سه شنبه 29 شهریور 1384

مشاور رئيس‌‏جمهوري: مساله هسته‌‏اي مانند ملي شدن صنعت نفت در حال تبديل شدن به غرور ملي است، ايلنا

* اظهارات احمدي‌‏نژاد در سازمان ملل توجه ويژه رسانه‌‏هاي جهان را برآشفت

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو هيات همراه احمدي‌‏نژاد در سفر به نيويورك حضور ايران در مجمع عمومي سازمان ملل را منشاء‌ ‏اثر دانست و گفت: حضور هيات ايران در اين مجمع از برجستگي‌‏هاي خاصي برخوردار بود.

مهرداد بذرپاش در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با مثبت ارزيابي كردن فضاي سازمان ملل براي پذيرش طرح رئيس‌‏جمهوري، گفت: به جز سه كشور اروپايي و آمريكا كه برخورد كاملاً سياسي با مساله هسته‌‏اي ايران داشتند، ساير كشورها يا نظر خاص در اين خصوص نداشتند و يا با ايران موافق بودند.
وي تصريح كرد: بيشتر كشور‌‏هاي عضو سازمان ملل مي‌‏دانند كه بايد در اين خصوص از ايران دفاع كنند، چرا كه مي‌‏دانند پس از ايران نوبت كشورهاي آنهاست.
وي سخنراني‌‏هاي رئيس‌‏جمهوري در سازمان ملل را از مهمترين سخنراني‌‏هاي انجام شده دانست و افزود: اظهارات احمدي‌‏نژاد توجه ويژه رسانه‌‏هاي جهان, روزنامه‌‏هاي آمريكايي و تلويزيون آمريكا را برآشفته بود به حديكه روزنامه‌‏هاي آمريكايي به جز سخنان رئيس‌‏جمهوري آمريكا فقط اظهارات آقاي احمدي‌‏نژاد را منعكس مي‌‏كردند.
بذرپاش توجه ساير رسانه‌‏هاي جهان به اظهارات احمدي‌‏نژاد را نشانگر اهميت خاص ايران در عرصه بين‌‏المللي دانست و افزود: اين سفر، سفر پرباري بود و در طول آن 33 ديدار فرعي توسط رئيس‌‏جمهوري با نخست‌‏وزيران و رئيس‌‏جمهور‌‏هاي كشورهاي مختلف صورت گرفت، ضمن اينكه ديدارهاي ديگري ميان وزير خارجه و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با وزراي خارجه كشورهاي ديگر صورت گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس گروه مشاوران جوان رئيس‌‏جمهوري در خصوص ادامه روند فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران، با بيان اين مطلب كه مساله هسته‌‏اي مانند ملي شدن صنعت نفت در حال تبديل شدن به غرور ملي است، گفت: ما بايد تنها به توليد سوخت هسته‌‏اي در داخل كشور متكي باشيم، اگرچه همكاري با ساير كشورها را نيز در دستور كار داريم، اما در كف قضيه بايد تنها به خودمان متكي باشم.
وي ابراز اميدواري كرد: پافشاري ايران بر حق مسلم خود در استفاده از تكنولوژي هسته‌‏اي با توجه به عملكرد مثبت دستگاه ديپلماسي، چشم‌‏انداز خوبي براي آينده كشورمان داشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016