چهارشنبه 11 آذر 1383

كوچك زاده نماينده مجلس هفتم : توي دهن توهين‌‏كننده به رييس‌‏مجلس مي‌‏زنيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

موضوع تذكرات متعدد نمايندگان مجلس هفتم و نحوه اداره مجلس به چالش جديد در مجلس هفتم تبديل شد كه نشست علني امروز را به صحنه مشاجره لفظي برخي از نمايندگان تبديل ساخت.

به گزارش خبرنگار" ايلنا" وفور تذكرات آيين نامه اي نمايندگان مجلس هفتم در نشست علني ديروز تا آنجا بود كه برخي اعتراضات به رئيس مجلس، مهدي كوچك زاده؛ عضو ائتلاف آبادگران را بر آن داشت تا به دفاع از حداد عادل برخيزد و منتقدان به عملكرد رئيس مجلس را متهم كند كه از بيرون مجلس خط مي گيرند تا هيات رئيسه مجلس هفتم را به چالش بكشند.
محسن كوهكن؛ عضو هيات رئيسه مجلس، اولين نماينده اي بود كه در نشست امروز نسبت به تعدد تذكرات معترض شد و خطاب به حداد عادل گفت: اگر برخي ها نسبت به جلوگيري از تذكرات آيين نامه‌‏اي دلخور مي‌‏شوند، بهتر است نمايندگان روز شنبه و دوشنبه نيز جلسه علني تشكيل دهند.

تذكر كوهكن با واكنش اكبر اعلمي؛ نماينده تبريز و عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم مواجه شد كه وي نيز خواستار تذكر آيين نامه اي شد اما هنگامي كه تريبون اعلمي براي بيان تذكر باز شد، چند تن از نمايندگان ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم از جاي برخاستند و خواستار پايان يافتن تذكرات در مجلس شدند.
زماني كه مصباحي مقدم؛ نماينده تهران با صداي بلند از رييس مجلس خواست تا مجلس را وارد دستور كند و تذكرات را به پايان برساند، حدادعادل نيز به وقت محدود مجلس اشاره كرد و گفت: اين تذكرات خطري است كه مجلس هفتم را تهديد مي‌‏كند و هيچ وقتي براي قانون‌‏گذاري باقي نمي‌‏گذارد.

در نهايت تريبون اعلمي براي تذكر باز شد و نماينده تبريز گفت: مشخص است كه چرا وقتي بنده يا برخي از نمايندگان خاص قصد تذكر دارند، زمان سنج آقايان فعال مي شود، در حالي كه هر روز در هيات رئيسه آيين نامه نقض مي شود و نطق هاي 5 دقيقه اي به نطق هاي 9 دقيقه‌‏اي تبديل مي‌‏شود.
وي افزود: چرا اين نمايندگان زماني كه در هيات رئيسه نطق ها طولاني مي شود و وقت مجلس را مي‌‏گيرد، ايراد نمي‌‏گيرند اما وقتي نوبت به برخي ديگر از نمايندگان مي رسد، بحث افزايش جلسات علني و هدر رفتن وقت مجلس را مطرح مي‌‏كنند؟
عضو فراكسيون اقليت مجلس تصريح كرد: جناب حداد عادل در هر جلسه علني رهنمودها و ارشاد هايي را مطرح مي‌‏كنند كه ما استفاده مي‌‏كنيم اما براساس آيين نامه تنها مي‌‏توانند در مورد مسايل مهم روز اظهار نظر كنند ولي اگر دغدغه اتلاف وقت مجلس را داريد، بايد آيين نامه در اين مورد نيز رعايت شود.
اعلمي ادامه داد: مثلا جناب كوهكن كه خودشان عضو هيات رئيسه هستند، بلند مي شود و در مورد مسووليت مشترك خودشان و هيات رئيسه تذكر آيين نامه‌‏اي مي‌‏دهد.
وي تذكر، سوال، تحقيق و تفحص را از ابزارهاي نظارتي مجلس خواند و گفت: يا بياييد در مجلس را ببنديد و يا ما اينجا صم و بكم بنشينم و هرآنچه هيات رئيسه فرمود، انجام دهيم.
عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم گفت: چگونه است كه وقتي نطق يكي از نمايندگان از 10 دقيقه به 13 دقيقه تبديل مي شود، جناب حدادعادل با لبخند مليح ايشان را هدايت مي‌‏كند اما اگر بنده يا ديگران بوديم، احتمالا تريبون قطع مي‌‏گردد؟

حداد عادل در پاسخ به تذكر اعلمي يادآور شد: ذكر نام ميرزاي شيرازي و اظهار نظر در خصوص برداشت از صندوق ذخيره ارزي از نظر وي حايز اهميت است.
حدادعادل تاكيد كرد: آقاي كوهكن البته نمي‌‏بايد تذكر مي داد اما جناب آقاي اعلمي هم بايد روشن كند كه به كدام بخش از سخنان بنده در صحن امروز معترض هستند كه اين چنين صحبت كردند؟
رئيس مجلس در عين حال از نمايندگان خواست تا در مورد تهديد مجلس هفتم از طريق تعدد تذكرات آيين نامه اي تدبيري بينديشند.
هنوز سخنان حدادعادل به پايان نرسيده بود كه مهدي كوچك زاده؛ نماينده تهران نيز به دفاع از حدادعادل خواستار تذكر آيين نامه اي شد، رييس مجلس تريبون اين عضو ائتلاف آبادگران را گشود و كوچك زاده با قرائت آيه اي از قرآن كريم نسبت به اظهارات اعلمي واكنش نشان داد و گفت: واي بر هر طعنه زننده هرزه گو.
نماينده تهران ادامه داد: حفظ شان نمايندگان كه همه دوستان اين مساله را تذكر مي‌‏دهند در واقع حفظ شان 230 نماينده اي است كه به آقاي حدادعادل به عنوان رئيس مجلس راي دادند، اگر قرار است نماينده اي به راي 230 نماينده مجلس توهين كند و يا طعنه بزند، به اعتبار اين نمايندگان بايد توي دهن اين نماينده بزنيم.
وي افزود: اگر كسي بخواهد اعتبار رييسي را كه 230 نماينده برگزيدند، ملكوك كند، ما اجازه نمي‌‏دهيم و توي دهن او مي زنيم.
كوچك زاده گفت: با برنامه‌‏ريزي از بيرون دارند هيات رئيسه را به چالش مي‌‏كشند، چنانچه آن آقا از بيرون گفته بود هيات رئيسه مجلس را به چالش بكشند ولي ما اجازه نمي‌‏دهيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد از كوچك زاده تشكر كرد و ساير نمايندگان فراكسيون اكثريت نيز يكپارچه فرياد زدند: احسنت.
اما اكبر اعطمي كه چهره وي از مانيتور مجلس بخش مي شد سرش را به حالت تاسف جند بار تكان دادو لبخند معني داري زد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15067

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كوچك زاده نماينده مجلس هفتم : توي دهن توهين‌‏كننده به رييس‌‏مجلس مي‌‏زنيم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016