی در اين جمع باعث افتخار گروه است عنوان کرد: علاوه بر سازهای مختلفی که برای قطعات موسيقی ساخت انتظامی نواخته می شود ،ازقطعات نمايشی به صورت افکتيو استفاده می شود و درواقع بخشی از گروه کر، بخشی از نمايش نيز تلقی می شوند به خصوص در بخش سازهای ضربی.
براساس گفته های پارسايی متون قطعات نمايشی که با تنظيم کلاژی همراه است کار محمدرحمانيان است و نادر رجب پور طراح حرکات، اميراثباتی طراح لباس و حسين مسافر آستانه مشاور اجرايی ارکستر سمفونيک و بنياد رودکی تهيه کننده اين برنامه هستند.
اميرنيا مدير بنياد رودکی نيز در اين نشست با اشاره به فروش ۴۰ درصدی بليت ها تا اين زمان گفت: اين برنامه در راستای کارهای توليدی و نمونه سازی بنياد و در پی استقبال خوب از سوی نهادها و مردم در سال گذشته امسال هم اجرا می شود البته با تغييراتی برای جاذب کردن برنامه و استفاده بهينه مردم.
وی اضافه کرد:‌ بيشترين نگرانی ما اين است که يک هفته به اجرا تقاضا برای درخواست بليت افزايش يابد و با اين اوصاف امکان تمديد چندين شب پس از اتمام اجرا وجود دارد.

اميرنيا درباره قيمت بليت ها گفت:‌ قيمت بليت ها برای سالن همکف ۲۵ هزار تومان، بالکن اول بيست هزار تومان و بالکن های دوم و سوم ۱۵ هزار تومان است.
ضمن اينکه قيمت بليت در بالکن ها برای دانشجويان رشته های هنر با ۵۰ درصد تخفيف همراه است و جايگاه ويژه خبرنگاران نيز پذيرای اين عزيزان در شب های اجرا است.
مجيد انتظامی نيز در ادامه درباره تغييرات اين سوييت سمفونی در برنامه جديد عنوان کرد: سال گذشته در قسمت هايی حس کرديم کار آنچنان که بايد، نيست و يا حجم صدا و موسيقی با حجم حرکات نمايشی هماهنگی ندارد بنابراين برای رفع اين مشکلات،‌ تغييراتی را ايجاد کرديم اما اين تغييرات در ساختمان موسيقی وجود ندارد.
وی افزود: قصد داشتيم قطعات جديد مثل فيلم دوئل را اضافه کنيم اما با توجه به استقبال مردم در سال گذشته اين بخش را اجرايی نکرديم.
همچنين ميان پرده ها که با پيانو همراه بود،‌ امسال با جناب خورشيدی نوازنده‌‏ای که به خوبی سوت می زند،‌ به خصوص در شروع قطعاتی مثل بوی پيراهن يوسف و از کرخه تا راين اجرا می شود.
انتظامی اضافه کرد:‌ در برنامه امسال هارپ داريم که سال گذشته به جای آن پيانو نواخته می شد. ضمن اينکه تغييرات ريتميک در نوازندگی دف ها اجرا می شود.
هيجان بخش آغازين برنامه (عروسی) بيشتر شده و تعدادی از خواننده ها در دو بالکن مشرف به طبق اول همخوانی می کنند و کل می‌‏کشند. دوست داشتم گروه کر از ميان تماشاچی ها بيرون بيايند که وضعيت سالن اين امکانات را در اختيار ما قرار نمی دهد.
انتظامی درباره اجرای پدرش در ارکستر سمفونی گفت:‌ مطمئنم ايشان در هنگام ايفای نقش چنان هيجانی هم در بخش های شاد و هم در بخش های درام توليد می کند که يکی از نگرانی هايم اين است که مردم فراموش کنند برای کنسرت آمده اند.
پارسايی درباره عدم حضور مهتاب نصير پور گفت:‌ به دليل پر کار بودن ايشان نتوانستيم با وی همکاری داشته باشيم.
وی همچنين از طراحی حوزه های جديد در برنامه امسال خبر داد و گفت:‌ طراحی تصويری بر عهده فرشيد صفاری است که دارای افکت های نوری است و با قطعاتی که دارای ريتم موسيقايی هستند، پخش می شود. قطعات اسلايد گونه ای نيز که اساساً در حال و هوای اجرا و بر اساس ضرباهنگ تغيير می يابد، در برنامه گنجانده شده است.
وی در پايان گفت: ما سعی داشته ايم اين سوييت سمفونی با تمام تغييرات ايجاد شده در آن با يک هارمونی کامل اجرا شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38338

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آقای بازيگر ايران" به دعوت فرزندش نمايشی متفاوت اجرا می کند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016