پنجشنبه 19 آبان 1384

حاشيه خواندني ديدار رئيس جمهور با مردم بيرجند، احمدي نژاد: به قولم وفا كردم، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : - شهر بيرجند فعاليتهاي عادي خود را متوقف كرده و حالتي متفاوت به خود گرفته بود.- در خيابانهاي اصلي شهر، پارچه نوشته هاي متعدد نصب شده بود.- باران از شب پيش گاه و بيگناه مي باريد.


خبرگزاري انتخاب :
- شهر بيرجند فعاليتهاي عادي خود را متوقف كرده و حالتي متفاوت به خود گرفته بود.

- در خيابانهاي اصلي شهر، پارچه نوشته هاي متعدد نصب شده بود.

- باران از شب پيش گاه و بيگناه مي باريد.

- فرودگاه تازه تجهيزشده بيرجند، انبوهي از خودروهاي تشريفاتي تا اتومبيلهاي پيكان را در خود جاي داده بود.

- مراسم استقبال به خاطر تأخير پرواز رئيس جمهور، به صورت ساده برگزار شد.

- هواپيماي حامل رئيس جمهور كه طبق اعلام قبلي قرار بود ساعت 15/14 دقيقه در فرودگاه بيرجند باشد، ساعت 55/15 دقيقه به زمين نشست.

- حجة الاسلام عبادي امام جمعه بيرجند، امام جمعه قاين، نمايندگان استان و استاندار در مراسم استقبال از دكتر احمدي نژاد حاضر بودند.

- علي سعيدلو رئيس جمهور را همراهي مي كرد.

- رئيس جمهور در فرودگاه گفت: به مردم قول داده بودم كه كابينه را براي رفع مشكلات آنها به شهرهايشان بياورم و اكنون به قولم عمل كردم.

- قرار بود رئيس جمهور از فرودگاه عازم گلزار شهدا شود، اما تأخير پرواز و ازدحام غيرقابل كنترل جمعيت و خودروها باعث شد تا برنامه حضور در گلزار شهدا لغو شود.

- ميني بوس حامل خبرنگاران، در طي مسير تصادف كرد.

- اتومبيل حامل رئيس جمهور مسافت 4كيلومتري فرودگاه تا ورزشگاه آزادي را در بيشتر از 30دقيقه طي كرد.

- ورزشگاه آزادي بيرجند لبريز از جمعيت بود. مردم از ساعتها قبل در زير باران ايستاده بودند.

- سيد صولت مرتضوي، در آغاز مراسم به رئيس جمهور خيرمقدم گفت و مي خواست گوشه اي از مشكلات شهر را بيان كند، اما حضور رئيس جمهور در جايگاه و ابراز احساسات مردم، گفته هاي استاندار را ناتمام گذاشت.

- پس از استاندار، حجة الاسلام عبادي در سخناني، ضمن خيرمقدم، استان خراسان جنوبي را داراي مشكلات متراكم عنوان كرد و از رئيس جمهور خواست تا با برنامه ريزي، جهت رفع اين مشكلات بكوشد.

- رئيس جمهور، اين سخنراني را نيز با دعا براي فرج امام زمان(عج) آغاز كرد.

- به خاطر فرا رسيدن غروب، رئيس جمهور سخنراني خود را در چند دقيقه خلاصه كرد.

- پس از سخنراني، خودروي حامل رئيس جمهور براي دقايق متمادي در انبوه جمعيت متوقف ماند.

- علي رضا زارعي و راضيه اسدزاده دو كودك دانش آموز كه براي استقبال از احمدي نژاد متن و دسته گلي را آماده كرده بودند، هر دو از اعضاي خانواده معظم شاهد بودند. پدر راضيه سه سال قبل در اثر تركشهاي باقي مانده از جنگ به خيل شهدا پيوسته است. علي رضا هم پدر خود را در سانحه سقوط بالگرد از دست داده است.

- علي سعيدلو در فرودگاه با اشاره به انصراف گزينه پست وزارت نفت گفت: آقاي دكتر، آدم توانمند براي احراز اين پست در اطراف خود كم ندارد.


احمدي فرد: رئيس جمهور اسلامي ايران، عصر روز گذشته در نخستين نشست هيأت دولت در شهرستانها، وارد بيرجند شد.
محمود احمدي نژاد در ابتداي ورود، در فرودگاه بيرجند، هدف از سفر خود به استان خراسان جنوبي را ديدار با مردم و نيز انجام قولي عنوان كرد كه پيش از اين به مردم داده بود.


