چهارشنبه 30 شهریور 1384

محمدرضا باهنر: امروز اصولگرايان هيچ توجيهي براي كوتاهي و كم‌كاري و هيچ بلاگرداني هم ندارند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

محمدرضا باهنر گفت: مشيت الهي بر اين شده كه حجت را بر اصولگرايان تمام كند، همه راه‌هاي ناهموار را صاف و اين واقعيت را فراهم كرد تا كساني كه مدعي خدمت به مردم هستند بتوانند اين ادعا را ثابت كنند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا نايب‌رييس مجلس هفتم كه در جمع دبيران استان‌ها و شهرستان‌هاي حزب موتلفه اسلامي سخن مي‌گفت با شگفت‌انگيزخواندن انتخاب مردم در نهمين انتخابات رياست‌جمهوري به روند تشكيل كابينه اشاره و تصريح كرد: زمان رايزني‌ها براي انتخاب وزرا، ايام پر گفت و گويي بود و جلسات بسياري هم تشكيل شد، ليست پيشنهادي رييس جمهور نيز همانطور كه خودش گفته بود واقعا شگفت‌انگيز بود.

وي افزود: دكتر احمدي‌نژاد با اين ليست به قول خودش آن حلقه 100 ، 150 نفري را كه مديران اصلي فقط از ميان آنها انتخاب مي‌شدند شكست.

نايب رييس مجلس هفتم در خصوص برخورد مجلس با اين ليست اظهار داشت: مجلس هفتم نشان داده بود كه با مجالس ديگر متفاوت است و اهل تساهل و تسامح و رودربايستي نيست، پشت صحنه جلسات علني بسياري پرهياهو بود. وزرا با نمايندگان جلسه گذاشتند و زحمات زيادي در تشريح برنامه‌هايشان كشيدند.

وي افزود: مجلس هم در راي اعتماد شگفتي آفريد. ما در گذشته به هيچ وجه اين همسويي در تفكر و روش را بين رييس جمهور و مجلسي نداشتيم اما باز هم مجلس به 4 نفر راي اعتماد نداد.

نماينده چند دور مجلس با اشاره به يك بررسي آماري از تركيب دولت‌هاي قبلي گفت: در 4 دولت گذشته فقط تحصيلات و تجربه حداكثر 7 وزير معرفي شده متناسب با وزارتخانه مربوطه بود. اما در دولت فعلي تحصيلات و تجربه 15 نفر از وزرا مرتبط با وزارتخانه مربوطه‌شان است.

وي با بيان اينكه در اين دولت تناسب موج مي‌زند تاكيد كرد: مجلس نتوانست با مسامحه به 4 وزير ديگر نيز راي بدهد، البته كه اگر 3 نفر از اينها براي وزارتخانه‌هاي ديگر معرفي مي‌شدند از مجلس راي بالايي مي‌گرفتند و عدم راي اعتماد فقط به دليل عدم تناسب بود كه اين هم شگفتي جديدي در مجلس بود.

نايب رييس مجلس هفتم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سوال نمايندگان مجلس در ماههاي پايان دولت خاتمي از رييس‌جمهور وقت گفت: براي اولين بار بعد از انقلاب نمايندگان مجلس از حقوق خود براي سوال از رييس‌جمهور استفاده كردند و 100 نفر از نمايندگان درباره علت عدم ارايه لايحه نظام پرداخت هماهنگ از آقاي خاتمي سوال كردند.

وي ادامه داد: ما از يك طرف با دولت تماس گرفتيم و قرار شد ظرف يك هفته لايحه را به مجلس بدهند و از طرف ديگر به سوال‌كنندگان گفتيم سوال را از رييس‌جمهور تاكنون اتفاق نيفتاده و نمايندگان با پس گرفتن سوال خود بگذارند دو سه ماه پاياني دولت آقاي خاتمي نيز بگذرد.

باهنر افزود: من همان موقع اعلام كردم و قول دادم رييس جمهور آينده هر كس كه باشد اگر قصور كرد خودم هم امضاء مي‌كنم كه از رييس جمهور سوال كنيم تا اين تابو نيز بشكند.

وي اظهار اميدواري كرد در 4 سال دولت احمدي‌نژاد و ان‌شاء الله 8 سال به مطالبات مسكوت مانده مردم پاسخ داده شود.

وي بار ديگر تاكيد كرد: امروز اصولگرايان هيچ بهانه و توجيهي براي قصور، كوتاهي و كم كاري ندارند و هيچ بلاگرداني هم ندارند.

نايب رييس مجلس هفتم در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص عملكرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: ما هم به عنوان مجلس معتقديم عملكرد اين ستاد عملكرد قابل دفاعي نيست و حرفمان هم اين است كه دو قوه مجريه و قضاييه در مبارزه با مفاسد كمبود قانون دارند يا با مشكل قوانين اضافي مواجهند به ما بگويند و يا لايحه بدهند و ما هم مكلفيم در اسرع وقت اين مشكل را مرتفع كنيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص تشكيل جلسات دولت در استانها اظهار داشت: اين موضوع بستگي به دستور جلسه دارد. اگر قرار باشد همان دستور جلسات تهران در آنجا بحث شود صرفا يك كار تبليغاتي است اما اگر دستور جلسه حل مشكلات آن استان باشد يقينا موثر خواهد بود.

مسوول اجرايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب همچنين پيرامون وضعيت اين شورا اعلام كرد: ما اكنون جلسات مختلفي براي بازسازي شورا داريم.

در بخش ديگري از اين اجلاس حميدرضا ترقي رييس مركز سياسي حزب موتلفه اسلامي در سخناني اخلاقي كردن سياست را از اهداف حكومت علوي عنوان كرد و گفت: امروز كشور ما محتاج انديشه سياسي امام علي (ع) است.

وي تصريح كرد: در اين انديشه حقيقت فداي مصلحت نشده و حدود الهي اجرا مي‌شود، كرامت انسانها رعايت و كارگزاران نظام نيز به اخلاق سياسي پايبندند.

وي ادامه داد: در انديشه سياسي امام علي (ع) قدرت هدف نيست بلكه جايگاهي براي اجراي حدود الهي است.

ترقي همچنين گفت: اين انديشه كارگزاران نظام را به عهدي كه با مردم مي‌بندند پايبند مي‌دارد.

وي تصريح كرد: كارگزاران نظام بر اساس انديشه سياسي امام علي (ع) بايد به دين باوري مردم اهميت داده و مردم سالاري ديني را اجرا كنند.

وي ديگر وظيفه آنها را بر اساس اين انديشه پاسخگويي به مطالبات واقعي مردم عنوان كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مركز سياسي حزب موتلفه اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به تحليل مسايل سياسي روز و تحولات پس از انتخابات پرداخت و نيز به سولات شركت كنندگان در اين اجلاس پاسخ گفت .

در اين اجلاس همچنين خانم فخر مسوول خواهران حزب موتلفه اسلامي گزارشي از وضعيت خواهران حزب ارائه كرد.

Copyright: gooya.com 2016