چهارشنبه 18 خرداد 1384

گزارش ديدار ابراهيم يزدي، عزت‌الله سحابي و عمادالدين باقي با معاون رئيس قوه قضاييه

بسمه‌تعالي

هفته گذشته جمعي از فعالان اجتماعي، فرهنگي و سياسي به‌منظور رسيدگي به وضعيت زندانيان تقي رحماني، رضا عليجاني و هدي صابر و درخواست آزادي آنان در دفتر قوه قضاييه تجمع و به مدت يكساعت تحصن كردند. در اين تحصن آقايان مهندس عزت‌الله‌سحابي،دكتر ابراهيم يزدي و عمادالدين باقي از سوي متحصنين با يكي از مشاورين حوزه رياست قوه قضاييه ملاقات و نامه افراد متحصن را تسليم وي كردند و اعلام نمودند در صورتي كه تا 24 خرداد ماه اقدام عاملي براي آزادي سه زنداني آقايان هدي‌صابر،رضاعليجاني و تقي‌رحماني صورت نگيرد در اين روز مجددا براي پيگيري خواسته‌هايشان دست به تحصن خواهند زد. در ادامه آن تحصن كوتاه و مسالمت‌آميز در روزهاي گذشته تماس‌هايي برقرار شد و سرانجام روز گذشته جلسه‌اي با حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالرضا ايزدپناه رئيس حوزه رياست قوه قضاييه تشكيل شد. در اين جلسه كه با حضور آقايان مهندس سحابي، دكتر يزدي و عمادالدين باقي، سعيد مدني تشكيل شد هيئت ديداركننده نتيجه گفتگوهاي خود را در اطلاعيه‌اي به‌شرح زير گزارش كرده است:

گزارش ديدار با معاون محترم رئيس قوه قضاييه
پيرو نامه‌هاي ارسالي با امضاي جمعي از شخصيت‌هاي دانشگاهي، مطبوعاتي، سياسي و فرهنگي پيرامون ادامه بازداشت غيرقانوني آقايان تقي رحماني، رضا عليجاني و هدي صابر و تحصن مورخ 10/3/84 در دفتر رياست قوه قضاييه و همچنين ديدار و مذاكره با مشاور محترم حوزه رياست در زماني كه رئيس قوه قضاييه و رئيس حوزه رياست در سفر امارات بودند، سرانجام عصر روز سه‌شنبه 17/3/84 جلسه‌اي با جناب آقاي ايزد پناه رياست محترم حوزه رياست حوزه رياست قوه قضاييه با حضور اينجانبان تشكيل شد. آقاي ايزد پناه در اين جلسه اطلاع دادند كه آيت‌الله شاهرودي رسيدگي و اظهارنظر در مورد پرونده مورد بحث را به هيئتي مركب از دادستان دادسراي انتظامي قضات (آقاي كريمي راد) رئيس دادگستري استان تهران (آقاي عليزاده) و رئيس حوزه رياست (آقاي ايزدپناه) ارجاع داده‌اند. اين هيئت قبلاً به پرونده و بلاگ نويسان نيز رسيدگي و اعلام نظر كرده بود.

پس از گفتگوهاي به عمل آمده مقرر شد مرخصي كوتاه زندانيان سابق‌الذكر كه در روزهاي اخير صورت گرفته است، تمديد شود. در اين جلسه نامه وكلاي سه زنداني خطاب به آيت‌الله شاهرودي ارائه شد كه در آن درخواست شده بود رئيس محترم قوه قضاييه با استفاده از اختيارات ويژه قانوني خويش با آزادي زندانيان تا بررسي و احراز فقدان هرگونه موجب قانوني يا توجيه شرعي بازداشت آنان موافقت نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اميدواريم هيئت مذكور هرچه سريعتر به موضوع پرونده ارجاع شده رسيدگي كرده تا موجبات آزادي قطعي آنان فراهم آيد همچنين با توجه به وعده‌هاي داده شده اميد است با موافقت رياست محترم قوه قضاييه با درخواست وكيل متحصنين مبني بر آزادي قطعي سه زنداني ياد شده نيازي به اقدامات اعتراضي ديگر نباشد.

ابراهيم يزدي عزت‌الله سحابي عمادالدين باقي

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24085

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش ديدار ابراهيم يزدي، عزت‌الله سحابي و عمادالدين باقي با معاون رئيس قوه قضاييه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016