سه شنبه 26 مهر 1384

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شواری شهر تهران: اعضای شورای شهر حاضر در دولت از هیات رییسه شورای شهر استعفاء کنند، مهر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شواری اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور سه عضو شورای در مجموعه دولت ، اظهار داشت : این افراد باید از عضویت در هیات رییسه شورای شهر استعفاء کنند .
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر ، دکتر نادر شریعتمداری در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: سه حکم از سوی رییس جمهور به اعضای شورای شهر اعطا شده و با توجه به اینکه کار در هیات رییسه یک فعالیت تمام وقت است ، بنابراین کسانی که این مسئولیت ها را پذیرفته اند و دارای مسئولیت اجرایی در دولت هستند ، باید از عضویت در هیات رییسه استعفا دهند.

وی به سمت چمران به عنوان رییس شورای عالی استانها اشاره کرد و گفت: وی همچنان با انتخاب روسای شورای استانها ، به عنوان رییس شورای عالی استانها انتخاب شده اند .

شریعتمداری ، خواهان برخورد شفات با اشتغال دوگانه اعضای شورای شهر در هیات دولت شد و اظهار داشت : بنده پذیرش مسئولیت از سوی دوستان را مغایر قانون نمی دانم اما در ملاقاتی که اعضای شورا با مقام معظم رهبری داشتند ، ایشان رهنمودی ارایه دادند که حاکم قوانین است .

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: ایشان گفته اند که از صلاحیتهای خود هرجا که لازم است استفاده کنیم اما کار شورا را نیز نباید دست کم بگیریم ، به نظر می رسد برای رفع ابهام قانونی درخصوص اشتغال دوگانه برخی اعضای شورای شهر و خارج شدن از بلاتکلیفی ، هیات دولت باید پیشقدم شود .

شریعتمداری همچنین در خصوص حضور شهردار تهران در هیات دولت گفت : در طی دو سال گذشته به دلایل عقلی و فنی از عدم حضور شهردار تهران در هیات دولت انتقاد کرده ایم و امروز نیز فکر می کنیم که قالیباف و یا هر شهر دار دیگری که در تهران مشغول به کار است باید با هیات دولت در تعامل باشد ، چرا که توسعه ایران و تهران مرتبط با یکدیگر است .

وی همچنین خواستار حضور رییس شورای عالی استانها در هیات دولت شد و افزود: با توجه به رکود اقتصادی موجود در کشور و اینکه نهادهایی مانند شورا و شهرداری که مستقل از چرخه اقتصاد کشور فعالیت می کند و فعالیت آنان متصل به ساخت و ساز است و ساخت و ساز نیز در حال رونق اقتصادی اتفاق می افتد ، بنابراین باید نماینده ای از این نهاد در هیات دولت حاضر شود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شورای شهر تهران معتقد است ، حضور شهردار تهران و رییس شورای عالی استانها به منظور طرح مسایل روزانه شهر تهران و نهاد شوراها در هیات دولت ، ضروری است .

Copyright: gooya.com 2016