شنبه 7 آبان 1384

نشست مجمع نمايندگان ادوار: عملكرد مشاركت و سازمان مجاهدين عامل شكست اصلاح طلبان در انتخابات بود، فارس

خبرگزاري فارس: اعضاي مجمع نمايندگان ادوار مجلس با انتقاد از عملكرد اصلاح طلبان به ويژه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب، اين عملكرد را زمينه ساز شكست اين جريان در انتخابات رياست جمهوري عنوان كردند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در نشست مجمع نمايندگان ادوار كه جمعه شب در محل خانه معلم با حضور دهها نفر از اعضا برگزار شد،اعضاي اين مجمع به انتقاد از عملكرد گروههاي اصلاح طلب بالاخص حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب پرداختند.

*دوستي:شكست كروبي نتيجه تلاش مشاركت و مجاهدين انقلاب بود

دوستي عضو مجمع نمايندگان سخنان خود را به مسأله انتخابات و حضور كروبي اختصاص داد و گفت: به نظر من گروه‌هاي سياسي هم تلويحاً اشتباه خود را در عدم حمايت از كروبي پذيرفته‌اند.
وي با اشاره به اظهارات برخي اعضاي مجمع در مورد بحراني بودن فضاي كشور و نگارش نامه در اين باره به رهبري گفت: كشور بحراني نيست و نيازي به نامه نگاري نيست. مجمع نمايندگان بيش از ساير گروه ها با مردم است و ارتباطش با مردم قطع نشده و ما نبايد گول گروه هاي مجهول الفكر را بخوريم.
اين نماينده سابق مجلس با بيان اينكه اگر مجمع نمايندگان از هر كدام از كانديداها حمايت مي‌كرد،وي در دور اول رأي مي آورد، افزود: مسئله اين است كه اين مجمع استراتژي واحد و برنامه ندارد.
عضو مجمع نمايندگان ادوار با انتقاد از عملكرد گروههاي اصلاح طلب در جريان انتخابات گفت: در انتخابات شوراها آقاي فياض زاهد در حزب همبستگي مي‌گفت جناح راست ماهي‌اي بود كه از آب بيرون آمده است و ما اگر 10 گروه هم بشويم باز رأي مي‌آوريم.
وي افزود:كارگزاران، مجاهدين انقلاب و مشاركت يكي شدند و گفتند تنها راهي كه داريم اين است كه افراد را از دور آقاي كروبي دور كنيم. هر چه روحاني به درد بخور بود از كروبي جدا شد و در مجمع روحانيون هم كروبي تنها ماند.

