یکشنبه 20 شهریور 1384

دبيركل جبهه مشاركت : عدالت بدون آزادي يك انحراف بزرگ است؛ همه كاري بايد كرد تا پرونده ايران به شوراي امنيت نرود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي مهمترين محور كنگره مهرماه اين حزب را رسيدگي به عملكرد ارگان حزب به خصوص در جريان انتخابات رياست جمهوري بيان كرد و خاطر نشان ساخت كه با توجه به شرايط جديد و تحليل‌‏هاي موجود، چارچوب حركت سياسي-تشكيلاتي حزب در يك سال آينده در اين كنگره مشخص خواهد شد.

به گزارش "ايلنا"، محمدرضا خاتمي در گفت‌‏وگو با سايت خبري رويداد، تصريح كرد: گمان نمي‌‏كنم هدف و استراتژي حزب تغيير كند، اما در مشي، ادبيات و گفتمان اجتماعي حزب احتمالاً اصلاحاتي صورت خواهد گرفت.
خاتمي به بيان مواضع جبهه مشاركت ايران اسلامي در خصوص رويكرد سياسي دولت، پرونده هسته‌‏اي و حوادث اخير عراق پرداخت و در پاسخ به اين سوال كه آيا غفلت از عنصر آزادي و توسعه سياسي در اكثر سخنراني‌‏ها و برنامه‌‏هاي ارائه شده، مي‌‏تواند پيام خاصي را براي حال و آينده جامعه داشته باشد، اظهار داشت: اين واقعيت تلخي است كه وجود دارد، در دولت جديد؛ آزادي، حقوق بشر، دموكراسي و حتي قانون اساسي كه رئيس‌‏جمهوري مجري آن است، جايگاهي به خود اختصاص نداده است. ما معتقديم عدالت بدون آزادي يك انحراف بزرگ است و نتيجه آن همان است كه در اتحاد جماهير شوري سابق ديديم. معنويت بدون آزادي هم همان است كه طالبان مبشر آن بودند، يعني تحجر و قشريگري.
وي افزود:به همين جهت است كه معتقديم شعار جبهه مشاركت يعني معنويت، عدالت و آزادي در برگيرنده همه نيازهاي انسان امروز است و پرداختن به هر بخش از آن بدون توجه به بخش‌‏هاي ديگر جامعه را با مشكلات فراوان روبرو مي‌‏كند.
دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي درخصوص سخنان اخير وزير جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر حق گروه‌‏هاي مختلف براي داشتن رسانه، تصريح كرد: اينك زمان عمل است، سال‌‏هاست درخواست رسمي جبهه مشاركت براي صدور مجوز ارگان رسمي حزب در هيأت نظارت بلوكه شده است، اين گوي و اين ميدان و آن وعده‌‏هاي پرطمطراق. آقاي وزير؛ صدور يا عدم صدور مجوز براي ارگان رسمي بزرگترين و منسجم‌‏ترين حزب كشور، محك خوبي براي راستي آزمايي شعارهاي روز اخذ رأي اعتماد است.
وي در مورد استفاده جبهه مشاركت ايران اسلامي از شبكه‌‏هاي ماهواره‌‏اي، گفت: ما تمام تلاش خود را براي استفاده از امكانات داخلي به كار مي‌‏گيريم، اما اگر جواب نداد، عاقلانه نيست خود را از مزاياي علم و تكنولوژي جديد محروم نگه داريم.
خاتمي در ارزيابي گزارش البرادعي در زمينه مسائل هسته‌‏اي ايران و تحولات آتي، اظهار داشت: به نظر ما بايد هر كاري كرد تا پرونده ايران از آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي به شوراي امنيت سازمان ملل نرود، چرا كه در ايران صورت ما اختيار كامل پرونده را به دست آقاي بوش سپرده ايم و مشخص است كه مقاصد وي و دولت وي در مورد ايران چيست.
وي در تحليل وقايع پيش آمده در عراق با بيان اينكه رهايي از ديكتاتوري صدام نتوانسته است امنيت و آرامش را به مردم عراق بازگرداند و در اين رابطه هر روز شاهد فجايعي هستيم كه تر و خشك را با هم مي‌‏سوزاند، افزود: هر چند ملت عراق در راه توسعه و بازسازي سياسي-اقتصادي كشور خود گام‌‏هاي مهمي برداشته‌‏اند، ولي هنوز مشكلات زيادي وجود دارد كه جز با وحدت بين همه اقوام و طوايف امكان غلبه بر آنها وجود ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي تصريح كرد: اميدواريم با تصويب هر چه زودتر قانون اساسي عراق، شاهد تثبيت حاكميت ملي و تقويت بنيه‌‏هاي استقلال عراق باشيم. در اين رابطه كشورهاي همسايه عراق مي‌‏توانند نقش عمده‌‏اي داشته باشند و اميدواريم همكاري آنها و ائتلاف بين‌‏المللي تحت نظارت سازمان ملل متحد سبب كاهش آلام مردم عراق شود.

Copyright: gooya.com 2016