دوشنبه 7 دی 1383

گزارش اولين گردهمآيی جمهوری خواهان دمکرات و لائيک در پاريس و آئين نامه نشست عمومی آن

گزارش اولين گردهمآيی جمهوری خواهان دمکرات و لائيک در پاريس

به دعوت جمعی از جمهوری خواهان دمکرات و لائيک در پاريس، نزديک به ۶۰ تن از فعالين و علاقه مندان اين طيف روز ۲۸ نوامبر در پاريس گردهم آمدند.
اين نشست به منظور سامان بخشيدن به فعاليت های جمهوری خواهان ايرانی در پاريس و ايجاد نهاد پاريس « جمهوری خواهان دمکرات و لائيک» تشکيل شد. در جريان بحث های اجلاس، شرکت کنندگان ديدگاههای خود را درباره چگونگی سامان يابی اين جمع بيان کردند و با توجه به خصلت اولين نشست، تصميم گرفته شد تا هيات پنج نفره موقتی برای تنظيم اساسنامه و آئين نامه های اجرايی تشکيل شود. اين هيات موظف شد تا ظرف سه ماه سازوکارهای لازم را تدارک ديده و بتدريج برای بحث و تصميم گيری به نشست های عمومی جمهوری خواهان دمکرات و لائيک در پاريس ارائه کند.
هيات منتخب در اولين جلسه خود تنظيم آئين نامه نشست عمومی پاريس را در دستور کار خود قرار داد. آئين نامه پيشنهادی هيات منتخب در جلسه دوم تکميل شد و به پيوست اين گزارش منتشر می شود. موضوع بعدی طرح اساسنامه واحد پاريس بود که تا کنون طرح اوليه تدارک شده و بزودی نهايی خواهد شد.
نشست عمومی آينده «جمهوری خواهان دمکرات و لائيک- پاريس» برای روز ۲۳ ژانويه – ساعت ۱۵ تدارک شده است. محل اجلاس سالن AGECA می باشد.
آدرس سالن = ۱۷۷ rue de Charonne ۷۵۰۱۱ Paris

موضوع در دستور کار اين نشست بررسی دو سند پيشنهادی هيات منتخب، آئين نامه نشست عمومی و اساسنامه واحد پاريس خواهد بود. همچنين با توجه به چگونگی پيشرفت بررسی و تصويب اين اسناد، پيرامون « رفراندوم » بحث سياسی در نظر گرفته شده است.

هيات هماهنگی موقت جمهوری خواهان دمکرات و لائيک- پاريس
۲۵ دسامبر ۲۰۰۴


آئين نامه نشست عمومی جمهوری خواهان دمکرات و لائيک- پاريس
(آئين نامه پيشنهادی)
جمهوری خواهانی که در محدوده شهر پاريس زندگی کرده و با اسناد مصوبه اولين « گردهم آيی جمهوری خواهان دمکرات و لائيک » موافق هستند، در تجمعی با عنوان جمهوری خواهان دمکرات و لائيک واحد پاريس گردهم آمده و می کوشند تا در جهت پيشبرد اهداف اين جنبش فعاليت کنند.

بند ۱ – نشست عمومی جمهوری خواهان دمکرات و لائيک - پاريس به منظور تبادل نظر و تصميم گيری پيرامون مسائل اجرائی، سياسی و نظری و هماهنگ کردن بخش های مختلف به صورت منظم هر ماه يکبار برگزار می شود. اين نشست علنی است. زمان، مکان و موضوع هر نشست توسط هيات هماهنگی پاريس، از طريق رسانه های عمومی به اطلاع همگان می رسد.
تبصره يک- نشست عمومی فوق العاده به دعوت هيات هماهنگی يا با درخواست يک سوم اعضاء می تواند تشکيل شود.

بند ۲- زمان هر جلسه چهار ساعت بوده و به دو بخش تقسيم می شود. بخش اول به مسائل تشکيلاتی و اجرايی با زمان يک ساعت و نيم و بخش دوم به مباحث سياسی – نظری با دو ساعت و نيم اختصاص داده می شود.
تبصره اول- نشست عمومی با حضور اکثريت اعضاء رسميت پيدا کرده و تصميماتش با اکثريت نسبی حاضرين اتخاذ می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بند ۳ (پيشنهاد الف)– جلسه توسط يک نفر مسئول جلسه و يک منشی اداره می شود.
بند ۳ (پيشنهاد ب) – يک هيات سه نفره برای اداره جلسات انتخاب می شود. در هر نشست يک نفر از جمع سه نفره و به انتخاب خودشان مسئوليت اجلاس را بر عهده گرفته و تنها در صورت نياز با دو عضو ديگر هيات رئيسه مشورت خواهد کرد. منشی جلسه از بين دو عضو ديگر هيات رئيسه خواهد بود.
تبصره يک- مسئول و منشی (مسئولين) جلسه توسط نشست عمومی و برای يک دوره سه ماهه انتخاب می شوند.
تبصره دو- وظيفه منشی ثبت پيشنهادات و تصميمات جلسه می باشد. پيشنهادات بايد کتبی به منشی جلسه ارائه شود.
تبصره۳- مسئول جلسه با هيات هماهنگی پيرامون موضوعات در دستور کار هر اجلاس تبادل نظر و هماهنگی های لازم را از پيش انجام خواهد داد.

بند ۴- موضوعات در دستور کار هر نشست توسط هيات هماهنگی پيشنهاد شده و برای نظر خواهی و تصميم گيری به اطلاع اعضاء می رسد. هيات هماهنگی بر اساس نظر خواهی دستور کار هر جلسه را به اطلاع اعضاء خواهد رساند.
تبصره يک- بحث های سياسی توسط يک نفر به مدت ده دقيقه آغاز خواهد شد. در صورت فقدان داوطلب، هيات هماهنگی اين وظيفه را بر عهده خواهد گرفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16126

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش اولين گردهمآيی جمهوری خواهان دمکرات و لائيک در پاريس و آئين نامه نشست عمومی آن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016