شنبه 14 آبان 1384

ابراهيم يزدی: اعضاي دولت نگاه كلان نسبت به امور كشور ندارند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل نهضت آزادي ايران گفت: سپردن كار به افراد فاقد تجربه مديريتي در سطح كلان، هزينه‌‏هاي زيادي را به كشور وارد خواهد كرد.

ابراهيم يزدي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با تصريح بر اينكه اعضاي دولت نگاه كلان نسبت به امور كشور ندارند، گفت: امروز كساني كه در راس كارهاي دولت قرار گرفته‌‏اند، قادر به فهم اهميت پست و وظيفه‌‏اي كه به عهده دارند، نيستند لذا خود را به مسائل ابتدايي مشغول مي‌‏كنند.
وي افزود: اينكه شلوار ديپلمات‌‏ها اتو دارد يا پشت كفششان خوابيده است، ملاك انتخاب باشد عقلاني نيست چراكه ما ديپلمات‌‏ها را براي امور دين انتخاب نمي‌‏كنيم كه متشرع بودن اصل باشد بلكه آنچه ملاك است، فهم زبان بين‌‏المللي و تسلط به يك زبان خارجي در اين انتخاب‌‏هاست.
يزدي ادامه داد: منظورم نفي اهميت متشرع بودن نيست اما اينكه هركسي متشرع باشد واجد صلاحيت براي احراز پست‌‏هاي كلان است، درست نيست كه متاسفانه دولت فاقد چنين نگاهي است.
دبيركل نهضت آزادي ايران خاطر نشان كرد: اگر در سال‌‏هاي اول انقلاب بوديم كه مساله تعهد و تخصص بحث اصلي در كشور بود و به ندرت افرادي باتجربه مديريتي داشتيم، آن وقت اين كارها توجيه داشت اما امروز 27 سال از انقلاب گذشته است و جوانان زيادي باتجربه مديريتي در پست‌‏هاي مختلف داريم كه علاوه برتعهدات اوليه تجربيات زيادي هم دارند، چگونه رييس جمهور به خودش اجازه مي‌‏دهد تمام اين تجارب را ناديده بگيرد و افرادي را كه در مجموعه مورد نظرش قرار دارد، سر كار بياورد كه اين مساله هزينه‌‏هايي را از حساب ملت به كشور تحميل مي‌‏كند.
يزدي با تاكيد بر اينكه وظيفه مجلس ترميم سريع‌‏تر كابينه نيست، گفت: نمايندگان مردم بايد در مورد وزراي پيشنهادي رييس‌‏جمهور به بحث و مطالعه بپردازند تا به افرادي كه واجد شرايط لازم براي اداره وزارت‌‏خانه‌‏ها هستند، راي دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اجراي سياست‌‏هاي كلان نظام به اندازه عناصري كه قرار است در راس قواي مجريه قرار گيرند، اهميت دارد، اكنون زمان آن رسيده است كه نگاه بهتري به اين انتصابات و معرفي‌‏ها صورت بگيرد.
يزدي با بيان اينكه وابستگي و تعلق وزيران جديد يا وزيران قبلي به نهادهاي امنيتي و سازمان‌‏هاي نظامي اهميت خاصي ندارد، گفت: آنچه مهم است عملكرد و كارنامه اين افراد در قلمرو مسووليت‌‏هاي گذشته‌‏شان است چه بسا افرادي كه در سپاه بوده‌‏اند، توانسته‌‏اند از عهده مديريت و مسووليتي كه به آنها واگذار شده است، برآيند و كارنامه خوبي را در حوزه خود ارايه دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدی: اعضاي دولت نگاه كلان نسبت به امور كشور ندارند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016