پنجشنبه 28 مهر 1384

بروجردی: ارسال پرونده هسته ای به شورای امنیت نتیجه اقدامات خودمان است، آفتاب

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم گفت: ارائه گزارش پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت محصول اقدامات خود ما است چون در دو سال گذشته اگر چنین اتفاقی نیافتاد به دلیل این بود که عکس این عمل می کردیم. علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد در گفت و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص عملکرد وزارت خارجه در چند ماه تشکیل دولت« احمدی نژاد» و احتمال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت تصریح کرد: تحرک ایجاد شده در صحنه بین الملل منطقه در ارتباط با مجموعه دیپلماسی اعم از هسته ای و غیر هسته ای قابل توجه است.

بروجردی افزود: وزیر جدید بلافاصله بعداز آغاز به کار به کشورهای حوزه خلیج فارس مسافرت انجام داد و صحبتی با مجموعه آنها کرد و همچنین به کشورهای مهم مانند چین سر زد و مذاکره کرد، همچنین با وزرای کشورهای مهم در حاشیه اجلاس سازمان ملل دیدار کرد.

وی اظهار داشت: بنابراین فضا بعد از این تحرکات دیپلماتیک فضای خوب و قابل قبولی است و امیدورایم که اثراتش هم این گونه باشد.

بروجردی گفت: البته اینکه پرونده ما طبق قطعنامه اخیر در تهدید ارائه گزارش و ارسال به شورای امنیت است محصول اقدامی است که کردیم و در دو سال گذشته اگر این اتفاق نیافتاد به خاطر این بود که عکس این قضیه عمل کردیم یعنی یکی بعد از دیگری مراکز فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را تعطیل کردیم، تعطیل کردن و در معرض تهدید شورای امنیت قرار نگرفتن که مساله مهمی نیست.

وی اظهار داشت: مساله مهم این است که از حق ملت در صحنه عمل دفاع کنیم و به شورای امنیت هم نرویم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: با توجه به گزارش البرادعی در نوامبر 2004 مبنی بر اینکه ایران انحرافی ندارد و حضور معاون البرادعی در تهران و مذاکره رضایت بخشی که انجام دادیم در واقع به عنوان یک عضو NPT و یک عضو آژانس هسته ای وظیفه خود را طبق مقررات انجام دادیم و امیدواریم با توجه به این وضعیت اتفاق خاصی نیافتد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بروجردی: ارسال پرونده هسته ای به شورای امنیت نتیجه اقدامات خودمان است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016