شنبه 12 دی 1383

دادستان كل كشور: لايحه‌ي برخورد با جرائم اينترنتي به زودي به مجلس ارائه خواهد شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
دادستان كل كشور اظهار داشت: قوه‌ي قضاييه براي برخورد با جرايم اينترنتي لايحه‌اي تهيه كرده كه به زودي به دولت و مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دري نجف‌آبادي، دادستان كل كشور در ديدار با امام جمعه استان اردبيل، افزود: براي هرگونه برخورد با جرايم جديد بايد قانون آن در مراجع ذي‌صلاح به تصويب برسد.

وي با تجليل از شخصيت علماي بزرگ اردبيل گفت: تأثير روحانيون بر مردم اردبيل، شيعيان آن سوي ارس و ارائه چهره واقعي اسلام به مشتاقان اين مكتب الهي بر هيچ‌كس پوشيده نيست.

وي بر افزايش همكاري نيروهاي اطلاعاتي با نيروي انتظامي استان براي مقابله با مسائل و مشكلات مرزي اين استان تأكيد كرد.

سيدحسن عاملي، امام جمعه اردبيل نيز در اين ديدار، اجراي احكام صادره از سوي قوه‌ي قضاييه و توجه به مسائل و مشكلات مناطق مرزي استان اردبيل، برخورد شديد با عاملان قاچاق و شرب خمر و عاملان جرائم اينترنتي را خواستار شد و تصريح كرد: دستگاه قضايي به هيچ‌وجه نبايد تحت تأثير جريان‌ها و فضاي مطبوعاتي قرار گيرد.

به گزارش ايسنا مراسم توديع و معارفه دادستان سابق و جديد مركز استان اردبيل نيز روز پنج‌شنبه با حضور دادستان كل كشور، امام جمعه، روساي كل دادگستري، جمعي از قضات و مسؤولان استان برگزار شد.

دري نجف‌آبادي، دادستان كل كشور در اين مراسم با اشاره به وجود شبكه‌هاي خرابكاري و ضدامنيتي در قالب‌هايي چون تهاجم فرهنگي، قاچاق، رانت‌خواري و ايجاد شبكه‌هاي فساد وظيفه دادسراها را در مقابله با اين هجمه‌ها بسيار موثر خواند و گفت: مرزهاي اعتقادي بسيار مهمتر از مرزهاي جغرافيايي است و دادسراها بايد با قاطعيت با نقض‌كننده‌هاي حقوق اجتماعي و اعتقادي افراد برخورد كنند.

دري نجف‌آبادي به تشكيل شوراهاي حل اختلاف اشاره كرد و با تبين ديدگاه اسلام درباره صلح و سازش اظهار داشت: نقش شوراهاي حل اختلاف بسيار مفيد و مؤثر است لذا بايد دولت و قوه‌ي قضاييه با حمايت مادي خود اين شوراها را ياري كند.

در ادامه اين مراسم سيد حسن عاملي امام جمعه اردبيل با اشاره به حساسيت جامعه گفت: تأمين فضاي سالم سياسي و تربيتي و ايجاد زمينه براي رقابت‌هاي سالم سياسي و اجتماعي از مسؤوليت‌هاي اصلي دادستان است.

عاملي، آمار خلاف استان اردبيل را در مقايسه با ساير استان‌ها پايين عنوان كرد و اظهار داشت: اين آمار پايين مرهون تلاش دستگاه قضايي در استان است و مقابله با اربابان قدرت كه قصد نفوذ به دستگاه قضايي را دارند از وظايف اصلي مسؤولان قضايي است و من با تمام توان مسؤولان قضايي را در انجام وظيفه و ايجاد امنيت محوله حمايت مي‌كنم.

جباري، رييس كل دادگستري استان اردبيل نيز در اين مراسم، استان اردبيل را اولين استاني كه در آن طرح احياء دادسراها اجرا شده، عنوان و تصريح كرد:‌ طبق ارزيابي انجام‌گرفته توسط هيأت نظارت قوه‌ي قضاييه دادسراهاي استان مؤثرتر از دادگاه عمل كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه جعفري، دادستان سابق اردبيل از فعاليت 18 ماهه خود در سمت دادستاني عمومي و انقلاب گزارش داد و گفت: در اين مدت 40 هزار پرونده در دادسراهاي استان رسيدگي شده است.

در پايان اين مراسم از زحمات جعفري، دادستان سابق اردبيل تقدير و ربيعي، به عنوان دادستان عمومي و انقلاب اين شهر معرفي شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16317

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان كل كشور: لايحه‌ي برخورد با جرائم اينترنتي به زودي به مجلس ارائه خواهد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016