دوشنبه 31 مرداد 1384

رييس قوه‌ي قضاييه: دستگاه‌هاي قضايي وامنيتي به سمت دولت گرايش دارند تا مردم و اين رويه اسلامي نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس قوه‌ي قضاييه با بيان اين‌كه بايد ديدگاه‌مان در مقررات عوض شود، اين مقررات را دست و پا گير خواند و گفت: ما در مقررات به جاي آن‌كه به دنبال تسهيلات و راحتي باشيم، هميشه به دنبال سخت‌گيري بوده‌ايم.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ي خراسان، آيت‌الله هاشمي شاهرودي رييس قوه‌ي قضاييه در جمع مديران اجرايي استان خراسان رضوي در مشهد، گفت: بزرگ‌ترين فساد اقتصادي كشور فراردادن سرمايه‌هاي داخلي است و براي رفع فقر و ايجاد اشتغال بايد صنعت را توسعه داده و حرمت سرمايه‌گذاري را رعايت كنيم.

وي، به مشكلات ايجاد شده توسط دشمنان براي كشور اشاره كرد و گفت: اين بدان معنا نيست كه چشم‌اندازهاي آينده در نظر گرفته نشود و ظرفيت‌ها، امكانات و عملكرد خود را بازنگري نكنيم.

هاشمي شاهرودي، با اشاره به منابع و ثروت‌هاي مادي و تمدن غني كشور، گفت: اگر براي اين ظرفيت‌ها برنامه‌ريزي درستي انجام دهيم به دستاوردهاي عظيمي دست پيدا خواهيم كرد و با اصلاحات قضايي صورت گرفته، اطمينان دارم كه حرمت سرمايه‌گذاران و حقوق آنها در كشور رعايت مي‌شود.

رييس قوه‌ي قضاييه، عامل اصلي توسعه را منابع انساني دانست و افزود: بعضي كشورها با وجود ظرفيت‌هاي پايين، به پيشرفت‌هاي خوبي رسيدند ولي ما با اين همه ظرفيت‌هاي انساني و مادي هنوز در كشور فقير داريم.

هاشمي شاهرودي اظهار داشت: به تجديدنظر در خيلي از روش‌ها و رويه‌ها نياز داريم و بايد خيلي از نگراني‌ها را تعديل كنيم.

رييس قوه‌ي قضاييه، با اشاره به اين‌كه بايد ديدگاه تصدي‌گري دولت به نگرش نظارت دولت تبديل شود، گفت: بايد احترام به مالكيت بخش خصوصي براي مردم و دولت به يك فرهنگ تبديل شود.

وي، خواستار تغيير نگاه‌هاي قضايي و امنيتي معمول نسبت به كارآفرينان شد و گفت: در اكثر پرونده‌ها، دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي به سمت دولت گرايش دارند تا به مردم و اين رويه اسلامي نيست.

هاشمي شاهرودي، حرمت دادن به مالكيت خصوصي را خواستار شد و گفت: نبايد يك طرفه و به نفع حاكميت، حقوق مردم را تضييع كنيم و از آن طرف شعار حقوق شهروندي بدهيم.

رييس قوه‌ي قضاييه احياي جاذبه‌هاي مردمي انقلاب را خواستار شد و ادامه داد: تبليغات منفي باعث سلب اطمينان مردم مي‌شود و دشمن با جذب سرمايه‌هاي ما منفعت خواهد بود.

وي، ايجاد فضاي تبليغاتي اطمينان‌بخش را موجب خوشحالي و امنيت مردم دانست و گفت: ايجاد دادگاه‌ها و آيين دادرسي خاص براي بخش صنايع لازم است و حرمت آنها با يك مجرم معمولي، متفاوت است.

رييس قوه‌ي قضاييه، با اشاره به سرمايه‌ي 600 تا 800 ميليارد دلاري ايرانيان خارج از كشور يكي از مهم‌ترين دلايل خروج سرمايه را نبود حمايت و ايجاد دلهره براي سرمايه‌داران دانست.

وي، با بيان اين‌كه مقررات با اين رويه تنظيم شده كه مبادا مردم بخورند و ببرند و از دست دولت خارج شود، افزود: ديدگاه ما در مقررات بايد عوض شود، مقررات ما دست و پا گير است و در مقررات به جاي آن‌كه به دنبال تسهيلات و راحتي باشيم، هميشه به دنبال سخت‌گيري بوده‌ايم.

هاشمي شاهرودي، ايجاد تسهيلات بانكي و گمركي را در جذب سرمايه موثر دانست و افزود: ايجاد جاذبه در كشور و سرويس‌دهي بهتر روند جذب سرمايه را بيشتر كرده است.

وي، با اشاره به غير رقابتي بودن بورس، اظهار داشت: شعار رقابت آزاد را مي‌دهيم اما در عمل اين‌گونه رفتار نمي‌كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016