چهارشنبه 19 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> برگزاری مراسم چهل‌ویکمین سالگرد سیاهکل توسط سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند (+ گزارش تصویری اختر قاسمی)

اختر قاسمی - سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران در سال ۱۳۴۹ توسط عده‌ای از مبارزان مارکسیست معتقد به مبارزه مبارزه مسلحانه بر علیه رژیم شاه در جنگل‌های شمال ایران با حمله به یک پاسگاه در سیاهکل شکل گرفت. اما بعد از انقلاب اسلامی ایران با وجود اینکه این سازمان به دلیل پیشینه مثبت‌اش و اعتماد مردم به آن‌ها از پر طرفداران‌ترین سازمان‌های مارکسیستی بود به دلیل اختلاف نظر رهبری سازمان در تحلیل از حکومت انقلابی حاکم به دو گروه اقلیت و اکثریت تبدیل شد که در ادامه هر دو گروه به گروه‌های دیگر تقسیم شدند. هم اکنون بیش از شش گروه و سازمان که هر کدام خود را وارثان بنیان‌گذاران این سازمان می‌دانند وجود دارد: سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، چریک‌های فدایی خلق ایران، سازمان فداییان ـ اقلیت، سازمان اتحاد فداییان کمونیست، سازمان اتحاد فداییان خلق ایران و سازمان فداییان خلق ایران ـ اکثریت.

siahkalAGHolland1.JPG

برخی از این سازمان‌های منشعب همانند سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران معتقد به مبارزه مسلحانه تنها راه رهایی از نظام دیکتاتوری و استبداد حاکم بر ایران هستند.

siahkalAGHolland2.JPG

مهدی سامع از اعضای قدیمی فداییان و عضو شورای ملی مقاومت، از اعضای رهبری سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران است. این گروه معتقد است که در شرایط کنونی شورای ملی مقاومت ایران آلترناتیو دمکراتیک رژیم ولایت فقیه است و شرکت در این اتئلاف را بر اساس اتحاد ـ مبارزه سیاست اصولی می‌داند.

در چهل‌ویکمین سالگرد سازمان چریک‌های فدایی خلق ايران، شهر آمستردام میزبان برخی از اعضا و هواداران این سازمان بود. حتی هوای وحشتناک سرد ده پانزده درجه زیر صفر هلند و لغو پرواز‌ها و بسته بودن جاده‌ها مانع از حضور قابل توجهی از دوستداران این سازمان از شهر‌ها و کشورهای مختلف نشد و مراسم در سالنی در جنوب آمستردام برگزار گرديد. سالن پر از جمعیت بود و برنامه توسط لیلا جدیدی از اعضای هئیت دبیران این سازمان اجرا شد.

ابتدا فیلمی از مبارزان فدایی و تاریخچه سازمان نمایش داده شد که توسط جعفر پویه عضو هئیت دبیران این سازمان، ساخته شده بود. سپس پیام سازمان چریک‌های فدایی را به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد خواند. در بخشی از این پیام آمده است:

siahkalAGHolland3.JPG

«... ما خواستار اقدام بی‌درنگ شورای امنیت ملل متحد به منظور جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایران و بازدید آقای احمد شهید از زندان‌های ر‍ژیم جمهوری اسلامی و ملاقات با خانواده شهدا و زندانیان سیاسی هستیم. ما از حقوق مسلم زنان و مردان ساکن در کمپ اشرف حمایت کرده و هرگونه جابه‌جایی اجباری و اخلال در حل مسالمت‌آمیز مسئله پناهندگی آنان و غارت اموال آن‌ها از جانب دولت نوری المالکی را محکوم کرده و خواستار دخالت شورای امنیت ملل متحد برای حل مسالمت‌آمیز این مسئله هستیم. انتقال ساکنان کمپ اشرف به زندانی موسوم به کمپ "آزادی"، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین و میثاق‌های بین‌المللی است...»

پیام شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین در همبستگی با میثاق سازمان چریک‌های فدایی خلق خوانده شد. دسته‌گل‌های بزرگی نیز از جانب این دو سازمان به سازمان چریک‌های فدایی خلق هدیه شده بود.

دو عضو کادر رهبری زینت میرهاشمی و مهرداد قادری در رابطه با مسائل روز بهار عربی و تأثیر آن بر رژیم ایران و جامعه بین‌المللی و همچنین تأثیرش بر جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران سخنانی ایراد کردند.

بعد از سخنرانی هر دو سخنران با شرکت‌کنندگان به بحث و گفت‌وگو پرداختند. پس از یک استراحت و ادامه بحث و گفت‌وگو عضو حزب احیای کمونیستی ایتالیا پیام تبریک و همبستگی حزب احیای کمونیستی را با مردم ایران خواند. در پایان ترانه سرودهای ماندگار توسط فریدون اجرا شد.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

























ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016