دوشنبه 23 آبان 1384

رييس دوره‌يي جبهه‌ اصلاحات: قرار شد كمتر از هم گلايه كنيم، ايسنا

پروژه‌هاي خروج از انفعال را بررسي مي‌كنيم
پيشنهاد برگزاري جلسه با خاتمي مورد استقبال قرار گرفت



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس دوره‌يي شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات با اشاره به جلسه‌ي يك‌شنبه‌شب گروههاي اصلاح‌طلب كه با حضور آيت‌الله موسوي خوئيني‌ها برگزار شد، افزود: در اين جلسه مسائل مختلفي از جمله موضوع نقد جريان اصلاح‌طلبي و ارزيابي شكست‌هاي اخير جبهه‌ي اصلاحات مورد بررسي قرار گرفت و تصميم‌گيري شد كه دامنه‌ي نقد محدود و برخي گلايه‌ها و نقدهايي كه موجب رنجش برخي گروهها و بخشي از اصلاح‌طلبان مي‌شود، متوقف شود.

ابراهيم اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران ، ايسنا، با بيان اين‌كه در اين جلسه از شخصيت‌هاي سياسي و احزاب و مطبوعات اصلاح‌طلب درخواست شد تا براي توسعه‌ي اهداف جبهه‌يي و ائتلافي گروههاي اصلاح‌طلب ياري برسانند، ادامه داد: از آنها خواسته شد كه كمك كنند دامنه‌ي جبهه‌ي اصلاحات گسترش يابد تا در آينده اين جبهه از هماهنگي و انسجام بيشتري برخوردار باشد.

اصغرزاده با بيان اين‌كه موسوي خوئيني‌ها در اين جلسه از گروههاي اصلاح‌طلب خواست تا دامنه‌ي نقد را محدود كنند، اظهار داشت: ايشان درخواست داشتند كه بيش از آن‌كه اصلاح‌طلبان موجب رنجش يكديگر شوند، به مسائلي كه بيرون از جبهه‌ي اصلاحات رخ مي‌دهد، توجه داشته باشند.

رييس دوره‌يي شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات با اشاره به پيشنهاد موسوي خوئيني‌ها به گروههاي اصلاح‌طلب مبني بر اين‌كه به صورت جدي‌تر و مستمر با سيدمحمد خاتمي جلساتي را برگزار كنند، ادامه داد: اين پيشنهاد در جلسه‌ي شب گذشته با استقبال اكثريت اعضا مواجه شد و جبهه‌ي اصلاحات تصميم گرفت نشست‌هاي مشترك بيشتري را با آقايان خاتمي و موسوي خوئيني‌ها در آينده برگزار كند.

دبيركل حزب همبستگي در ادامه طرح تقاضاي چندين گروه و حزب براي عضويت در جبهه‌ي اصلاحات را يكي ديگر از مسائل مطرح‌شده در جلسه خواند و افزود: اين مسأله در دستور كار دبيرخانه قرار گرفت و قرار بر اين شد كه تشريفات خاص دبيرخانه‌يي پيرامون اين مسأله صورت گيرد.

اصغرزاده در ادامه گفت‌وگويش با ايسنا برخي مواضع دولت و تصميم‌گيري‌هايي را كه در سطح كلان كشور صورت مي‌گيرد، از ديگر مسائلي كه مورد ارزيابي جبهه‌ي اصلاحات قرار گرفته، برشمرد و گفت: با توجه به اين‌كه برخي از اين مواضع تأثيرات عميقي در برداشت و در جهانيان نسبت به جامعه‌ي ايراني ديد ايجاد مي‌كند، در جلسه‌ي شب گذشته نسبت به اين مواضع مباحث و حساسيت‌هايي از سوي اعضاي جبهه‌ي اصلاحات مطرح و قرار بر اين شد كه در جلسات آينده درباره اين مسائل موضع‌گيري و بيانيه‌هايي صادر شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ابراز نگراني اعضاي جبهه‌ي اصلاحات را نسبت به برخي تصميم‌گيري‌هاي درون كشور كه به گفته‌ي وي محدوديت‌هايي را براي حقوق مردم و مداخله‌ي آنها در سرنوشت خودشان به وجود مي‌آورد، نيز ياد‌آور شد و افزود: موضوع مهم خبرگان نيز در دستور كار شب گذشته‌ي اعضا بود و قرار بر اين شد كه در جلسات آينده اين موضوع بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.

رييس دوره‌يي شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات ادامه داد: در مجموع اصلاح‌طلبان تصميم گرفتند كه جلسات خود را مستمرا ادامه داده و دامنه‌ي جبهه‌ي اصلاحات را گسترش دهند، هم‌چنين شرايط را براي حضور گروهها و احزاب جديدتري در اين جبهه به وجود آورند.

اصغرزاده با بيان اين‌كه اصلاح‌طلبان براي برنامه‌ي آينده‌ي خود تعدادي پروژه و برنامه پيشنهاد داده‌اند، افزود: اين برنامه‌ها مقرر شد كه توسط نمايندگان احزاب اصلاح‌طلب مورد ارزيابي قرار گيرد و در داخل يك برنامه و يك چشم‌اندازي از فعاليت‌هاي سياسي جبهه‌ي اصلاح‌طلب مجددا به جبهه‌ي اصلاحات پيشنهاد شود.

وي با بيان اين‌كه مجموع پروژه‌ها و برنامه‌هايي به عنوان راهبردهايي براي خروج از انفعال موجود و البته براي فعال كردن جبهه‌ي اصلاحات مورد بررسي قرار گرفت، افزود: البته تصميم‌گيري خاصي صورت نگرفت و قرار شد اين پيشنهادها به همراه پيشنهادهاي تكميلي در يك رفت و برگشت بين احزاب و گروههاي اصلاح‌طلب و دبيرخانه‌ي جبهه‌ي اصلاحات كامل‌تر شود تا در جلسات آينده كه احتمالا با حضور آقايان موسوي خوئيني‌ها و خاتمي خواهد بود، بيشتر مورد ارزيابي قرار گيرد.

رييس دوره‌يي شوراي هماهنگي جبهه‌ي اصلاحات زمان برگزاري جلسه‌ي بعدي اين جبهه را دو هفته‌ي ديگر عنوان كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس دوره‌يي جبهه‌ اصلاحات: قرار شد كمتر از هم گلايه كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016