چهارشنبه 11 آبان 1384

بروجردی در دیدار سفیر سویس در تهران: در صورت قرار گرفتن پرونده ایران در مسیر شورای امنیت، اجرای پروتکل متوقف خواهد شد، مهر

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار فلیپ ولتی سفیر سویس در تهران تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی پروتکل الحاقی را علیرغم عدم تصویب در مجلس بطور داوطلبانه اجرا می کند ولی در صورت قرار دادن پرونده هسته ای جمهوری اسلامی در مسیر شورای امنیت سازمان ملل، اجرای پروتکل الحاقی جایگاه خود را در صحنه عمل از دست خوا هد داد.
به گزارش خبرگزاری"مهر" ، در این دیدار ابتدا بروجردی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط جمهوری اسلامی ایران با سویس گفت : دو کشور یک رابطه خوب و طولانی را در حافظه تاریخی ملتهایشان بر جای گذاشته اند.

وی افزود: امیدواریم روند خوب گسترش همکاریهای فیمابین دو کشور همچنان سیر صعودی خود را طی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان مواضع اصولی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی روابط کشورمان با کشور مستقل سویس و دیگر کشورها رو به گسترش خواند و اظهار داشت: سیاست خارجی ما، سیاستی مثبت و در جهت گسترش روابط با همه کشورهای جهان در سایه حفظ اصل احترام و منافع متقابل و همچنین عدم دخالت در امور یکدیگر است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی به حفظ و استقرار صلح در منطقه و جهان اظهار داشت: ما با تولید سلاح هسته ای و تروریسم در تمام اشکال آن به شدت مخالفیم و جزو بنیانگذاران ایده خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای بوده ایم .

وی همچنین گت: ایران تعداد متنابهی از شخصیتهای طراز اول خود را در اقدامات تروریستی از دست د اده و قربانی تروریسم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به همکاری های سازنده جمهوری اسلامی در بحران های افغانستان و عراق اشاره کرد وگفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و آرامش در افغانستان و همچنین عراق، نشان دهنده یک سیاست منطقی و مبتنی بر موازین شناخته شده بین المللی است.

بروجردی در ارتباط با مسائل هسته ای کشورمان نیز خاطر نشان ساخت ایران بیش از 30 سال است که عضو معاهده ان پی تی و متعهد به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بموجب مقررات مندرج در این معاهده است .

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی پروتکل الحاقی را علیرغم عدم تصویب در مجلس بطور داوطلبانه اجرا می کند ولی در صورت قرار دادن پرونده هسته ای جمهوری اسلامی در مسیر شورای امنیت سازمان ملل، اجرای پروتکل الحاقی جایگاه خود را در صحنه عمل از دست خوا هد داد.

در ادامه این دیدار فیلیپ ولتی سفیر سویس در تهران نیز با ابراز خرسندی از روند خوب روابط دو کشور اظهار داشت: سویس و ایران همواره از روابط رو به رشد و سازنده ای برخوردار بوده اند.

وی با اشاره به استقبال سیاسی کشور متبوعش در تحولات و رویدادهای بین المللی روند مثبت روابط دو کشور را ناشی از موقعیت منطقه ای برجسته ایران و واقعیتهای موجود در آن دانست و گفت: تصویری که هر بازدید کننده خارجی از ایران بدست می آورد با آنچه در دنیا در مود ایران گفته می شود متفاوت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سفیر سویس همچنین به نقش مهم مجالس دو کشور در توسعه بیش از پیش روابط اشاره کرد و از دعوت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از همتای سویسی خود برای سفر به ایران تشکر کرد.

Copyright: gooya.com 2016