چهارشنبه 28 بهمن 1383

وكيل مدافع شيرين عبادي: چرا احضار بي‌جهت افراد خلاف قانون خوانده نمي‌شود؟ ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
وكيل مدافع شيرين عبادي با اشاره به اظهارات رييس دادگستري كل استان تهران در مورد موكلش، اين اظهارات را موجب نگراني خواند.

محمد سيف‌زاده به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ما اگر اين كار را بر حسن‌نيت هم بگذاريم و بگوييم وي نسبت به روند دقيق پرونده ناآگاه است، باز اين نگراني پيش مي‌آيد كه چرا يك قاضي كه در رأس يك شعبه نشسته و اصل بر اين است كه از علم حقوق اطلاع دارد، بي‌جهت موكلم را احضار كرده است.

سيف‌زاده تحت تعقيب قرار گرفتن موكلش در پرونده‌ي موسوم به نوارسازان را بر خلاف قانون دانست و گفت: موكلم زنداني شد و به هر حال در دادگاه تجديدنظر به جزاي نقدي محكوم شد.

وي افزود: در ابتدا اتهام موكلم، نشر اكاذيب و افترا بود و چيز ديگر در مورد وي مطرح نشده بود كه دادگاه اين حكم را شكست و گفت: اتهام وي نه نشر اكاذيب است و نه افترا، بلكه معاونت در نشر اكاذيب است و به اين جهت وي به جزاي نقدي محكوم شد.

وكيل شيرين عبادي خاطرنشان كرد: بعد از قطعي شدن حكم تا مدت‌ها دنبال پرونده بودم تا اينكه ديدم پرونده از شعبه‌ي هشتم دادگاه عمومي تهران، مجتمع شهيد بهشتي سر درآورد وقتي كه به آن‌جا براي آزادي وثيقه‌ي شيرين عبادي مراجعه كردم، رييس شعبه گفت كه موكلم اتهامات ديگري دارد و من در جوابش گفتم مطلقا چنين چيزي نيست و بر فرض هم كه وي اتهامات ديگري داشته باشد، با توجه به اينكه به موكلم تفهيم اتهام نشده، شما نمي‌توانيد خانه‌ي وي را در گرو داشته باشيد.

وي در ادامه به تنظيم نامه‌اي به سرپرست مجتمع اشاره كرد و گفت: وي حرف مرا تصديق كرد و در نهايت با رييس شعبه تماس گرفت و علت كار را از وي پرسيد و همان حرفي كه به من زده بود را تكرار كرد.

سيف‌زاده مدعي شد: برخي عناصر پشت پرونده هستند كه نمي‌خواهند اين كار انجام شود؛ اصل ماجرا نيز همين بود و با پيگيري‌هاي خود نتوانستيم اين خانه را آزاد كنيم.

وي گفت: احضاريه‌اي براي من آمد كه به عنوان وكيل متهم، سه‌شنبه آينده (چهارم اسفندماه) در دادگاه حاضر شوم، وقتي كه من با موكلم به دادگاه مراجعه كردم و علت را جويا شدم، گفتند رسيدگي مي‌شود، ممكن است اشتباه شده باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سيف‌زاده ادامه داد: در دادگاه گفتم كه به اتهامات موكلم دقيقا رسيدگي شده و آنچه در پايان رأي آمده كه براي رسيدگي به اتهامات ساير متهمان، پرونده مفتوح است، هيچ ارتباطي به موكلم ندارد و پرونده درخصوص چند نفري كه از ابتدا تحت محاكمه قرار نگرفته‌اند، مفتوح است؛ در دادگاه به من گفتند شما در موعد مقرر حاضر شويد و اين مطالب را بگوييد و مسأله‌اي پيش نمي‌آيد.

وي تصريح كرد: تعجب من از اين است كه رييس دادگستري كل استان تهران، احضار بي‌جهت كسي را نه‌تنها خلاف نمي‌داند بلكه مي‌گويد «نمي‌دانم چرا اين مسايل را در روزنامه‌ها مطرح مي‌كنند و تعجب مي‌كنم كه چرا به مطبوعات مي‌كشانند، اين خلاف انتظار ماست».

سيف‌زاده افزود: پس انتظار اين است كه هر كار خلاف قانون در مورد مردم انجام گيرد و هيچ كس اعتراض نكند آن‌هم در حالي كه حق احضار نداشتند و احضاري كه كرده‌اند، خلاف بوده است؟ پس چرا يك عذرخواهي نمي‌كنند تا كار تمام شود؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18382

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وكيل مدافع شيرين عبادي: چرا احضار بي‌جهت افراد خلاف قانون خوانده نمي‌شود؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016