جمعه 25 شهریور 1384

فاطمه راکعي: ضرورت تفهيم مفاهيم دمکراتيک به روستائيان، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي گفت: جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي برنامه‌هايي براي ايجاد ارتباط گسترده با اقشار و اصناف مختلف جامعه دارد و در اين مسير صرفا از ابزارهاي سياسي استفاده نخواهد كرد بلكه همكاري با نهادهاي مدني صنفي را براي تحقق اين هدف بسيار موثر مي‌داند.

فاطمه راكعي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: هر حزب يا گروه سياسي كه مي‌خواهد در انتخابات‌ مختلف راي مردم را اخذ كند، نمي‌تواند نسبت به خواسته‌هاي آن‌ها بي‌تفاوت باشد، بلكه بايد سعي كند در ارتباط با مردم نشان دهد كه نسبت به خواسته‌هاي‌شان بي‌تفاوت نيست و آن‌ها را نمايندگي مي‌كند.

وي با تاكيد بر اين كه حل مشكلات مردم و معيشت آن‌ها در دستور كار جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي بوده و اگر نيازهاي مادي و روحي مانند آزادي بيان و انديشه را بيان مي‌كند، پيش‌نياز آن رفع مشكلاتي از جمله مشكلات معيشتي مردم است، ابراز عقيده كرد: اما اقتدارگرايان شعارهاي آزادي و حقوق بشر را به گونه‌اي جلوه دادند كه گويي حزب پيش‌رويي مانند جبهه‌ي مشاركت به معيشت و رفاه مردم توجهي ندارد. در حالي كه طرح اين نيازهاي مترقي و برآورده شدن آن‌ها زماني ميسر است كه نيازهاي اوليه‌ي مردم برآورده شده باشد و بدون توجه به معيشت و رفاه مردم هيچ مفهومي پيدا نمي‌كند.

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ادامه داد: ما در برنامه‌هايمان حل مشكلات معيشتي، رفاه نسبي مردم و عدالت اقتصادي و اجتماعي را به گونه‌اي گنجانده بوديم كه با قوانين و قواعد علمي قابل حل بود نه به صورت صدقه و كمك‌هاي مقطعي كه برخي به آن توجه مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: ما بايد برنامه‌اي براي ارتباط با همه‌ي اقشار مردم از جمله اقشار روستايي و متوسط و پايين جامعه و ايجاد تعامل با آن‌ها ايجاد كنيم تا امكان تفهيم مفاهيم دموكراتيك به آن‌ها وجود داشته باشد و زماني كه ما مسائلي مانند حقوق بشر و آزادي را مطرح مي‌كنيم، گمان نكنند كه به حل مشكلات واقعي آن‌ها از جمله رفاه و مشكلات معيشتي بي‌توجه هستيم.

راكعي با اعتقاد به اين كه يك جناح فعاليت‌هاي تخريبي عليه شعارهايي چون آزادي و حقوق بشر ارائه داده‌اند كه گويا اين نيازها با حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم در تناقض است و كساني كه اين شعارها را مطرح مي‌كنند، دغدغه‌ي معيشتي مردم را ندارند از اين مساله ابراز تاسف كرد.

وي اولين گام براي آشنا كردن مردم با حقوق اساسي خود و درك درستي از حقوق بشر، دموكراسي و آزادي را ارتباط گسترده با اقشار و اصناف مختلف برشمرد و خاطرنشان كرد كه جبهه‌ي مشاركت نسبت به اين موضوع بي‌توجه نيست و در برنامه‌هاي آينده خود به آن توجه مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت با بيان اين كه تضييقاتي از لحاظ رسانه‌اي براي اصلاح‌طلبان ايجاد شده است، يادآور شد: ما نه مي‌توانيم از تربيون‌هاي سنتي مانند نماز جمعه استفاده كنيم و نه تريبون‌هايي چون صدا و سيما در اختيار ماست اما در مسير ارتباط با اقشار مختلف مردم از تريبون‌هايي چون روزنامه‌هاي محلي و تريبون‌هاي رسمي اگر در اختيارمان قرار بگيرد استفاده خواهيم كرد و مهمتر اينكه سعي خواهيم كرد حضور فيزيكي خود را نيز در روستاها و مناطق محروم بيشتر كنيم.

راكعي ادامه داد: استفاده از نهادهاي مدني اصلاح‌طلب و جلب همكاري نهادهاي مدني صنفي مي‌تواند ابزار خوبي براي ارتباط با اقشار مختلف جامعه باشد و لزوما اين ارتباط از طريق سخنراني و يا ارتباطات سياسي نخواهد بود، بلكه زمينه‌هايي كه به لحاظ اجتماعي وجود دارد را نيز مدنظر قرار خواهيم داد تا از طريق آشنا كردن مردم با حقوق اجتماعي‌شان بعد سياسي مساله را نيز به آن‌ها تفهيم كنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فاطمه راکعي: ضرورت تفهيم مفاهيم دمکراتيک به روستائيان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016