رئيس جمهور گفت: به مردم قول داده بودم كه وزرا را براي پاسخگويي به مشكلاتشان به شهرهاي آنها بياورم و اكنون به قولم عمل كرده ام.
رئيس جمهور ادامه داد: خراسان جنوبي از چند جهت داراي اهميت است؛ اولاً سابقه تاريخي و تمدن اين منطقه از خراسان است و از طرفي از استانهايي است كه نيروهاي انساني كارآمد، تحصيلكرده و فرهيخته وجه شاخص آن است. همچنين، اين استان همجوار استان خراسان رضوي است و مي توان بوي امام رضا(ع) را استشمام كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد با اشاره به محروميت اين استان، افزود: ما فكر كرديم كه آغاز سفرهاي استاني دولت و تشكيل دولت در استانها از اين استان باشد تا پيام محروميت زدايي و در خدمت مردم بودن را منتقل كند. وي تصريح كرد: پيام اين سفر، محروميت زدايي است.
رئيس جمهور پس از ترك فرودگاه، به خاطر ازدحام بيش از حد جمعيت، بازديد از مزار شهدا را لغو كرد و در جمع مردم بيرجند در ورزشگاه آزادي حضور يافت. وي در جمع ده ها هزار نفر از مردم بيرجند، عدالت را محور اصلي دولت عنوان كرد و افزود: بدون عدالت، امكان پيشرفت و امكان دسترسي به قله ها وجود ندارد. عدالت، روح انقلاب اسلامي است. عدالت محور مطالبات ملت در مبارزات چندصدساله است.رئيس جمهور تأكيد كرد: انسان هاي خودخواه و كساني كه خود را از ملت بالاتر مي دانند در برابر عدالت مقاومت مي كنند اما ملت در كنار دولت همه مقاومت ها در مقابل اجراي عدالت را درهم خواهند شكست.
وي گفت: عدالت را بايد همه ما با هم برپا كنيم و وظيفه دولت در اين ميان، همواركردن مسير است تا عدالت در سرزمين اسلامي ما برقرار گردد و كشورمان را بسازيم.
وي با بيان اين كه دولت بايد متعلق به همه ملت ايران - از روستاهاي دور گرفته تا مركز كشور - باشد، گفت: خدا را سپاسگزارم كه به ما توفيق داد اولين جلسه هيأت دولت در شهرستانها را در اين منطقه برگزار كنيم تا همه نقاط اين كشور از امكانات يكسان براي شكوفايي استعدادهايشان برخوردار باشند.
احمدي نژاد، برپايي عدالت را پيچيده ترين مرحله انقلاب اسلامي و اوج دسترسي به آرمانها دانست و تصريح كرد: همواره بيشترين مقاومتها در مقابل اجراي عدالت بوده و انسانهاي فرصت طلب و زياده خواه در مقابل آن ايستادگي كرده اند.
احمدي نژاد، تصريح كرد: در جلسات گوناگون با نخبگان و اقشار مختلف اين استان و مسؤولان و همچنين در جلسه هيأت دولت، مسائل مختلف استان را بررسي و تصميمات لازم را اتخاذ خواهيم كرد.
گفتني است، پيش از سخنان رئيس جمهور سيد صولت مرتضوي استاندار خراسان جنوبي طي سخناني گفت: خط خدمت دولت خدمتگزار از محرومترين نقطه كشور از حيث امكانات زيرساختي و شريف ترين مردم كشور از حيث تقوا، پشتكار و حضور در صحنه آغاز شده است.
وي افزود: در جلسه امشب هيأت وزيران، راهكارهاي رفع مشكلات منطقه را مورد بررسي قرار داده و انشاءا... به تصويب خواهد رسيد.
وي با اشاره به تصويب احداث كارخانه آهن اسفنجي و شمش فولاد و همچنين پتروشيمي بيرجند تأكيد كرد: تمام تلاش خود را در اين دولت خدمتگزار براي رفع مشكلات مردم به كار گرفته ايم و اميدواريم در آينده شاهد پيشرفت قابل توجه استانمان باشيم.
همچنين عبادي نماينده بيرجند نيز طي سخناني مسأله آب، زمين و مسكن را جزو مسائلي دانست كه پشت مردم اين استان را خم كرده است و افزود: عدالت طلبي و عدالت خواهي كه شعار و عمل دولت و شخص رئيس جمهور است بايد به دور از شتاب زدگي انجام شود چرا كه مشكلات موجود متعلق به دهها و شايد صدها سال گذشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خاتمه تأكيد كرد: احداث راه آهن در اين استان مي تواند به پيشرفت خراسان جنوبي كمك فراواني نمايد.
مردم بيرجند در بدو ورود رئيس جمهور به ورزشگاه آزادي اين شهر با سر دادن شعارهايي همچون "صل علي محمد - بوي رجايي آمد" و "ما اهل كوفه نيستيم - علي تنها بماند"، از رئيس جمهور استقبال كردند.

خواسته هاي شوراي اسلامي شهر بيرجند از رئيس جمهور
رئيس شوراي اسلامي شهر بيرجند مركز استان خراسان جنوبي در پي سفر رئيس جمهور به اين استان با ارسال نامه اي به دكتر احمدي نژاد 12 مورد مشكلات و معضلات مهم بيرجند را مطرح كرد.
به گزارش مهر، در نامه رئيس شوراي اسلامي شهر بيرجند، آمده است:
انتخاب استان خراسان جنوبي به عنوان يكي از استانهاي مركزي و مبنايي جهت اعطاي سهام عدالت، مساعدت وزارت مسكن و شهرسازي مبني بر مكلف نمودن سازمان بهسازي و نوسازي، به منظور بازسازي و مقاوم كردن بافت فرسوده و قديمي شهر بيرجند كه حدود 60 درصد سطح شهر را تشكيل مي دهد و واگذاري تسهيلات كم بهره بدين منظور، دستور مؤكد به مبادي ذيربط درخصوص انتقال پادگان 04 بيرجند از داخل شهر و آزادسازي اراضي ارتش واقع در تپه ماهوره هاي پشت پادگان به منظور احداث فضاي سبز.

Copyright: gooya.com 2016