جمعه 4 دی 1383

شاهرودي: هيچ كشوري امنيت،عزت،آزادي،مشاركت مردمي،انتخابات آزاد وجايگاه علمي كشور ما را دارا نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس قوه‌ي قضاييه با تاكيد بر اين كه توصيه‌ها در دستگاه قضايي به هيچ وجه پذيرفته شده نيست، گفت: حساسيت‌هاي زيادي نسبت به كساني كه توصيه مي‌كنند، داشته‌ام.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به يزد، آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي پنجشنبه شب در جمع مردم يزد به نقش مردم شريف ايران در تمام صحنه‌هاي انقلاب اشاره كرد و گفت: بركاتي كه در كشور وجود دارد مرهون ايمان، اعتقاد و عشق به مبناي عظيم ولايت است و عليرغم تمام تبليغات سوئي كه در رسانه‌هاي استكباري عليه نظام صورت مي‌گيرد امروز كشور ما سرافراز است.

وي با بيان اين كه هيچ كشوري داراي امنيت، عزت، آزادي، مشاركت مردمي، انتخابات آزاد و جايگاه والاي علمي كه ما در كشور داريم نيست، تصريح كرد: مجموعه‌ي دستاوردها و بركاتي كه در كشور وجود دارد با هيچ يك از كشورها قابل مقايسه نيست. فضاي كشور و جامعه‌ي مدني ما فضاي يك حكومت مردم سالار ديني علوي است كه ولايت اهل بيت و محبت به آنها را در تعاليم خود در نظر داشته است.

رييس قوه‌ي قضاييه خاطرنشان كرد: كشورهايي كه حاكمانشان دم از اسلام زده و سعي مي‌كنند مظاهر اسلامي را حفظ كنند نمي‌توانند در مقابل استكبار ايستادگي كنند. كشورهايي كه در بعد سياسي تسليم ابرقدرت‌ها شده و استقلال مردم خود را خدشه‌دار مي‌كنند و در مقابل خواسته‌هاي شيطاني آمريكا ايستادگي نكرده و احساس مسووليت نمي‌كنند روزي مردمشان متوجه كارهايشان مي‌شوند.

وي افزود: تنها كشوري كه تمام مردم مي‌دانند درصدد احياي ارزش‌هاي ديني بوده و در مقابل استكبار جهاني و تنها قدرت قلدر جهان يعني آمريكا مي‌ايستد، ايران است.

هاشمي شاهرودي خطاب به ملت ايران گفت: ملت‌هاي ديگر به حال شما غبطه مي‌خورند و مي‌گويند تنها يك ملت موفق شده اسلام و شعارهاي آن را زنده كند و با قامت راست در مقابل تمام مستكبران بايستد. عامل اصلي تمام اين بركات و توفيق‌ها ايمان به اهل بيت بوده است.

وي با بيان اين كه مردم در حكومت اسلامي مسوول هستند، گفت: كمك مردم به مسوولان و هماهنگي با آنها در تعاليم علوي و اسلامي مورد تاكيد است و در اين صورت است كه به حد مطلوب مي‌رسيم.

هاشمي شاهرودي ريشه كن كردن تجاوز و ناامني را نيازمند مشاركت مردم دانست و تصريح كرد: ستادهاي حفاظت اجتماعي به اين منظور تشكيل شده‌اند. در قانون حقوق شهروندي به متهم و حقوق او توجه ويژه شده است و در حال حاضر هم ستاد بند 15 قانون حقوق شهروندي را براي اجرايي شدن چهارده بند ديگر اين قانون تشكيل داديم و همچنين در دادگستري هر استان شعبه‌ي ويژه‌اي براي شكايت از قضات و ضابطين قضايي تشكيل شده است.

وي با بيان اين كه تدابيري براي برخورد با رشوه‌خواري اتخاذ شده است، گفت: اين كارها كارهايي نيستند كه يك شبه بتوان آنها را انجام داد دامنه‌ي كارها وسيع و به همكاري و همدلي مردم نياز دارد.

هاشمي شاهرودي يادآور شد: قواي سه گانه‌ي كشور ما در راه تعامل و تكامل قرار دارد و علاوه بر آن رهبر معظم انقلاب به عنوان نگهبان راستين حكومت سكان‌دار اين كشتي است و با قدرت و قاطعيت و عنايت امام زمان (ع) اين كشتي را به سوي كمال ايده‌آل كه حكومت عدل علوي است مي‌كشاند.

وي بر لزوم اميدواري به شرايط كشور تاكيد كرد و اظهار داشت: ‌نااميدي و سياه كردن اوضاع جز ضرر براي خودمان سود ديگري ندارد. ما بايد با درايت و هوشياري به مسايل نگاه كنيم.

در اين ديدار مردم شهرستان يزد طرح مشكلات خود با رييس قوه‌ي قضاييه را خواستار بودند كه به دليل كمبود وقت اين كار انجام نشد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به استان يزد، رييس قوه‌ي قضاييه پس از اين مراسم با حضور در فرودگاه يزد در جمع خبرنگاران رسانه‌ها به تشريح دستاوردهاي سفر خود به اين استان پرداخت.

وي گفت: اين سفر همانند سفرهاي ديگري كه به ساير استان‌ها داشته‌ام برگزار شد. در اين سفر با مردم شريف و شهيدپرور يزد، مسوولان استان، نماينده‌ي ولي فقيه، استاندار،روحانيت، شوراي اداري استان،‌مديران قضايي و مدير كل دادگستري استان و اعضاي شوراهاي حل اختلاف ديدار كرده‌ام.

وي با بيان اين كه شوراهاي حل اختلاف با طيف وسيعي در استان يزد شكل گرفته‌اند، تصريح كرد: شكل‌گيري اين شوراها تاثير زيادي در كاهش ورودي پرونده‌ها به دادگستري داشته و باعث شده قضات دادگاه‌ها به پرونده‌هايي كه پيچيدگي دارند، رسيدگي بهتري داشته باشند.

رييس قوه‌ي قضاييه ديدار و گفت‌وگو با فرماندهان نظامي و انتظامي را خوب توصيف كرد و گفت: هماهنگي و همدلي مديران و حمايت آنها از يكديگر چشمگير بود.

وي توسعه‌ي اقتصادي و صنعتي استان يزد را اميدبخش دانست و گفت: نسبت به آينده‌ي اقتصادي و توسعه‌ي صنعتي، ايجاد اشتغال و رفع بسياري از مشكلات استان اميدوارم.

هاشمي شاهرودي خاطرنشان كرد:‌ در دو جلسه‌اي كه با قضات دادگستري داشتم گزارشات دقيقي از اوضاع اين دادگستري ارايه و بررسي شد و هياتي را براي بازديد از زندان‌هاي يزد ارسال كردم. وضع زندان‌هاي يزد نوعا خوب بود و اين هيات گزارش خوبي ارايه داد؛ البته يك سري مشكلات جزيي در بخش ساختماني و عمراني وجود دارد.

وي ادامه داد: بخش عظيمي از زندانيان اين استان غيربومي هستند و دليل آن هم قرار گرفتن اين استان بر سر راه قاچاق است. كثرت زندانيان غيربومي براي دستگاه قضايي مشكل قانوني ايجاد كرده كه بايد براي آن راه حل قانوني پيدا كنيم.

رييس قوه‌ي قضاييه و مسوولان قضايي همراه پنجشنبه شب، يزد را به مقصد تهران ترك كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15943

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شاهرودي: هيچ كشوري امنيت،عزت،آزادي،مشاركت مردمي،انتخابات آزاد وجايگاه علمي كشور ما را دارا نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016