*اسلامي: اصلاح طلبان با يك نامزد هم شانس پيروزي چندان بالايي نداشتند

در بخش ديگري از اين جلسه يدالله اسلامي دبيركل مجمع نمايندگان ادوار با بيان اينكه اين نشست در يكي از برهه هاي حساس كشور برگزار مي‌شود، گفت:نمايندگان عضو مجمع نمايندگان به دليل دارا بودن پشتوانه مردمي و امكان ارتباط با مردم از قشرهاي مختلف اجتماعي در سراسر كشور و روستاها و هم چنين گروه‌هاي ضعيف و متوسط اجتماعي درصورت فعال شدن مي‌توانند كمك شاياني به روند توسعه كشور بنمايند.
وي در اين جلسه كه گزارش آن در وبلاگ شخصي‌اش درج گرديد،افزود:در سال‌هاي گذشته به ويژه پس از برگزاري انتخابات شوراها ايجاد فاصله و بروز اختلاف و ناهماهنگي گروه‌هاي اصلاح طلب گرد آمده در جبهه دوم خرداد كه بعدها جبهه اصلاحات نام گرفت سبب شد كه در مراحل بعدي يعني انتخابات مجلس و رياست جمهوري هم هماهنگي بين گروه‌هاي اصلاح طلب پديد نيايد و همين عامل مهمي براي شكست هاي اخير به ويژه انتخابات رياست جمهوري شد.
دبيركل مجمع نمايندگان ادوار اضافه كرد:اعضاي مجمع نمايندگان با شركت در نظرسنجي كه پيش از برگزاري انتخابات انجام شد به درستي اين نكته را نشان داده بودند كه در صورت چند نامزدي شكست جبهه اصلاحات حتمي است و همين طور پيش بيني كرده بودند كه در صورت ورود به انتخابات با يك نامزد هم به دليل ساز و كارهايي كه انجام شده و برنامه‌هايي كه در دست انجام است باز هم شانس پيروزي چندان بالايي ندارند. دوستان نشان داده بودند كه تنها راه اجماع بين اصلاح طلبان انجام نظرسنجي است كه هر كدام از نامزدهاي جبهه اصلاحات شانس بيشتري داشت مورد پشتيباني ساير گروه ها نيز قرار گيرد.
اسلامي افزود: اينك كه به بررسي آن دوره مي‌پردازيم از اينكه اين پيشنهاد ما به دليل وجود اختلافاتي كه برخي هم آن را دامن مي زدند مورد پذيرش قرار نگرفت تنها افسوسي مي‌ماند.
وي در ادامه با ابراز نگراني از سخنان رئيس جمهور و واكنش‌هاي بين المللي نسبت به آن گفت: در كنار اين تحولات بيروني در داخل كشور نيز با بيرون راندن نيروهاي داراي تجربه و وارد كردن آدم هاي تازه وارد به حوزه مديريت كلان، كشور دچار مشكلات و تنگناهاي بيشتري مي‌شود.
اسلامي گفت: امروزه در شرايطي قرار داريم كه امكان آسيب به كيان كشور از هر زمان ديگري بيشتر است و اين امر مديريت درست و ديپلماسي ماهرانه اي مي‌خواهد كه باپرهيز از هيجان و احساس و بادرايت و دوري جستن از ايجاد دشمني‌ها، كشور را از اين تنگنا درآورد.
دبيركل مجمع نمايندگان ادوار در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مجمع نمايندگان در انتخابات شوراها، مجلس و مرحله اول رياست جمهوري به دليل وجود شكاف بين گروه هاي اصلاح طلب ناگزير از معرفي نامزد خودداري ورزيد، افزود: در طي اين دوران همواره مشكلات و نارسايي‌هاي كشور در جلسات شوراي مركزي مورد گفتگو بوده است.
در ادامه اين جلسه چند تن از اعضاي مجمع به ايراد سخن پرداختند.

* قنبري: اصلاح طلبان بايد دوباره همه اختلاف سليقه‌ها را كنار گذارند

علي قنبري نماينده سابق فارسان و اردل با اشاره به مسائل اقتصادي كشور گفت: بورس ميزان الحراره اقتصاد كشور است و شاخص بورس را هم اكنون با دخالت روي ده هزار نگه داشته‌اند و اگر اين دخالت صورت نمي گرفت وضع از اين هم بدتر مي‌شد.
وي افزود: فرار سرمايه ها با رقم چند ميليارددلاري به گونه اي است كه رياست قوه قضاييه هم نگراني خود را از روش‌هاي جاري اعلام كرده است.
قنبري گفت: اثرات ميان مدت اين وضع بحران بيكاري در يكي دو سال آينده است. وضع تورم عليرغم همه شعارها به دليل برخورد غير علمي وشعاري با صندوق ذخيره ارزي و برداشت‌هاي نابجا و با توجه با بالاتر رفتن نقدينگي شيب تند خود را پيدا خواهد كرد و تا بيست درصد در سال آينده خواهد رسيد.
وي با نامساعد و خطرناك پيش بيني كردن وضعيت كشور گفت: دوستاني كه تحت عنوان اصلاح طلب و دلسوز انقلاب و خط امام جمع شده‌اند بايست بيشتر با هم باشند. بايد به فكر اصل انقلاب وكشور باشيم و اين راهش وحدت است. بايد دوباره همه اختلاف سليقه ها را كنار گذاشته و كشور را نجات دهيم.

*اكرمي: رشد جامعه ما در حد كودكي است

اكرمي ديگر عضو مجمع نمايندگان ادوار نيز در سخنان خود با تاييد نگراني‌ها اين پرسش را مطرح كرد كه ريشه اين نگراني‌ها چيست؟ و ادامه داد: در سال‌هاي دوره اصلاحات چه كارهايي مي‌شد كه انجام نشد و چه كارهايي كه نبايد و انجام شد؟ چه چيزهايي سبب شد كه عده‌اي خاتمي و اصلاحات را رها كردند؟
وي افزود: بايست عوامل شكست بررسي و گام هاي عملي برداشته شود.
اين عضو مجمع نمايندگان ادوار با انتقاد از عملكرد مجمع نمايندگان گفت: حزب مشاركت و سازمان مجاهدين چه قدم هايي عملي براي رفع اشكالات برداشته‌اند؟
وي پيشنهاد كرد براي بيان نگراني‌ها نامه‌اي با توجه به مسائل اقتصادي، سياسي و بين المللي براي مقام معظم رهبري نوشته شود.
اين عضو جبهه اصلاحات در ادامه گفت: رشد جامعه ما در حد كودكي است. رفتار ما گروهي وباندي است. نمي توانيم با هم تعامل كنيم.

