چهارشنبه 16 دی 1383

جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم‌‏پزشكي شهركرد به استفاده يكي از استادان از نام خليج‌‏اسلامي به جاي خليج‌‏فارس اعتراض كردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم‌‏پزشكي شهركُرد در نامه‌‏اي خطاب به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، از استفاده مكرر يكي از استادان خود از واژه خليج اسلامي به جاي خليج‌‏فارس به‌‏شدت انتقاد كردند.
به گزارش ايلنا، در بخشي از اين نامه آمده است: در حالي كه بيگانگان با استفاده از نام‌‏هاي جعلي براي خليج فارس و جزاير سه‌‏گانه ايراني، تماميت ارضي ايران عزيز را زير سؤال مي‌‏برند، متأسفانه عده‌‏اي در لباس ارزش‌‏ها، آب به آسياب دشمن مي‌‏ريزند.
درادامه اين نامه آمده است: آقاي "ج" از استادان اين دانشگاه، همواره اعياد باستاني و ملي را مورد اهانت قرار مي‌‏دهد و اخيراْ هم يلدا و نوروز را خرافات خوانده است. وي بارها تلاش كرده تا از برگزاري جشن‌‏هاي دانشجويي شب يلدا جلوگيري كند.
نويسندگان نامه، ضمن محكوم‌‏كردن اهانت‌‏هاي وي به ارزش‌‏هاي ملي و باستاني، خواستار برخورد جدي مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با وي شده‌‏اند.
در اين نامه همچنين با اشاره به اينكه خليج‌‏فارس و جزاير سه‌‏گانه، جزء لاينفك خاك ايران عزيز هستند، آمده است: نبايد مسؤولان اجازه دهند ارزش‌‏هاي ديني در تضاد با فرهنگ و باورهاي ملي جلوه كند.
در اين نامه تأكيد شده است: افتخار مي‌‏كنيم در راه يكپارچگي و حفظ تماميت ايران، از هيچ كوششي فروگذار نكنيم؛ خليج فارس براي هميشه خليج فارس است و همه بايد مراقب باشند، آگاهانه يا ناآگاهانه آب به آسياب دشمن نريزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين در خبرنامه يكي از نشريات دانشجويي انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه تأكيد شده است: در شرايطي كه نسل جوان ما دغدغه بازيابي هويت اصيل ملي و تاريخي خود را دارد چرا عده‌‏اي در لباس پند و موعظه، باورهاي ملي و باستاني ما را زير سؤال مي‌‏برند.

Copyright: gooya.com 2016