جمعه 6 آبان 1384

بیان اندیشه در ایران جرم جنایی است، کانون وب لاگ نویسان ایران (پن لاگ)

احمد سراجی وب لاگ نویس تبریزی سی ضربه شلاق می خورد و به یک سال زندان محکوم می شود. جرم : انتقاد از استبداد. وب لاگ نویسی.
امید شیخان باید یک سال در زندان بماند و شلاق هم بخورد. جرم : ارتکاب جرایم اینترنتی، بخوان نوشتن وب لاگ.
مجتبی سمیعی نژاد هم چنان در زندان به سر می برد. او پس از تحمل آزار و شکنجه باید دو سال از بهترین دوران جوانی خود را پشت میله ها بگذراند. جرم : هم دردی با مردم. آزاد اندیشی و صد البته نوشتن وب لاگ.
فرید مدرسی و حسین عبدالله پور روزنامه نگاران قمی به نود و یک روز حبس محکوم می شوند. جرم : توهین به رئیس جمهور سابق (خاتمی) و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه بدتر وب لاگ نویسی.
این سیاهه را می توان ادامه داد.
در ایران دستگیری، آزار و شکنجه و زندانی کردن افراد به جرم فکر کردن ، سرباز ایستادن ندارد. اگر نوشتن وب لاگ و بیان آزاد افکار و عقاید در بسیاری از نقاط جهان ، صلح آمیزترین شکل مبارزه سیاسی است، این عمل در ایران جرم جنایی محسوب می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کانون وب لاگ نویسان ایران احکام نفرت انگیز قرون وسطایی را به شدت محکوم می کند و از تمام وجدان های آزادی بشری و ارگان های دفاع از حقوق بشر می خواهد که به یاری زندانیان سیاسی ایران برخیزند و لگد مالی ابتدایی ترین حقوق انسان در ایران را محکوم کنند.
ما خواستار فرستادن هیئتی از سوی سازمان عفو بین الملل برای ملاقات با وب لاگ نویسان و زندانیان سیاسی دربند و بررسی پرونده آنان و فشار بر رژیم جمهوری اسلامی ایران برای آزادی آنها هستیم.

کانون وب لاگ نویسان ایران ( پن لاگ )
آبان 84

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیان اندیشه در ایران جرم جنایی است، کانون وب لاگ نویسان ایران (پن لاگ)' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016