چهارشنبه 17 مهر 1387

اجرای اركستر ملی كامكارها و شجريان، برنامه‌های جشن يك‌هفته‌يی خانه‌ی موسيقی تشريح شد، ايسنا

داريوش پيرنياكان برنامه‌هاي نهمين جشن خانه‌ي موسيقي را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دبير نهمين جشن خانه‌ي موسيقي با اعلام عملكرد اين مجموعه درآستانه‌ي نهمين سالگرد خانه‌ي موسيقي گفت: تصميم ما براين بود تا امسال جشني متفاوت از سال‌هاي گذشته برپا كنيم و برنامه‌اي براي دائمي‌شدن روال اين جشن طراحي كنيم كه درراستاي آن طرح جديدي را در هيات مديره‌ي خانه‌ي موسيقي مطرح كرديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او ادامه داد: قرار است از اين پس درجشن‌ سالانه ي خانه‌ي موسيقي آثار منتشر شده يك‌سال گذشته‌ را در شاخه‌ي موسيقي كلاسيك و ايراني بررسي كنيم و در گرايش‌هاي آهنگ‌سازي، نوازندگي، خوانندگي، بهترين آلبوم، طراحي جلد، صدا‌برداري، تنظيم موسيقي و غيره تنديس‌هاي ويژه‌اي اهدا كنيم.

پيرنياكان با اشاره به چگونگي برگزاري اين دوره از جشن خانه‌ي موسيقي عنوان كرد: باتوجه به فرصت‌ كوتاهي كه براي عملي‌كردن اين طرح دراختيار داشتيم، تنها در 4رشته‌ي آهنگسازي، خوانندگي، نوازندگي و بهترين آلبوم برگزيده‌هاي خود را در مراسم اختتاميه‌ معرفي مي‌كنيم كه تاكنون 44 اثر به‌دست ما رسيده كه 9 آلبوم در بخش گروه‌نوازي موسيقي ايراني 16 آلبوم در بخش تك‌نوازي و 11 آلبوم در حوزه‌ي موسيقي الكترونيك ارائه شده است و اين آثار مجموعه‌ي كارهايست كه از ابتداي سال 86 تا مهرماه سال 87 منتشر شده‌اند و دراين طرح دركنار موسسه‌هايي كه آثار خود را ارائه مي‌دهند، هنرمندان به‌صورت مستقل هم مي‌توانند كارهايشان را ارائه كنند.

دبير جشنواره‌ي موسيقي درادامه درباره‌ي هيات داوران اين دوره توضيح داد: امسال براي 90 نفر از اعضا و هنرمندان خانه‌ي موسيقي دعوتنامه‌هايي ارسال كرديم كه براساس آن اين افراد به‌صورت بالقوه داور هستند و هرسال به قيد قرعه تعدادي از آنها براي داوري انتخاب مي‌شود.

او اضافه كرد: دربخش آثار سنتي همايون خرم، مسعود شعاري، مجيد كياني، ارفه عطرايي، عطا‌الله جنگوك و احتمالا علي‌اكبر شكارچي كارها را داوري خواهند كرد و در بخش موسيقي كلاسيك هم تاكنون حضور محمد ضرابيان و حسن رياحي قطعي شده است و به زودي يك هنرمند ديگر نيز به اين بخش اضافه مي‌شود.

او تصريح كرد:افرادي كه دربخش مسابقه آثار خود را ارائه كردند، امكان حضور دربخش داوري را ندارند و تمامي آثار بعد از ارائه به هيات داوران از يك‌ تا 20 امتياز مي‌گيرد و بعد از جمع نمرات توسط هيات داوران به كار برگزيده در هركدام از اين 4 بخش تنديس ويژه‌ي خانه‌ي موسيقي اهدا مي‌شود.