*حشمتيان: من به كار براي آقاي كروبي افتخار مي‌كنم

قدرت علي حشمتيان ديگر سخنران اين جلسه در سخنان خود به شيوه تغيير در مديريت‌هاي دولتي پرداخت و گفت: مي‌نويسند كه چون فلاني در هنگام تبليغات در كنار آقاي هاشمي و يا كروبي بوده است وي از كار كنار گذاشته شود.
وي ادامه داد: پست مشاورت من را هم چون در زمان تبليغات براي آقاي كروبي كار مي‌كردم از من گرفته اند و من هم به كار براي آقاي كروبي افتخار مي كنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*موسوي جهان آباد: هر يك از اصلاح طلبان در نتيجه نقش دارند

نماينده سابق بوير احمد سخنران بعدي جلسه اعضاي مجمع نمايندگان ادوار مجلس بود كه در سخنان خود در پاسخ به انتقادات از عملكرد اصلاح طلبان گفت: اين شكل شيوه گفتگو نيست و درست نيست اين گونه سخن بگوييم همه جريانات اصلاح طلب مورد احترام هستند و ما نبايد دچار افراط و تفريط بشويم.
باقر موسوي جهان آباد افزود: اگر بخواهيم همه كاسه كوزه ها را سر مشاركت و كارگزاران و روحانيون بشكنيم درست نيست زيرا هر يك از ما به ميزان حضور در تصميم گيري‌ها در نتيجه نقش داريم.
وي اضافه كرد: ما بايد دستاوردها و عقب ماندگي ها و درجا زدن‌ها را بررسي كنيم. ما به سمتي مي‌رويم كه تاريخ و هويت اين كشور در خطر است. بايد ضعف جناح اصلاح طلب را هم ببينيم. آن شكل كار كردن اين نتيجه را داشت. الان بايد فكر كنيم كه چه بكنيم. آيا اگر آن جناح برود و ما روي كار بياييم بدون اصلاح درست سنگ بناها كار درست مي شود. اگر هزار خشت هم بر اين بين نادرست بگذاريم كار به جايي نمي‌رسد. اينك ما فرصتي داريم براي بازبيني.
نماينده سابق بوير احمد افزود: مجمع نمايندگان مي‌دانست كه اين گونه رفتار كردن نتيجه‌اش شكست است.

*حيدري مقدم:خاتمي نتوانست تئوري براي اصلاح طلبان درست كند

حيدري مقدم ديگر عضو مجمع نمايندگان ادوار در سخنان خود به بيان دلايل شكست اصلاح طلبان پرداخت و گفت: آقاي خاتمي نتوانست تئوري و زير ساختي براي اصلاح طلبان درست كند و نتيجه تفرقه همين شكست است.
وي با اشاره به تفرقه اصلاح طلبان نتيجه اين تفرقه را شكست دانست و گفت: بايست اين آفت‌ها را كنار بزنيم زيرا وزارت كشور هم خوب عمل نكرد. آنجا هم دست كس ديگري بود.
عضو مجمع نمايندگان ادوار سپس به نارسايي دستگاه قضايي پرداخت و گفت: دستگاه قضايي از آدم استخواندار و سالم تهي شده است.
وي افزود: در زمان شاه ما براي واردشدن درشغل قضاوت از هفت خوان رستم مي گذشتيم و بسياري از همان قضات كه به اين شكل وارد شده بودند شدند مخالف شاه.ولي حال تعهد وسواد جاي چنداني ندارد ومشكلات ديگري كه دراين زمينه وجود دارد .

* اسلامي: همه اصلاح طلبان در پيدايش وضعيت كنوني سهم دارند

يدالله اسلامي دبيركل مجمع نمايندگان ادوار مجلس در پايان اين جلسه گفت: همه ما در پيدايش وضعيت كنوني سهم داريم و هر كدام از ما بايد نخست سهم خود را بپذيرد.
وي افزود:اگر هر كدام از ما سهم خود را بپذيريم اين سبب خواهد شد كه ديگران هم چنين اقدامي كنند،آنگاه راه براي همكاري هموارتر مي‌شود.
در پايان مقرر شد در دو هفته آينده مجمع عمومي نمايندگان ادوار مجلس برگزار گردد.

Copyright: gooya.com 2016