او هم‌چنين با اعلام برنامه‌هاي اين دوره از جشن خانه‌ي موسيقي ادامه داد: از 25 تا 29 مهرماه طي دوشب اول ميزبان اركستر ملي با رهبري فرهاد فخرالديني و خوانندگي سالار عقيلي، روز 27 ميزبان گروه كامكارها و در روزهاي 28 و 29 ميزبان گروه محمدرضا شجريان در تالار وزارت كشور هستيم و در روز 30 مهرماه مراسم اختتاميه‌ي جشن در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

پيرنياكان درادامه به قيمت بليط‌ها و درآمد حاصل از فروش آن اشاره كرد و گفت: قيمت بليط‌ها از 5 تا 35 هزار تومان است و باتوجه به بدهي 300 ميليوني خانه‌ي موسيقي براي تملك مكاني كه در اختيار دارد فروش تمام بليط‌هاي اين 5 روز با هماهنگي گروه‌هاي موسيقي دراختيار خانه‌ي موسيقي قرار مي‌گيرد كه اميدواريم نيمي از اين بدهي را دربر بگيرد و براي مابقي آن هم شهرداري قول‌هاي مساعدي داده است.

او اضافه كرد: بليت‌هاي 5روز كنسرت‌ها از روز پنج‌شنبه درسايت خانه‌ي موسيقي موسسه‌ي ققنوس و سايت موسيقي پارس ارائه مي‌شود ولي براي مراسم اختتاميه‌ بليت‌فروشي نداريم.

او هم‌چنين اظهار اميدواري كرد و درآينده‌اي نزديك و با اجراي كامل طرح جديد خانه‌ي موسيقي براي برپايي اين جشن اين برنامه تبديل به جشنواره‌ي موسيقي حتي درسطح بين‌المللي شود كه ميزبان آثاري با كيفيت و در سطحي كاملا تخصصي است.

پيرنياكان درادامه درباره‌ي دريافت مجوز برنامه‌ي جشن خانه‌ي موسيقي گفت: شب گذشته نامه‌ي وزارت كشور را دريافت كرديم كه امروز براي صدور مجوز به وزارت ارشاد ارائه شده‌ است و اميدواريم تا پايان وقت اداري امروز مجوز اين برنامه را دريافت كنيم.

او دربخش ديگري از سخنان خود درباره‌ي دلايل عدم حضور شهرام ناظري و حسين عليزاده درجشن امسال گفت: استاد ناظري پيش از اين وعده‌ي حضور داده بودند كه به‌دليل تداخل جشن با كنسرت ايشان در اسپانيا امكان حضور ندارند، اما حسين عليزاده قول مساعدي براي حضور نداده بودند كه اكنون انصراف بدهند.

پيرنياكان هم‌چنين درباره‌ي تجليل و بزرگداشت پيشكسوتان موسيقي درمراسم امسال گفت: از امسال قرار است درجشن سالانه‌ي خانه‌ي موسيقي دونفر از پيشكسوتان درحوزه‌ي موسيقي كلاسيك و ايراني تجليل شوند كه اسامي اين افراد به زودي اعلام خواهد شد.

او هم‌چنين اظهار اميدواري كرد تا درسال‌هاي آينده بخش‌هايي ديگري چون موسيقي پاپ هم به بخش مسابقه اضافه شود.

دبير جشن خانه‌ي موسيقي درپاسخ به تنديس اين برنامه و سازنده‌ي آن گفت: سفارش اين تنديس را به طاهر شيخ‌الحكمايي داده‌ايم كه تاكنون طرح‌هاي مختلفي توسط ايشان ارائه شده و يكي از آنها انتخاب شد كه با تغييراتي در كليت آن به زودي به‌صورت برنز ساخته مي‌شود و در تمامي خانه‌ي موسيقي از اين تنديس استفاده خواهيم كرد.

پيرنياكان در حاشيه‌ي اين نشست خبري درباره‌ي انتخاب مديرعامل و هيات مديره‌ي جديد خانه‌ي موسيقي توضيح داد: باتوجه به نزديك‌بودن زمان برپايي جشن ترجيح داديم تحت‌الشعاع اين برنامه قرار نگيريم به همين دليل، انتخاب مديرعامل به بعد از برگزاري جشن موكول شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38605

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اجرای اركستر ملی كامكارها و شجريان، برنامه‌های جشن يك‌هفته‌يی خانه‌ی موسيقی تشريح شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016